"לא הצלחתי לחזור לישון, רעדתי מפחד. כל ברק העביר בי צמרמורת": כך סיפרה הבוקר (ראשון) אודל פינטו, תושבת אשקלון, על הלילה המתוח שעברה בעקבות שיגור שתי הרקטות מעזה לישראל.
פינטו סיפרה לאולפן ynet כי התעוררה סמוך לשעה 02:00 לפנות בוקר. "שמעתי בום וזה היה כל כך עוצמתי שהבנתי שמשהו לא בסדר". לדבריה, "הבנתי שזה לא רעם ולא משהו אחר. התחלתי להסתכל בטלפון אם יש התראות, לא היה שום דבר. יצאתי למרפסת ואז היה בום נוסף. הבן שלי כבר הספיק להתעורר ולבכות בבהלה. היה בום נוסף שבעצם הביא איתו ממש אור צהוב בשמיים. הבנתי שמדובר פה במשהו מעבר לחורף".
1 צפייה בגלריה
אודל פינטו
אודל פינטו
אודל פינטו
(צילום: אבי חי)

-כמה זה מבהיל? כי אנחנו יודעים שלא היו אזעקות בפעם השנייה ובאשקלון בכלל לא היו אזעקות, אתם רק חוויתם את הפיצוץ. "זה היה מבהיל ברמות שלא ניתן לתאר. אני לא יכולתי לחזור לישון. רעדתי מפחד, כל ברק העביר בי צמרמורות. זה היה מפחיד. הבית שלי רעד, החלונות, הכול פשוט רעד. זה היה נוראי".


-את כבר באוטו עם הבן שלך, מנסים לחזור לשגרה למרות הזיכרונות מהלילה ולמרות מה שידעתם בסבבים הקודמים? "אנחנו מנסים עד כמה שאפשר. תראי, אנחנו חיים במציאות שהיא לא נעימה ולא כייפית, ואני כל פעם צריכה להסביר לבן שלי שבסך הכול הכול יהיה בסדר ולא יקרה כלום וכשהוא בממ"ד הוא מוגן. זו מציאות עגומה שאנחנו צריכים להתעורר אליה. כמובן הפחד הזה שכל היום הזה אסע איתו, שהם שוב יתחילו בצהריים ושוב יתרחש משהו".
-אמרת שהבן התעורר גם הוא בבהלה, עוד לפניך. קצת חשש הבוקר להתנהל כרגיל או שילדים שוכחים יותר מהר? "הוא, האמת, פחות שוכח. הוא שואל כל הזמן אם יהיה היום בסדר ללכת לגן, אם זה אפשרי, כל מיני שאלות כאלה ואני פשוט מסבירה בצורה הכי עדינה, את יודעת, מנסה לשדר לו ולתת לו את הביטחון בצורה הכי טובה שיש, עד כמה שאפשר".

קצת אחרי השעה 02:00 בלילה נשמעו פיצוצים אדירים מעל ערי גוש דן. סימה מחולון ספרה כי מיד הבינה שמדובר באירוע חריג שלא קשור לגשם שמשתולל בחוץ, בגלל שביתה התחיל לרעוד. "היו שני בומים חזקים מאוד שהרעידו את כל הבניין וכל השכנים יצאו מיד לחלונות לנסות להבין מה קרה", שחזרה הבוקר.
"אף אחד לא תיאר לעצמו שמדובר היה בניסיון ירי של רקטות מעזה כי לא הייתה שום התרעה. רק אחרי כמה דקות קראתי בחדשות שהיו שיגורים. זה היה לילה סיוט ובבוקר תושבים כעסו על כך שלא הייתה אזעקה למרות שהירי כוון לאזור שלנו".
גם בשכונת פלורנטין בדרום תל אביב נשמעו הדי הפיצוצים. יולי רון סיפרה כי מעוצמת הרעש התחילו לפעול אזעקות מבתי עסק. "הכל רעד בטירוף", אמרה, "היה לי ספק בהתחלה שאולי זה רעם אבל בגלל העוצמה זה נראה לי מוזר. רק אחרי כמה דקות ראיתי בקבוצות של השכונה שזה בכלל מיירטים של כיפת ברזל. זה היה די מפחיד".
שתי רקטות נורו הלילה מרצועת עזה לשטח ישראל, וככל הנראה נפלו בשטחים פתוחים. מערכת כיפת ברזל הופעלה. לא ידוע על נפגעים. רסיסי טיל מיירט נפלו באזור הטיילת בבת ים. בתגובה, מטוסי קרב וטנקים של צה"ל תקפו מטרות של חמאס ברצועה.
בשעה 1:45 נורו לפחות שתי רקטות מרצועת עזה ונפלו בשטח פתוח. סוללת כיפת ברזל באשקלון הופעלה, אך לא ברור אם יירטה רקטות. פיצוצים נשמעו היטב בעיר.
ב-02:03 נשמעו אזעקות באזור התעשייה הצפוני באשדוד ובקיבוץ פלמחים שמדרום לראשון לציון. הדי פיצוצים נשמעו באשדוד ובדרום גוש דן, מרחב ראשון לציון, חולון ויפו. מערכת "כיפת ברזל" שיגרה שני טילים מיירטים והדי פיצוצים נשמעו באזורים נרחבים בגוש דן.