הנסיעה הראשונה של מנהיג ישראלי לאפריקה מאז פרוץ המלחמה: הנשיא הרצוג נחת הבוקר (ראשון) ברואנדה. במסגרת הביקור בן מספר השעות, יקיים הנשיא פגישות מדיניות עם מנהיגים בינלאומיים וישתתף בטקס המרכזי לציון 30 שנה לרצח העם ברואנדה.

הרצוג ישתתף בטקס לצד עשרות מנהיגים, נשיאים, ראשי ממשלות, שרי חוץ וראשי ארגונים בינלאומיים. כמו כן יקיים פגישות מדיניות בהן ידגיש את החובה הדחופה להשבת החטופים הנמצאים בשבי החמאס כבר 6 חודשים, ביניהם נשים, ילדים וקשישים, ויבהיר את הצורך במאבק המשותף בטרור ברחבי העולם כולו.
2 צפייה בגלריה
יצחק הרצוג
יצחק הרצוג
הרצוג נוחת ברואנדה. פגישות עם מנהיגים בינלאומיים
(צילום: מעיין טואף, לע״מ)
בתוך כך, המריא הבוקר שר החוץ, ישראל כ"ץ, לביקור מדיני ברומא ביחד עם בני משפחות חטופים. השר כ"ץ ייפגש עם סגן ראש ממשלת איטליה ושר החוץ אנטוניו טאיאני, שר ההגנה גווידו קרוזטו, שר הפנים מתאו פיאנטדוסי וראשי הקהילה היהודית באיטליה. בין היתר יפעל כ"ץ מול האיטלקים במטרה למנוע החלטה חד-צדדית באיחוד האירופי של הפסקת אש חד-צדדית ללא התנייה חד-משמעית של שחרור חטופים. עוד ידונו שם בנושא המשך המאמצים למנוע חידוש מימון איטלקי לאונר"א, ועל רקע כוונת ספרד, מלטה וסלובניה להכיר במדינה פלסטינית, מבקשים בישראל שאיטליה תפעיל את השפעתה על מדינות אלה בכדי למנוע או לפחות לעכב את המהלך.
2 צפייה בגלריה
שר החוץ ישראל כ"ץ קרא בביקורו הראשון בגרמניה לשחרור כל החטופים וחשף בפני הקהילה הבינלאומית בוועידת הביטחון של מינכן את "תיק אונר"א
שר החוץ ישראל כ"ץ קרא בביקורו הראשון בגרמניה לשחרור כל החטופים וחשף בפני הקהילה הבינלאומית בוועידת הביטחון של מינכן את "תיק אונר"א
כ"ץ. יעלה את נושא המימון לאונר"א בפגישות באיטליה
(צילום: בועז ארד)
בנוסף, כ"ץ ייפגש גם עם שר הפנים האיטלקי אשר מרכז את נושא המאבק באנטישמיות והסדר הציבורי ומהווה כתובת עבור השגרירות הישראלית במקרים של יחס בעייתי לישראלים והפגנות במרחב הציבורי שלאחרונה הפכו יותר ויותר אנטי-ישראליות. שר הפנים גינה גילויי אנטישמיות ואנטי ישראליות במרחב הציבורי ונפגש בעבר עם משפחות חטופים. לכ"ץ יתלוו 5 משפחות חטופים ובהם בצלאל פביו שניידר, דודה של שירי ביבס שמדבר איטלקית, ואשלי וקסמן בקשי, שבת דודתה אגם ברגר חטופה.