שר המשפטים יריב לוין נפגש היום (ד') עם חבר סיעתו לליכוד ח"כ יולי אדלשטיין, על רקע אזהרתו של האחרון כי לא יתמוך באופן אוטומטי בחוקים הבאים שיקודמו במסגרת המהפכה המשפטית. לוין נפגש עם אדלשטיין בביתו בהרצליה פיתוח - לשם הגיעו במהרה גם פעילי המחאה כששמעו על דבר המפגש - במטרה לשכנע אותו לתמוך בחוקים שהוא מקדם, בפרט החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים.
2 צפייה בגלריה
יולי אדלשטיין
יולי אדלשטיין
(צילום: AFP, EPA/GIL COHEN-MAGEN/Pool )
לפני כחודש, נזכיר, אמר אדלשטיין בריאיון ל-ynet כי בניגוד לשלבי החקיקה הקודמים, הפעם התמיכה שלו אינה מובטחת. "הודעתי דבר אחד פשוט למי שצריך לדעת: בפעם הבאה הם יצטרכו לתאם ולדבר איתי מא' ועד ת' על כל החוקים שקשורים ברפורמה. איך יעלה, מתי ובאיזה נוסח. רק אז אחליט אם אני תומך או לא. אני רוצה לדעת בדיוק מה יעלה ואז אחליט", אמר.
בהמשך אמנם תקף גם את התנהלות פעילי המחאה ורמז שבתנאים מסוימים יצביע בעד חוקי המהפכה המשפטית גם ללא הסכמה רחבה עליהם - אך הוא עדיין נתפס בעיני לוין כמורד אפשרי. הכוונה של לוין היא לפורר "כיסי התנגדות" בליכוד - במטרה לשמור על רוב בקואליציה לתוכניותיו.
כאמור, פעילי המחאה לא פסחו היום על המפגש בהרצליה פיתוח, אותו הגדירו כ"דיסקרטי", ותיעדו את עצמם קוראים "בושה" לעבר רכבו של לוין כשעזב את המקום.
2 צפייה בגלריה
יריב לוין עוזב את ביתו של יולי אדלשטיין, מלווה בקריאות בוז
יריב לוין עוזב את ביתו של יולי אדלשטיין, מלווה בקריאות בוז
(צילום: שב״פ @sha_b_p)
בליכוד גברה בשבועות האחרונים הביקורת על לוין והאופן שבו הוביל את המהפכה המשפטית, והוא החליט למעשה לנהל "קרב בלימה" במפלגת השלטון - כדי להסביר את עצמו אל מול עמיתיו ולשמור על הרוב הדרוש לו.
בכירים בליכוד אמרו לפני כחודש כי אסור למפלגה לחזור לחקיקה חד-צדדית כפי שקרה בכנס הקיץ של הכנסת, וכי יש להוביל מהלכים מעתה רק בהידברות ובהסכמה. שרים וח"כים טענו אז כי גם אם הליכוד יתמקד רק במהפכה, כפי שקרה בחודשים האחרונים, ולא יתייחס לחיים עצמם - הוא ייפגע קשה מאוד גם מבחינה אלקטורלית.
"אסור לתת ליריב לוין להוביל חקיקה חד-צדדית כפי שהוא מתכנן להוביל בכנס הבא", אמר בכיר בליכוד, וטען כי "גם נתניהו כבר מבין את זה". לדבריו, "המקורבים של ראש הממשלה מבינים היום שכל הרפורמה הזו גרמה נזק עצום".
השתתפו בהכנת הכתבה: רענן בן צור