2 צפייה בגלריה
מהומות בלוד
מהומות בלוד
(צילום: רויטרס)
בעקבות המתיחות הביטחונית הגוברת, במשטרת ישראל דורשים מהממשלה תקנים ל-4,000 שוטרים נוספים, ושוב שמים על השולחן את תוכנית המפכ"ל רב-ניצב יעקב שבתאי להתמודדות עם המבצע הבא. התרחיש של "מבצע חומות 2" נידון בימים הרגישים הללו, על רקע רצף של פיגועי טרור, יום האדמה שמצוין היום (רביעי) וחודש הרמדאן.
המשטרה פנתה למשרד האוצר בדרישה ל-4,000 תקנים נוספים לשוטרים "כדי לעמוד בכל המשימות והאתגרים". מדובר בפערי כוח אדם שקיימים כבר שנים, אך בימי מבצע שומר החומות הם בלטו במיוחד כאשר שוטרים טיפלו בזירות רבות של אירועים לצד הפעילות השגרתית.
לאור גל הפיגועים הקשה, במשטרה מסרבים להסתפק בפתרונות זמניים כמו הנחיית שר הביטחון בני גנץ להוסיף 1,000 חיילים לתגובר השוטרים. "המשטרה שבעה מפתרונות מסוג זה, הם טובים בעתות חירום כמו עכשיו אך לאורך אינם יעילים לאורך זמן", אמר קצין בכיר במשטרה, "חייבים לחזק באופן משמעותי וקבוע את הארגון, ולהיענות לדרישת המפכ"ל לקבל תקנים של 4,000 שוטרים. שאת חלקם ניתן לאייש מיד וזאת לצד תוספת תקציב גדולה".
2 צפייה בגלריה
משטרה בלוד
משטרה בלוד
לוחמי מג"ב בלוד בזמן "שומר החומות"
(צילום: רויטרס)
לדבריו, רק 1,000 שוטרים גויסו לאחר המבצע, ולתחנות הממוקמות בערי החברה הערבית. הניסיונות להביא פתרונות זמניים לא יתנו לאורך זמן את המענה הביטחוני שאזרחי ישראל ראויים לו". במשטרה כינו את התוכנית למבצע הבא 5.5.5, ואמרו כי היא כוללת "חמישה כיווני פעולה, 5 מיליארד שקל ו-5,000 שוטרים".
גורם במשטרה הוסיף כי "תגבור של חיילים הוא טוב אך הוכיח לאורך השנים פחות יעיל. הם בהכרח אמורים להצטרף לשוטרים בשטח ולא לפעול לבד. הם לא מיומנים בפעילות מול אוכלוסייה אזרחית ונוכחותם בערים ובמרכזים ברחבי הארץ דווקא תגביר תחשש של האוכלוסייה. צריך לחזק את המשטרה. זה הזמן."