יממה לאחר מעצרו של הרופא הבכיר בחשד לעבירות מין במטופלות, הוא הובא היום (ב') להארכת מעצר בבית משפט השלום בתל אביב. בית המשפט החליט להאריך את מעצרו בארבעה ימים והתיר לפרסם את שמו - פרופ' אריה לוין, מנהל היחידה לגסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים בבית החולים וולפסון בחולון.
בבית החולים וולפסון מסרו כי "מאז נודע דבר המעצר אנחנו מזועזעים מהחשדות החמורים ובטוחים שתתקיים חקירה מקיפה וממצה. כמובן שנסייע למתלוננת ככל שנוכל". עוד צוין כי "בית החולים לא הכיר את החשדות עד היום, התלונות הועברו ע"י הממונה על הטרדות מיניות שעל-פי חוק מדווחת ישירות לגורמי האכיפה. בעקבות פנייתה נפתחה החקירה. בית החולים מגלה אפס סובלנות כלפי אלימות מינית בפרט וכל התנהגות שאינה עומדת בסטנדרט האתי בכלל".
2 צפייה בגלריה
פרופסור אריה לוין בהארכת המעצר
פרופסור אריה לוין בהארכת המעצר
פרופסור אריה לוין בהארכת המעצר
(צילום: מוטי קמחי)
המשטרה ביקשה שמעצרו יוארך בתשעה ימים, ולפי הבקשה להארכת מעצר פרופ' לוין חשוד בבעילת קטינה מתחת לגיל 14, בעילה שלא בהסכמה ומעשה מגונה. השופטת דנה אמיר קבעה כי "יש חשד סביר", ובחרה לפיכך להאריך את מעצרו עד 7 באוקטובר.
נציג המשטרה אמר בתחילת הדיון כי מדובר בפרשה שנחקרת כבר חודשיים וחצי. אתמול הפכה החקירה לגלויה וכרגע בתיק יש כמה מתלוננות נגד הרופא, שתיים מהן היו בעת המעשים קטינות. התלונה האחרונה מהן הוגשה ב-2014.
2 צפייה בגלריה
פרופסור אריה לוין
פרופסור אריה לוין
פרופ' אריה לוין

במשטרה אומרים כי הרופא הבכיר ביצע את המיוחס לו לאורך שנים במסווה של אבחון וטיפול רפואי. החקירה נגד הרופא, תושב אזור המרכז, נפתחה עם קבלת תלונות במשטרה לצד איתור ואיסוף עדויות מכמה נשים נוספות, שמהן עלה החשד כי החשוד ביצע בהן עבירות מין שונות בבית החולים ובקליניקה פרטית, תוך הצגת "המגע" כהליך אבחון וטיפול לכאורה נדרש.
עו"ד ליאור אפשטיין, פרקליטו של הרופא, אמר בתום הדיון: "מדובר בתיק שהמשטרה חייבת לחקור, חייבת לבדוק תלונות מהסוג הזה, טענות מהסוג הזה. אנחנו כאזרחים חייבים לא לגזור את דינו. ראיתם שהפרופסור התייצב בפני בית המשפט, כל מעשיו הם להעביר את הנתונים המדויקים, להראות שלא הייתה כוונה לפגיעה בבנות.
"נושא אופי הבדיקה הוא נושא ששנוי במחלוקת, זה ויכוח של רופאים שמאמינים באבחנה כוללנית. ב-2015 הייתה ועדה שהתעסקה בזה, הוא בעצמו פרש מזה אז. זה לא אירוע אוטומטי, זה אירוע הרבה יותר מורכב. המשטרה סבורה שהפעולות האלה הן עבירת מין, אנחנו טוענים שהן פעולות של רופא".