בישראל שוררת מחלוקת בנוגע לדרך שבה יש להתמודד עם האיום של החות'ים מתימן לתקוף כל ספינה שעוברת בים האדום ושהיעד שלה הוא נמלים ישראליים, ובכך למעשה להטיל מצור ימי שיפגע בישראל. גורמים בכירים בירושלים אומרים כי ישראל חייבת לתקוף את החות'ים, שהם שליחים של איראן, מכיוון שאם לא תעשה כן תפגין חולשה.

3 צפייה בגלריה
הפגנת תמיכה בפלסטינים בתימן
הפגנת תמיכה בפלסטינים בתימן
תומכי החות'ים בתימן. ישראל מחכה לכוח בינלאומי?
(צילום: EPA/YAHYA ARHAB)
הכותרת
הפיראטים של הים האדום
24:30
לפי אותם גורמים, ישראל חייבת לייצר משוואת נזק מול החות'ים, ויש לה יכולת לגבות מהם מחיר כבד ולשתק את הפעילות הימית שלהם. לפי גישה זו, אם ישראל לא תפעל כך, החות'ים עלולים להסלים את המצב ולנסות לפגוע לא רק בכלי שיט.
לפי שעה נראה כי ישראל נותנת לאמריקנים זמן לבנות כוח משימה בינלאומי בשיתוף עם הבריטים בים האדום כדי להרתיע את החות'ים מלפגוע בחופש השיט שם.
אל מול הקולות הקוראים לתקוף את החות'ים, גורם ביטחוני בכיר אמר כי בעת הנוכחית כל פעולה ישראלית נגד החות'ים תשרת ישירות אותם ואת האיראנים, הרוצים להסיח את דעתה של ישראל מהמשימה המרכזית שלה בעזה. טענה נוספת היא שפעולה ישראלית גם תפטור את העולם מהצורך להבין שהפגיעה בנתיב השיט היא בעיה עולמית, ולא ישראלית בלבד.
3 צפייה בגלריה
הח'ותים על הספינה "גלקסי לידר" ליד חופי תימן
הח'ותים על הספינה "גלקסי לידר" ליד חופי תימן
האונייה "גלקסי" שעליה השתלטו החות'ים בחודש שעבר
(צילום: EPA/YAHYA ARHAB)
"זה לא אומר שישראל לא מפתחת תרחישי תקיפה ולא נערכת לאופציה צבאית, אבל אנחנו חושבים שיותר הגיוני שהאמריקנים יתקפו את החות'ים", אמר גורם המחזיק בגישה זו.
באשר לחזית הצפונית אמר הגורם הביטחוני כי ייקבע דד-ליין שאם עד אליו לא יושג הסכם שירחיק את חיזבאללה אל מצפון לליטאני, לא יהיה מנוס מלפעול צבאית.
3 צפייה בגלריה
מגויסים חדשים לכח החותי
מגויסים חדשים לכח החותי
המסר לארה"ב וגרמניה: "אם העולם לא יפעל, אנחנו נפעל"
(צילום: REUTERS/Khaled Abdullah)
באשר לפעולה הקרקעית בעזה, בכירים בישראל אומרים כי נותרו עוד שבעה שבועות להשלמתה. לדבריהם הפעולה בחאן יונס תסתיים בתוך שלושה עד ארבעה שבועות, ואז ייוותרו שלושה עד ארבעה שבועות לאפשרות של פעולה ברפיח או בציר פילדלפי: "המסר העיקרי פה הוא שנסיים את שלב ב' של הפעולה הקרקעית בסוף ינואר, ואז יחל השלב של פעולות צבאיות בעצימות נמוכה יותר".