מאז 7 באוקטובר מתמודדת ישראל עם שיגורים מרצועת עזה, מלבנון ומסוריה - וגם עם זירה חדשה: האיום מתימן. ב"ניו יורק טיימס" דיווחו היום (שישי) כי בישראל זיהו שאיראן דוחפת את החות'ים להסלים את מתקפותיהם נגד ישראל, ותופסים את האיום הזה ברצינות. לצורך כך, אמרו שני גורמי ביטחון, הוקמה באמ"ן יחידה מיוחדת לנושא. על הדיווח חתום גם עיתונאי "ידיעות אחרונות", רונן ברגמן.
בדיווח התייחסו גורמים הקשורים למשמרות המהפכה למתקפות האחרונות נגד כלי שיט בים האדום, ואמרו כי "איראן מספקת את המודיעין על הספינות הישראליות, כחלק מהמגמה של הרחבת העימות. לטווח ארוך, החות'ים חשובים לאיראן אפילו יותר מחיזבאללה - כי הם גם רחוקים מספיק מישראל, גם נמצאים במקום אסטרטגי לתעבורה הימית וגם לא כפופים לפוליטיקה פנימית כמו חיזבאללה".

ב"ניו יורק טיימס" ציינו כי ב"ציר ההתנגדות" האיראני סבורים כי כדי לקדם את הפסקת האש, עליהם "להגדיל משמעותית את הסיכוי למלחמה אזורית". גורמים המזוהים עם משמרות המהפכה אמרו כי התוכנית כוללת מתקפות של החות'ים על כלי שיט בבעלות ישראלית ואמריקנית בים האדום, לצד הגברת המתקפות על בסיסים אמריקניים בעיראק ובסוריה. גם הבוקר שוגרו רקטות לעבר השגרירות האמריקנית בבגדד. מטרה נוספת היא לערער את הביטחון הימי, השילוח העולמי ואספקת האנרגיה, באמצעות המתקפות בים האדום.
לדברי גורמים אמריקנים שדיברו עם ה"ניו יורק טיימס", בישראל ובארה"ב כבר תכננו מתקפות תגובה בתימן, אך וושינגטון לא רוצה להסתכן במלחמה אזורית רחבה יותר.
1 צפייה בגלריה
מגויסים חדשים לכח החותי
מגויסים חדשים לכח החותי
"לא כפופים לפוליטיקה פנימית כמו חיזבאללה". לוחמים חות'ים
(צילום: REUTERS/Khaled Abdullah)
גורמים בהווה ובעבר בצבא ארה"ב אמרו לעיתון האמריקני כי בזמן שישראל יכולה להתמודד עם טילים וכטב"מים שמשוגרים לעברה, האיום על המים הבינלאומיים הוא אתגר גדול בהרבה. "היכולת של החות'ים לפגוע בישראל מאוד מוגבלת", אמר הגנרל בדימוס קנת מקנזי, מפקד פיקוד המרכז של צבא ארה"ב לשעבר. "הסיכון הגדול יותר הוא אם הם ישתמשו במוקשים או בטילי שיוטי קצרי טווח במצר באב אל-מנדב".
לצד זאת, גורם ביטחוני ישראלי אמר כי אם טיל בליסטי חות'י יפגע בישראל ויגרום נזק משמעותי או יהרוג אזרחים, יהיה קשה מאוד לישראל שלא להגיב לכך.