האדמה רעדה, פעם שלישית תוך יממה: רעידת אדמה הורגשה הערב (רביעי) ברחבי הארץ, ובעיקר באזור הצפון. עוצמת הרעש הייתה 4.1, והמוקד היה בגבול סוריה-לבנון.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
דיווחים על הרעידה התקבלו במייל האדום של ynet בין השאר מנהריה, הקריות, חיפה, נשר, צפת, מגדל העמק וגם מרעננה שבמרכז. משרד האנרגיה, שאמון על המכון הגיאולוגי, אישר כי התרחשה רעידה "קצת לפני השעה 21:00". לפי המרכז הסיסמולוגי האירופי-ים תיכוני, מוקד הרעש היה סמוך לגבול סוריה-לבנון, בעוצמה 4.3 ובעומק של 30 ק"מ. נתוני המכון הגיאולוגי בישראל מעלים כי עוצמת הרעידה הייתה 4.1.
עמנואל דרור, תושב שכונת עין שרה בנהריה, סיפר: "אני גר בקומה ה-9 בניין רב קומות. ברגע אחד הכול החל לזוז. 'שוב רעידת אדמה?' אמרתי לעצמי. הנברשת בסלון החלה לזוז הבנתי שזה הסימן לרעידת אדמה באזור שלנו, בנהריה הפעם".
3 צפייה בגלריה
רעידת האדמה בגבול סוריה-לבנון
רעידת האדמה בגבול סוריה-לבנון
מוקד הרעש
שרה כהן, תושבת שכונת אשכול בנהריה, סיפרה כי "ישבתי בספה בסלון וברגע אחד הספה החלה לזוז. גם המיטה זזה. זה היה מהיר ולא חזק מדי. ישר הבנתי שמדובר ברעידת אדמה, הפעם בגבול הצפון".
נאור לביא, תושב קריית אתא, אמר כי "בסביבות השעה 21.00 לערך הרגשתי את רעידת האדמה השלישית שתפסה אותי במהלך יום ההולדת שלי שחל היום. זה היה מפחיד מאוד. הימים האחרונים מטרידים ומפחידים. ישראל לצערי לא מוכנה לרעידת אדמה חזקה יותר".
עינבר מלר מרעננה, שעבדה בממ"ד בביתה בזמן הרעידה, סיפרה כי "את שתי הרעידות שהיו לא הרגשתי, אבל הפעם ממש הרגשתי שהאדמה זזה והרגליים שלי רעדו. מייד הבנתי שמדובר ברעידת אדמה. שאלתי את בעלי שישב בסלון אם הוא הרגיש והוא מתברר לא הרגיש כלום". לדבריה, היא הופתעה שהרעידה הורגשה בממ"ד. "יש לי ניסיון ברעידות. בעבר הייתי בסין בקומה העשירית. צריך לחזק את הבניינים בארץ כדי שלא יקרה אסון".

3 צפייה בגלריה
מפה מפת רעש רעידת אדמה המכון הגיאולוגי עוצמת  3.3 אריאל
מפה מפת רעש רעידת אדמה המכון הגיאולוגי עוצמת  3.3 אריאל
מוקד הרעש אחר הצהריים, באזור אריאל
אחר הצהריים הורגשה ברחבי הארץ רעידת אדמה בעוצמה 3.3. מוקד הרעש היה כ-20 ק"מ מאריאל. זו הייתה הרעידה השנייה תוך יממה, אחרי רעש שהורגש ברחבי הארץ אמש בשעה 23:17, בעוצמה של 3.5 דרגות. גם מוקד הרעש אמש היה ליד אריאל, 15 ק"מ דרום-מזרחית לעיר שבשומרון.
החשש בישראל מרעידות אדמה נוספות גבר מאז רעשי האדמה העוצמתיים שהורגשו בטורקיה ובסוריה השכנה - בעוצמות של 7.7 ו-7.8. רעידות האדמה הללו גבו את חייהם של אלפי בני אדם, והורגשו גם בישראל. מספר ההרוגים ברעידות בטורקיה ובסוריה ממשיך לעלות כל העת, עם איתורן של עוד ועוד גופות בין ההריסות.