יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו המשיך גם הערב (רביעי) במגעים הקדחתניים עם פרקליטיו בניסיון לבדוק את ההיתכנות לעסקת טיעון אפשרית עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. ל-ynet נודע עם סיום פגישה נוספת בין נתניהו לצוות הפרקליטים בעז בן צור ועמית חדד כי ההערכה בצוות ההגנה כעת היא שהסיכוי לעריכת הסכם עם מנדלבליט קטן מאוד.
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו יוצא ממשרד עורכי הדין
בנימין נתניהו יוצא ממשרד עורכי הדין
נתניהו חומק ממשרדו של עורך הדין
(צילום: סיון חילאי, דנה קופל)

המגעים להסדר טיעון - כתבות נוספות

בתום הפגישה הטעו אנשי נתניהו את כלי התקשורת שהגיעו למקום - ובעוד יועציו התקרבו אל הדלת הראשית חמק יו"ר האופוזיציה מהמשרד ממקום פחות גלו. למרות הקשחת העמדות מצד מנדלבליט במשא ומתן שמתנהל מאחורי הקלעים גם עם הצוות הבכיר של הפרקליטות בראשות התובעת הראשית בתיק ליאת בן ארי לבין פרקליטי נתניהו, צוות ההגנה סבור שבנקודת הזמן הנוכחית עדיף לנתניהו להביא לסיום המו"מ עוד בטרם עזיבתו של מנדלבליט.
גם במשרד המשפטים מעריכים שהסיכויים לעסקה בין נתניהו ליועץ המשפטי לממשלה היוצא טרם פרישתו קטנו מאוד. אתמול נרשמו מגעים בין הצדדים וחברי צוות התביעה בתיקי האלפים ממשיכים לבדוק את התרחישים השונים במקרה שייחתם הסכם כדי להיות ערוכים לדיוק העובדות בכתב האישום המתוקן. בנוסף, הם לומדים את הפסיקה של בתי המשפט בכל הקשור לעבירת מרמה והפרת אמונים.
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו נכנס לאולם לקראת הדיון
בנימין נתניהו נכנס לאולם לקראת הדיון
נתניהו ופרקליטיו
(צילום: AFP)
לדעת חברי הצוות, מכיוון שבתי המשפט מחמירים בשנים האחרונות בענישה ביחס לסעיף זה, לא ניתן לעשות "הנחות" לנתניהו. עוד נודע כי חלק מחברי צוות התביעה אמרו למנדלבליט כי יש להחמיר עם נתניהו במסגרת העסקה בכל הקשור לענישה ולא רק לגבי הטלת הקלון. בפרקליטות אותתו בימים האחרונים לפרקליטי נתניהו שלוח הזמנים לעריכת עסקת טיעון בימים שנותרו לכהונת היועץ המשפטי לממשלה באביחי מנדלבליט, הולך ומתקצר.
אם ב-12 הימים שנותרו לכהונת מנדלבליט לא יהיה הסדר טיעון, בשבועות הקרובים יעלה לפי ההערכות עד המדינה השני בתיק 4000, משה (מומו) פילבר, לגולל את גרסתו לשופטים. פילבר נחשב עד דרמטי לא פחות מניר חפץ ואילן ישועה, ואולי אף יותר.

3 צפייה בגלריה
השופטים בפתיחת הדיום הראשון במשפטו של בנימין נתניהו
השופטים בפתיחת הדיום הראשון במשפטו של בנימין נתניהו
יכריעו בסוגיית הקלון? השופטים בתיקי נתניהו
(צילום: עמית שאבי)
תנאי הסף למשא ומתן מצד הפרקליטות, נזכיר, הוא ההתעקשות בסוגיית הקלון. ההרשעה של נתניהו בכתב אישום מתוקן כחלק מהסדר טיעון שתגרור הטלת קלון, תרחיק את נתניהו מהחיים הפוליטיים למשך שבע שנים - ועדיין לא ברור אם הצדדים יוכלו למצוא הסכמה בנושא. אפשרות אחת היא ששני הצדדים יסכימו במשותף על הטלת קלון ויודיעו על כך לבית המשפט, ואפשרות אחרת היא שהפרקליטות תדרוש קלון, אך נתניהו יתנגד - ואז בית המשפט יהיה זה שיכריע בסוגיה.
גם סוגיית כתב האישום המתוקן, שלפי ההערכות אמור להוביל להרשעתו של נתניהו במרמה והפרת אמונים בתיקים 4000 (פרשת בזק-וואלה) ו-1000 (תיק המתנות) ולביטול עבירת השוחד בתיק 4000 וביטול תיק 2000 (שיחות מוזס-נתניהו), עדיין נמצאת על הפרק. "הסדר הוא אפשרי, אבל לא בכל מחיר", אמר גורם בפרקליטות. למרות המגעים המתקדמים וברקע חוסר האמון ההדדי, בשני הצדדים עדיין לא בטוחים אם המשא ומתן יבשיל להסדר.