4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, גלעד צויק
בנימין נתניהו, גלעד צויק
"שהטייסים יעשו וואסח בקפלן". נתניהו וצוויק
(צילום: רויטרס מתוך טוויטר )
גלעד צוויק, יועץ התקשורת החדש של ראש הממשלה בנימין נתניהו, סגר את חשבון הטוויטר שלו אחרי שנחשף כי השתלח בעבר ברשתות בנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ובממשל האמריקני. אלא שלא רק נשיא המעצמה החזקה בעולם "חטף" מצוויק - גם שר הביטחון, שר הכלכלה, ראש השב"כ ואפילו נתניהו עצמו נמנים על רשימה ארוכה של אנשים שנגד התנהלותם הוא התבטא.
כך למשל, ב-10 באפריל, לאחר שנתניהו ביטל את פיטורי גלנט, צוויק כתב בקבוצת הטלגרם שלו כי הוא "לא פוטר כדי לתקוע אצבע בעין, אלא כי במקום להילחם בסרבנות עד חורמה - הוא השתמש בה כנשק נגד הרפורמה שקידמה הממשלה". צוויק טען שבהתנהלותו גלנט "קיבל את המשוואה שרצון העם הדמוקרטי מתבטל בפני אנשים צבא שלא אוהבים את מדיניות הממשלה". לדבריו, "זו הפיכה צבאית שקטה, ללא צורך בטנקים".
4 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט העניק דרגות אלוף לנמרוד אלוני ודוד זיני
שר הביטחון יואב גלנט העניק דרגות אלוף לנמרוד אלוני ודוד זיני
"החזרתו - ניצחון לסרבנים". גלנט
(צילום: דובר צה"ל)
4 צפייה בגלריה
התרגיל
התרגיל
"טייסים על תנאי". מטוסי חיל האוויר
(צילום: דובר צה"ל)
צוויק כתב אז, בביקורת על ראש הממשלה עצמו, כי "ביטול פיטוריו של גלנט, ללא התנצלות או הכאה על חטא מצדו, הוא ניצחון גדול למחאת הסרבנים ופגיעה אנושה בדמוקרטיה. ניהול אירוע רע מאד של נתניהו".
ב-3 באפריל צוויק תקף גם את טייסי חיל האוויר, ואמר כי הוא לא מתרגש לקראת מטס יום העצמאות. "אלו לא טייסי מדינת ישראל כולה, אלא טייסי אוליגרכיית בג"ץ - טייסים על תנאי שיאפשרו לאיראנים להשמיד אותנו כי הפסידו בבחירות", טען. "נכון שאלו שאיימו הם המיעוט - אך עמיתיהם לא יצאו נגדם ואמרו בקול ברור וגדול שהם לא טייסים על תנאי". הוא אף הציע לטייסים "המתין למוצ"ש ולעשות וואסח מעל ההפגנה בקפלן - שילכו לחפש שם את החברים שלהם".
4 צפייה בגלריה
מאבטחיו של ניר ברקת מרחיקים מפגינים באלימות בכפר בלום
מאבטחיו של ניר ברקת מרחיקים מפגינים באלימות בכפר בלום
גם הוא חטף. ניר ברקת
(צילום: אפי שריר)
גם ראש השב"כ רונן בר היה מושא להתקפות מצידו של צוויק. ב-10 במאי 2022, לאחר שבר דיבר נגד סכנת הפלגנות, צוויק כתב בטלגרם כי "עם כל הכבוד לערבים עם גרזנים, חייבים לזכור שהסכנה האמיתית היא הפלגנות. לצערנו, ראש השב"כ לא המציא את הנוסחה: רק-לא-ביבי מלבין ומעלים כל כישלון/מחדל/פשע. במקרה של בר, הוא מיישר קו עם בנט (גם עם קשקוש הפלגנות וגם לגבי המבצר שבנה), מתדרך נגד בן גביר, ואז במקום לתת דין וחשבון לכישלון אדיר של 18 נרצחים בחודש וחצי בלבד - הוא זוכה לסיקור מפנק וכותרות 'הסתה'".
גם בכירים בליכוד חוטפים מצוויק, שבמאי 2022 כתב על ניר ברקת: "‏עברתי על הפיד של ברקת בחודש האחרון - 0 התייחסות לגילויים המזעזעים ממשפט נתניהו, 0 הערות על המבצר שבונה בנט ברעננה בגיבוי היועמ"שית, 0 ביקורת על בנט, סער וליברמן שמעדיפים את טיבי על ביבי. מתי ברקת מצייץ? כשצריך לערער על נתניהו וליפול כמו פתי (במקרה הטוב) בפח שטומנת לו קואליציה שלא מסוגלת בעצמה להעביר חוקים למען לוחמים. ליכודניק חדש".
וכאמור, גם הנשיא ביידן "זכה" להתייחסות מצוויק, שכתב באפריל 2021: "ממשל ביידן מפנה עורף לישראל ופותח רגליים בפני הנאצים מטהרן". הוא האשים אז את נפתלי בנט ב"מרשם בדוק להתאבדות לאומית", לאור כוונותיו (שמומשו) להקים ממשלת אחדות.
ביולי 2022 תקף צוויק את ביידן פעם נוספת, כשטען כי הוא "מוכן לתת מאות מיליארדים לאיראן ולאפשר לה אטום - רק שתזרים נפט". הוא האשים את ביידן במשבר האנרגיה באירופה, וטען כי מדובר ב"איוולת" שאם תמומש גם בישראל - "עלולה להסתיים באסון". באפריל השנה דיווח צוויק על כך ששגריר ארה"ב בישראל טום ניידס נפגש לארוחת צהריים עם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. צוויק כתב על הפגישה: "השגריר של ביידן בישל דייסה עם עבריין מורשע. מה יצא?".
אתמול, נזכיר, פרסם צוויק ציוץ הבהרה: "הייתי אזרח פרטי כשכתבתי את הציוצים על הנשיא ביידן. אני לא מחזיק בדעות האלה היום ואפעל בצורה מקצועית לחלוטין במשרד ראש הממשלה".