לוחם מילואים מאגף התקשוב, בן 35 מרמת גן, נפצע הבוקר (רביעי) באורח קשה כתוצאה מנפילה של אחת מהרקטות ששוגרו מוקדם יותר היום לעבר בסיס פיקוד הצפון בצפת. במטח נהרגה סמ"ר עמר בנג'ו, ונפצעו שמונה חיילים. כולם פונו לקבלת טיפול רפואי, ומשפחותיהם עודכנו.
חייל המילואים פונה תחילה למרכז הרפואי זיו בצפת, אך לאחר הערכת מצב שעבר הוחלט על העברתו בפינוי מוסק אל בית החולים רמב"ם בחיפה.

3 צפייה בגלריה
 הרמטכ"ל הרצי הלוי  בהערכת מצב בגבול הצפוני
 הרמטכ"ל הרצי הלוי  בהערכת מצב בגבול הצפוני
"גם אם זה לא יסתיים במלחמה, זה לא ייגמר בהתפשרות". הרצי הלוי בגבול הצפון
(צילום: דובר צה"ל )
בני משפחתו של חייל המילואים הגיעו לבית החולים, שם הוא עובר ניתוח מורכב במשך 6 שעות לטיפול בפגיעות בראשו ובבטנו, לאחר טיפול ראשוני שעבר בחדר ההלם. במהלך הלילה הוא יאושפז במחלקה לטיפול נמרץ.
אביו של החייל סיפר ל-ynet כי בנו גויס למילואים כבר ב-8 באוקטובר. "הוא היה כל הזמן בצפון. לפני שבועיים בערך הוא שוחרר, ועכשיו גויס שוב". הוא הוסיף כי "הבן שלי נפרד מבנו כשהיה בן 3 חודשים, ובקושי ראה אותו בגלל השירות שלו בצפון. זה דור נהדר. אני רגוע בגלל שיש לנו את הדור הזה שנלחם ומגן על המדינה שלנו. אני אופטימי. בחיים לא בכיתי, אבל ברגע שאמרו לי שהוא הגיע לרמב"ם, בכיתי".
3 צפייה בגלריה
סמ"ר עמר שרה בנג'ו ז"ל
סמ"ר עמר שרה בנג'ו ז"ל
נהרגה במטח לצפת. סמ"ר עמר בנג'ו ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
בהמשך סיפר האב כיצד שמע על הפציעה של בנו. "התקשרו אליי מהצבא ואמרו שהבן שלי נפצע, וביקשו ממני להגיע הביתה", הסביר. "כשהגעתי לאחר מכן לרמב"ם ראיתי אותו מורדם ומונשם. לכאורה זה מצב שקשה לראות, אבל אני חייב לומר שכשראיתי אותו זה הרגיע אותי. הסתכלתי עליו וידעתי שהוא ייצא מזה. הוא נמצא בידיים הכי טובות ברמב"ם. יש איתנו את כל החברה שלו שתומכים בנו. הם משרתים איתו שנים ביחד, זו כבר ממש משפחה. אני רגוע".
לדבריו, "אני אדם אופטימי, הבן שלי ייצא מזה. נציגי הצבא אמרו לי 'הבן שלכם נפצע, מצבו קשה'. אמרתי לעצמי שמצבו קשה ושהוא בחור חזק והוא ייצא מזה. אחר כך אמרו לי שמצבו יציב".
לאחר מכן הוא סיפר כי לא חשש במהלך כל החודשים שבהם בנו שירת בצפון. "כפי שאמרתי, אני מאוד אופטימי. יש משימה וצריך לסיים אותה. גורלו של כל אדם כתוב על מצחו וזה לא יעזור אם אחשוש ואדאג. ברגע שאמרו לי שהוא בסדר למרות שנפצע, נרגעתי". לקראת סיום, סיפר האב בחיוך כי "אמרתי למפקדים שאני מוכן כעת להתנדב ליחידה במקום הבן שלי", וחתם ב"אנחנו ננצח".
ד"ר ירון בר לביא, מנהל מחלקת טיפול נמרץ בבית החולים רמב"ם לשם פונו הפצועים, עדכן כי הפצוע עבר סדרת ניתוחים, וכעת הוא מורדם ומונשם במצב יציב. "אנחנו מקווים לעשות מחר הערכה של המצב, ובהתאם לכך נראה אם אפשר להעיר אותו", אמר.

כיפת ברזל לא יירטה את הרקטות, האירוע מתוחקר

המטח הבוקר שוגר בשעה 9:04 מאזור הכפר ראמיש בדרום לבנון, וכלל 11 גראדים בקוטר 22 מ"מ. ארבעה מהם נפלו בשטחים פתוחים ליד נטועה, אחד ליד חניון בית החולים זיו בצפת ורקטה נוספת פגעה בבסיס פיקוד הצפון והביאה למותה של סמ"ר בנג'ו.

3 צפייה בגלריה
 הרמטכ"ל הרצי הלוי  בהערכת מצב בגבול הצפוני
 הרמטכ"ל הרצי הלוי  בהערכת מצב בגבול הצפוני
"חיזבאללה לא יהיה פה על הגדר". הלוי
(צילום: דובר צה"ל )
המיירטים של כיפת ברזל לא יירטו את אותן רקטות, והסוגייה מתוחקרת כמו בכל ניסיון יירוט, כמו גם זמן האזעקה. סמ"ר בנג'ו הייתה בדרכה למיגונית מאזור המגורים כשנפגעה מהטיל, כמוה גם החיילים שנפגעו סמוך אליה.
הרמטכ"ל ואלוף פיקוד הצפון אישרו בתגובה סדרת תקיפות אוויריות ובהן סדנת אמל"ח ושלוש מפקדות של חיזבאללה. הערב תתקיים הערכת מצב נוספת בצמרת צה"ל ונבחן סט נוסף של פעולות.
בתגובה למטח ביצע צה"ל גלי תקיפות נרחבים בשטח לבנון, ופגע בין היתר במטרות ששייכות לכוח רדואן של חיזבאללה. לפי דובר צה"ל, הותקפו מבנים צבאיים, חמ"לי לחימה ותשתיות טרור במרחבים ג'בל אל בריג', חונה, דונין, עדשית ואלצואנה. בלבנון דיווחו על ארבעה הרוגים לפחות, בהם גם אישה ושני ילדים. מתחילת המלחמה נהרגו 195 פעילי חיזבאללה, לצד כ-50 מחבלים מארגונים נוספים. ראש המועצה המבצעת של חיזבאללה איים להגיב על התקיפות, ואמר כי "אם יש כאלה שמדמיינים שהם יכולים להשיג מטרות שלא השיגו ב-2006 - הם טועים".
בשעות הערב פורסם כי הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, קיים הערכת מצב בגבול הצפון ואמר למפקדים: "אני רוצה שתדעו דבר אחד - אנחנו לא מסיימים את זה בלי להחזיר את התושבים למטולה ולכל היישובים בצפון, ברמת ביטחון גבוהה מאוד. עכשיו אתם שואלים אותי איך זה יקרה? אנחנו במדים, ואתם גם כשאתם הולכים הביתה, התפקיד הוא לחשוב מוכנות למלחמה. זו המשימה הראשונה שלנו. אין אף אחד שחולק איתנו את זה, ואנחנו עכשיו מתמקדים בלהיות מוכנים למלחמה בצפון".
"בסוף אנחנו נהיה מוכנים למלחמה", הוסיף. "אם זה ייגמר לא במלחמה זה לא ייגמר בהתפשרות על ההישגים. חיזבאללה לא יהיה פה על הגדר, אנחנו נדחק אחורה את כל היכולות. יהיה כאן הרבה יותר שקט, יהיה כאן הרבה יותר יציבות ואז נגיד תושבים יכולים לחזור. האם זה קורה מחר? כנראה שלא, ייקח קצת זמן. אני חושב שגם התושבים מהשיח שלי עם ההנהגה מעדיפים עוד קצת זמן אבל תביאו אותנו לתוצאה טובה".