המגזין האמריקני "דיילי ביסט" דיווח אתמול (יום שבת) כי נשיא ארצות הברית היוצא, דונלד טראמפ, שבשבועות האחרונים כבר דווח כי ייתכן שיתמודד מחדש על הנשיאות ב-2024, עשוי להכריז על כך ביום ההשבעה של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן, ב-20 בינואר. טראמפ, נזכיר, ממשיך לטעון גם בימים האחרונים ללא כל ביסוס שתוצאות בחירות 2020 הושפעו מהונאה נרחבת ומזיופים.
2 צפייה בגלריה
הנשיא טראמפ
הנשיא טראמפ
יקיים אירוע מקביל להשבעת ביידן? טראמפ
(צילום: GettyImages)
2 צפייה בגלריה
ארה"ב נגיף קורונה ג'ו ביידן נאום ל חג ההודיה
ארה"ב נגיף קורונה ג'ו ביידן נאום ל חג ההודיה
הגדיל את הפער בוויסקונסין. ביידן
(צילום: AFP)
ה"דיילי ביסט" ציטט שלושה מקורות שאישרו כי טראמפ אכן שוקל להתמודד שוב, ושניים מהם אמרו שהוא מתלבט אם לקיים אירוע מיוחד במקביל לאירוע ההשבעה של ביידן. באירוע כזה, לדבריהם, טראמפ יודיע על כוונתו להתמודד. לפי גורמים המקורבים לטראמפ, הוא התפאר בשיחות סגורות על כך שהוא יישאר באור הזרקורים גם כשביידן יהיה בחדר הסגלגל, מכיוון שהתקשורת רואה בנשיא הנבחר טיפוס "משעמם", לדבריו. בבית הלבן לא הגיבו לדברים.
טראמפ, נזכיר, נשאל שלשום במסיבת עיתונאים שקיים בבית הלבן אם הוא מתכוון להשתתף בהשבעתו של ביידן, שתתקיים ב-20 בינואר, והשיב כי הוא "לא רוצה לענות על זה עדיין". עם זאת, הוא הוסיף כי הוא כבר יודע את התשובה לשאלה.
מקורביו של טראמפ מאמינים כי הרהוריו באפשרות לרוץ לנשיאות בבחירות 2024 מהווים השלמה עם העובדה שההליכים המשפטיים שהוא מנהל נגד תוצאות הבחירות לא יישאו פרי. למעשה, הדיווח מהלילה הוא לא העדות הראשונה לכוונתו של טראמפ להתמודד בבחירות הבאות. כך למשל, רשת "בלומברג" דיווחה כי בתחילת החודש, במהלך פגישה שניהל הנשיא בחדר הסגלגל עם סגן הנשיא מייק פנס, מזכיר המדינה מייק פומפאו והיועץ לביטחון לאומי רוברט אובראיין, הוא אמר שיתמודד ב-2024 אם התוצאות של הבחירות הנוכחיות לא יבוטלו.

בינתיים, המאמצים של טראמפ לשנות את התוצאות לא נושאים פרי. ביום שישי הסתיימה הספירה החוזרת בשני מחוזות מרכזיים במדינת ויסקונסין, וביידן - שבספירה הראשונה זכה ב-20 אלף קולות יותר מטראמפ - רק הגדיל את הפער ממנו. הספירה, נזכיר, נערכה בעקבות דרישת צוות הקמפיין של טראמפ, ששילם שלושה מיליון דולר עבורה.
הצוות המשפטי של טראמפ ספג תבוסה נוספת בשישי, אחת מיני רבות, כשבית משפט פדרלי לערעורים בפילדלפיה דחה את המאמץ האחרון של הקמפיין לערער על תוצאות הבחירות. עורכי דינו של טראמפ אמרו כי הם ייקחו את התיק לבית המשפט העליון, למרות דברי השופטים שאמרו כי "לטענות הקמפיין אין כל שחר".
חבר האלקטורים אמור להתכנס ב-14 בדצמבר ולהכריע באופן סופי על זהות הנשיא, כך שההליכים המשפטיים של טראמפ אמורים להסתיים עד אז. לפי כל ההערכות, לצוות המשפטי שלו אין כל סיכוי להשפיע על התוצאות, שכן עד כה לא הוצגו ראיות להונאה נרחבת בבחירות - ופעמים רבות הטיעונים של קמפיין טראמפ אף מופרכים בקלות.
ביום חמישי הצהיר טראמפ לראשונה כי אם חבר האלקטורים יבחר בביידן לנשיא, הוא יעשה את המצופה ממנו במקרה כזה ויפנה ב-20 בינואר את כס הנשיאות.