ניסיון פיגוע בצפון השומרון: כוח של משרד הביטחון שעבד הבוקר (יום שלישי) על טרקטור בקן התפר סמוך לכפר ג'למה, דיווח כי נורו לעברו יריות. לא היו נפגעים אך זוהתה פגיעה בטרקטור. ההערכה היא שהירי הגיע מכיוון אחד הבתים בכפר עצמו. גדודי חללי אל-אקצא בג'נין פרסמו לאחר התקרית תיעוד של הירי לעבר הטרקטור.
2 צפייה בגלריה
גדוד אל-אקצא מפרסם הירי לכיוון הטרקטור בכפר גאלמה
גדוד אל-אקצא מפרסם הירי לכיוון הטרקטור בכפר גאלמה
הטרקטור שנורה בצפון השומרון
בחודשים האחרונים עלה מאוד מספר הפיגועים והניסיונות לפיגועים ביהודה ושומרון. ביום שישי האחרון הודיע שירות הביטחון הכללי על פענוח שלושה פיגועי ירי שאירעו בחודשיים האחרונים באזור יהודה ושומרון. בין הפיגועים שפוענחו - פיגוע הירי לעבר אוטובוס ישראלי על כביש 60, הפיגוע בכפר בית דקו והירי לעבר עמדת צה"ל בנבי סאלח בתחילת השבוע.
במהלך החודשים יולי אוגוסט, שהיו כאמור אלימים במיוחד בגזרה, בוצעו מספר פיגועי ירי לעבר כוחות הביטחון. ב-20 באוגוסט אירע פיגוע הירי לעבר אוטובוס ישראלי שנע על כביש 60 הסמוך לכפר סלוואד. כלל האירועים הסתיימו ללא נפגעים, ובשבועות האחרונים נעצרו על ידי שב"כ וצה"ל מספר חשודים בביצוע פיגועים אלה. במהלך חקירתם בשב"כ עלה כי ביצעו את הפיגועים וכן נתפסו כלי נשק ששימשו את חברי החוליות.
בשבוע שעבר המחבל היתאם האני מובארק (17) ניסה לתקוף חייל בפטיש וסכין סמוך לכפר ביתין שבבנימין - ונורה למוות. יום לפני כן סוכל פיגוע המוני בתל אביב, צוות יס"מ של משטרת מחוז תל אביב עצר בכיכר השעון ביפו שוהה בלתי חוקי משכם לאחר שעורר את חשדם.
הוא הודה כי תכנן לבצע פיגוע המוני, ובתיקו של הפלסטיני, מוחמד מינאוי, נתפסו תת-מקלע מסוג קרלו ושני מטעני חבלה. החשוד הועבר לחקירת שב"כ. נתוני שב"כ מצביעים כי חודש אוגוסט האחרון היה אלים במיוחד בגזרת איו"ש, עם עלייה משמעותית במספר הפיגועים - אך מנגד, בירושלים ובתחומי הקו הירוק חלה ירידה באירועים הביטחוניים.