רק 37 שעות אחרי סגירת הקלפיות בבחירות לרשויות המקומיות, פרסם לראשונה משרד הפנים באתר הרשמי תוצאות מהבחירות בתל אביב - אף שאורנה ברביבאי הודתה כבר אתמול בבוקר בהפסד. הפרסום הגיע לאחר שב-ynet נכתב כי תוצאות מתל אביב כלל לא פורסמו עד הבוקר.
אמנם ברוב המוחלט של היישובים הופיעו תוצאות – לפני ספירת המעטפות הכפולות – אך דווקא באחד המוקדים המעניינים עד 11 בבוקר לא הוקלדה ולו קלפי אחת מבין 740 הקלפיות שהוצבו בעיר ביום שלישי. עם זאת, מטות המועמדים כבר פרסמו את התוצאות שבידיהם, לפיהן רון חולדאי ימשיך לקדנציה נוספת כראש העיר תל אביב-יפו.
2 צפייה בגלריה
אחוזי ההצעה בבחירות לרשויות המקומיות
אחוזי ההצעה בבחירות לרשויות המקומיות
0% מהקלפיות בתל אביב נספרו
(צילום: מתוך אתר משרד הפנים )
מעט לפני השעה 12 פורסמו לראשונה תוצאות בתל אביב, של 97% מהקלפיות. רק אחר הצהריים פורסמו תוצאות הבחירות הסופיות בתל אביב, ללא המעטפות הכפולות. רון חולדאי, שקיבל 51.8% מקולות הבוחרים ימשיך לכהונה נוספת. ברביבאי זכתה ל-37.3% מהקולות ויובל צלנר קיבל 10.9% מהקולות. נכון לעכשיו, טרם הוקלדו נתונים של 236 קלפיות באתר משרד הפנים, 233 מהן מבאר שבע שם רוביק דנילוביץ' היה מועמד יחיד לראשות העיר.
גם באחוזי ההצבעה הופיע מידע שאינו הגיוני. למשל, אחוז ההצבעה לפי משרד הפנים בלקיה הוא 160%. בנוסף נכתב באתר כי שיעור ההצבעה בראש העין עומד על 123.7% ובבית דגן הצביעו 117.2% מהתושבים – נתונים שאינם הגיוניים כלל, אלא אם תושבים רבים הצביעו פעמיים או יותר. סביר להניח שמדובר בטעות בהקלדת הנתונים - ואכן זו תוקנה לאחר מכן.
2 צפייה בגלריה
אחוזי ההצעה בבחירות לרשויות המקומיות
אחוזי ההצעה בבחירות לרשויות המקומיות
160% הצבעה בלקיה
(צילום: מתוך אתר משרד הפנים )
גם במהלך יום הבחירות משרד הפנים פרסם נתונים שגויים. למשל, בשעה 13:00 פורסם כי שיעור ההצבעה בקריית אונו הוא 55.2%. בסופו של דבר שיעור ההצבעה הסופי בעיר עמד על 58.3% - כלומר לא הגיוני ש-50% מהתושבים הצביעו בין 9:00 ל-11:00, בזמן שרק 3% הגיעו לקלפיות בין 11:00 בבוקר לסגירתן ב-22:00 בערב.
במשרד הפנים הגיבו לטענות וכתבו כי "טוהר הבחירות ושיקוף רצון הבוחרים בתוצאות האמת קודמים מבחינתנו למהירות הדיווח. הבקרה הקפדנית העלתה אי-התאמות בקבצים שהועברו ממערכות המידע של חלק מהרשויות ולפיכך יש עיכוב בפרסום הנתונים של אותן הרשויות. תוצאות האמת הסופיות מפורסמות בפורטל הבחירות של משרד הפנים רק לאחר השלמת כל הבקרות הנדרשות".
פורסם לראשונה: 09:57, 29.02.24