עוד התבטאות אנטי ישראלית של נשיא טורקיה: רג'פ טאיפ ארדואן קרא הערב (יום ו') לישראל להפסיק את התקפותיה ברצועת עזה, שלדבריו הן בגדר רצח עם. הוא הפציר בקהילה הבינלאומית לפעול להפסקת אש הומניטרית באזור. הוא אמר כי "ישראל מתגרה במדינות האזור, במקום לחזור בה מהטעויות שנעשו בעזה".
1 צפייה בגלריה
נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן
נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן
נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן
(צילום: Adem ALTAN / AFP)
ארדואן כתב ב-X (טוויטר לשעבר) כי ישראל האזור זקוק להצלה מ"התקף השיגעון", הנתמך לדבריו על ידי מעצמות המערב וכלי התקשורת. "אני חוזר על הקריאה שלי להנהגה הישראלית שלא להרחיב את היקף ההתקפות שלה על אזרחים ולסיים לאלתר את פעולותיה שהן רצח עם", כתב ארדואן.
לדבריו, אנקרה פועלת לסיים את המלחמה בין ישראל למחבלים ברצועת עזה, לפני "שנגיע לנקודת האל חזור".

ארדואן, שנוהג להתייצב לצד הפלסטינים ולהשתלח בישראל בזמן פעולותיה בעזה, תוקף את ירושלים - על אף שיותר מ-1,300 ישראלים נרצחו על-ידי מחבלי חמאס. "אסור שישראל תשכח שאם היא פועלת כמו ארגון ולא כמו מדינה, בסופו של דבר כך נתייחס אליה". בהתייחסות לאופי התקיפות אמר ארדואן בשבוע שעבר כי לצה"ל יש "שיטות מבישות".
"הפצצת ריכוזים אזרחיים, רצח אזרחים, מניעת סיוע הומניטרי וניסיון להציג את זה כהישגים – כל אלה רק רפלקס של ארגון ולא של מדינה", אמר ארדואן. בדרך כלל משתמש ארדואן במילה "ארגון" כדי להתייחס למחתרת הכורדית – ה-PKK – שמוגדרת כארגון טרור בטורקיה ובבעלות בריתה במערב.