עוד לפני שהמטוס הנשיאותי הידוע "אייר פורס 1" נחת אתמול (יום רביעי) בנתב"ג, הלימוזינה הנשיאותית, קאדילק 1, כבר הוטסה כל הדרך לישראל במטוס תובלה, וחיכתה לנשיא ג'ו ביידן עם הגעתו לישראל.
מדובר בהופעת הבכורה בארץ של הדור השלישי והחדש ביותר של המכונית הממוגנת ביותר בעולם. הקאדילק השחורה, שהנשיא דונלד טראמפ חנך ב-2018 אחרי ביקורו בישראל, זכתה לכינוי "החיה", בגלל ממדיה ויכולותיה המרשימות, ומהווה מעין שילוב בין נגמ"ש ומטוס מנהלים.
1 צפייה בגלריה
רכב נשיאותי קאדילק של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לוחית רישוי מספר 46
רכב נשיאותי קאדילק של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לוחית רישוי מספר 46
קאדילק 1, הלימוזינה המשוריינת של נשיא ארה"ב
(צילום: רויטרס)
הנשיא הראשון לקבל מכונית משוריינת היה פרנקלין דלאנו רוזוולט. הרכב המשוריין הוקצה לרוזוולט ב-1942, במהלך מלחמת העולם השנייה, בעקבות החשש מהתנקשות יפנית או נאצית. 21 שנים לאחר מכן הנשיא ג'ון פ' קנדי נרצח בהתנקשות בעת שנסע במכונית פתוחה, ומאז כל נשיאי ארה"ב נוסעים רק במכוניות סגורות, כאשר רמת המיגון של אותם רכבים שודרגה משמעותית לאורך השנים.
ללימוזינה הנשיאותית הנוכחית יש שריון בעובי 20 ס"מ שיכול להגן על הנשיא מאש מנשק קל וגם ממטעני צד. היא ממוגנת גם מפני נשק כימי, ומצוידת במערכת טיהור אוויר משלה. במכונית יש גם תאים לנשק עבור אנשי השירות החשאי, ובתא המטען שלה מאוחסנים מכלים עם דמו של הנשיא, למקרה של ניתוח חירום בשטח.
השירות החשאי וחברת ג'נרל מוטורס, שבנתה את המכונית, לא פרסמו פרטים רשמיים אודות המכונית, מלבד מחירה: ב-2018 הממשל שילם 15.8 מיליון דולר עבור 12 מכוניות כאלה, שלא נמכרו לאף לקוח אחר בעולם.