פרסום ראשון: עד לא מזמן היה מ' בעל פעוטון לתינוקות בני שלושה חודשים עד שלוש שנים במזרח ירושלים. "רציתי לפתוח פעוטון ולספק מקום חם ואוהב לתינוקות שלנו במזרח ירושלים, יש מחסור עצום במסגרות לגיל הרך", סיפר ל-ynet. כעת אבל הפעוטון סגור, אחרי שמ' חשד שאחת הסייעות פוגעת בפעוטות. הוא התלונן נגדה במשטרה, אולם התיק נסגר מבלי שנחקרה, ובמקביל ההורים הוציאו את ילדיהם מהמקום.
בשיחה עם ynet מספר מ' כי החליט לבחון את המצלמות בפעוטון אחרי ששמע על התנהגות לא ראויה מצד אותה סייעת, ועל כך שהיא מרימה את קולה על הילדים הקטנטנים. "הייתי בהלם מהתנהגות ברוטלית אלימה, עם יצורים קטנים וחסרי ישע", סיפר על התחושה שחווה כשבחן את התיעודים מהמצלמות.
4 צפייה בגלריה
תיעוד גננת ממזרח ירושלים מתעללת בפעוטות
תיעוד גננת ממזרח ירושלים מתעללת בפעוטות
מתוך התיעודים של מצלמות האבטחה בפעוטון. "מה החוקר פספס שם?"
בסרטונים רואים את הסייעת מרימה את הילדים ביד אחת ומנדנדת לשינה תינוק אחד כאשר נעליה על ראשו. היא נראית גם מרביצה ללא הרף לתינוקת אחת, ומרחיקה תינוק בדרך ברוטלית מילדה אחת שאוכלת.
מ', שביקש לערוך בירור מול הסייעת, הציג בפניה את הסרטונים – והיא ביקשה מיד לעזוב את הפעוטון. הוא הגיש תלונה במשטרת ירושלים, אלא שלאחר כמה ימים הופתע לקבל הודעה כי התיק נסגר, מבלי שהמשטרה אפילו זימנה את הסייעת לחקירה.
במקביל, הסייעת הגישה תלונה על פיטורים שלא כדין. מ' מספר עוד כי "מאז המקרה ההורים משכו את ילדיהם מהפעוטון עד לסגירה שלו". הוא הוסיף כי "הסייעת הוציאה לי שם רע, היא אמרה שאני מעליל עליה וזה גרם לי לסגור את הגן". כעת מתנהל דיון בבית הדין לעבודה משפט נגד בעל הפעוטון, שכאמור נסגר.
במטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך שלחו פניה דחופה לבירור הסוגיה לחברת הכנסת מירב בן ארי (יש עתיד), שהבטיחה שתטפל בנושאים כאלו בדיוק, וכן לחבר הכנסת אופיר כץ (הליכוד). כץ מתכוון להעלות שאילתא בנושא במליאת הכנסת, לשר לביטחון פנים עמר בר-לב.
ח"כ אופיר כץ מסר: "אין גבול לזלזול. הרשויות לא מבינות שמדובר פה במכת מדינה ולא מטפלות בנושא הזה כראוי. ילדים ממשיכים להיפגע, והורים נקרעים. שנתיים אני עוסק בנושא, קיימתי לפני שבועיים דיון בכנסת עם המשטרה על ההתנהלות והעברתי דין רציפות להצעת החוק שלי להחמרת ענישה למתעללות. אני לא אעצור ולא אפסיק, אפנה באופן דחוף ומיידי לשר לביטחון פנים על המקרה הכואב הזה".
ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה: "אנו רואים בחומרה אלימות מכל סוג שהיא, ובהתאם מיד עם קבלת תלונה אודות חשד לעבירה שבוצעה שנים לפני כן, בעקבותיה לכאורה נפתח הליך אזרחי בבית הדין לעבודה, החלה בדיקה במשטרה שבסיומה הורה קצין החקירות מתוקף סמכותו על סגירת התיק מעילה כי הנסיבות אינן מתאימות לחקירה ו/או העמדה לדין".
4 צפייה בגלריה
אופיר כץ באולפן ynet
אופיר כץ באולפן ynet
ח"כ אופיר כץ. "אין גבול לזלזול"
(צילום: קובי קואנקס)
4 צפייה בגלריה
יוסי חברה, מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך
יוסי חברה, מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך
יוסי חברה, ממטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך. "תיקים חדשים ממשיכים להגיע ללא הפסקה"
(צילום: הילה אייזינגר)
יוסי חברה, שבתו הייתה בגן של כרמל מעודה, וכעת הוא ממובילי מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך, אמר: "רק לפני שבוע העלה מטה המאבק בפני הוועדה לביטחון פנים עשרות תיקים של פגיעה בפעוטות בהם המשטרה כושלת בטיפול. והנה תיקים חדשים ממשיכים להגיע ללא הפסקה. נשמח להסבר מהחוקר האחראי לסגירת התיק, מה הוא מפספס בסרטונים שכל בר דעת יכול לראות שיש פה לכל הפחות תקיפת תינוקות חסרי ישע".