אביה של ורד בנבנסטי, יואב וספי, נהרג במלחמת יום כיפור. אחיה של ורד, ארנון וספי, נפל במלחמת לבנון הראשונה. הבוקר (שלישי) הותר לפרסום כי בנה ארנון בנבנסטי וספי, שנקרא על שם דודו, נהרג אתמול בקרבות ברצועת עזה. הוא חלל צה"ל השישי במשפחת וספי.
ארנון בנבנסטי, בסרט על השכול ב-2014
4 צפייה בגלריה
סרן (במיל') ארנון משה אברהם בנבניסטי וספי שנפל ברצועת עזה
סרן (במיל') ארנון משה אברהם בנבניסטי וספי שנפל ברצועת עזה
סרן במיל' ארנון בנבנסטי בחוות הסוסים
סרן (במיל') ארנון משה אברהם בנבנסטי וספי, בן 26 מיסוד המעלה, היה קצין לוחם בסיירת גבעתי. בקרבות בצפון הרצועה נפל גם סמ"ר איליה סנקין, בן 20 מנוף הגליל, לוחם בגדוד רותם, גם כן מחטיבת גבעתי - ומתחילת הלחימה ברצועה נהרגו 68 לוחמים. בהודעת צה"ל נכתב כי בנוסף נפצעו קשה בקרבות קצין לוחם מגדוד 17, חטיבת ביסלמ"ח, וארבעה לוחמים - שני לוחמי מילואים מגדוד 669 בחטיבה 551, ושני לוחמים בחטיבה 401 (מגדוד 46 ומגדוד 52).
לאחר שסיים קורס צוערים בשנת 2019, פורסם סיפורו של ארנון בנבנסטי באתר צה"ל, בכתבה שכותרתה "הצוער שמעולם לא חשב שיתגייס יוצא לדרך חדשה: 'הצבא לימד אותי יותר מכל בית ספר אחר'".
4 צפייה בגלריה
ארנון משה אברהם בנבנסטי וספי
ארנון משה אברהם בנבנסטי וספי
ארנון כילד בחווה. "כמו הדוד שלי ארנון שנפל, גם אני אוהב חיות", אמר אז
(צילום: מתוך XNET, באדיבות חינוכית)
הוא כתב שמשפחתו איבדה חמישה בנים במלחמות ישראל: "סבא שלי, סא"ל יואב וספי, נפל במלחמת יום הכיפורים בהתקלות פגזים וקיבל על כך עיטור עוז. אחריו נפל אחיה של אמי, ארנון וספי שעל שמו אני קרוי. הוא רק סיים את המסלול, כשנהרג בהתהפכות נגמ״ש במלחמת לבנון הראשונה. באותה המלחמה נפל גם בן דודה של אמי, אורי מעוז, בהיתקלות נוראה עם מחבלים. כשסבתא שלי נישאה בשנית, נפל גם בנו של בן זוגה החדש, עומרי בן זכרי, מפליטת כדור". מלבדם, נהרג גם בן דוד נוסף של אמו, ניר מזרחי. כולם היו תושבי יסוד המעלה.
ארנון עלה לארץ עם משפחתו מלוס אנג'לס, בגיל 9. "גרנו בצפת ושלחו אותי ללמוד בבית ספר חב"ד, אבל לא הצלחתי להסתדר שם או במסגרות חינוכיות אחרות. כשלא הייתי בכיתה הלכתי לחווה הקרובה לרכוב על סוסים. עד שאני והסובבים אותי הבינו שלשם אני שייך, ושם כנראה אשאר במקום השירות הצבאי. לא קשה היה להבין את סבתא ואמא שלי, שלא בדיוק ששו לשלוח אותי לקרב. ואני? השלמתי עם העובדה שלעולם לא אתגייס".
"נקודת המפנה הייתה בגיל 17, כשקיבלתי את ההודעה על כך שאבא שלי נפטר", סיפר ארנון. "מנהל החווה לקח אותי תחת חסותו, לימד אותי על מסירות, אחריות ואהבת הארץ דרך סיפורים מתקופת שירותו בסיירת מטכ"ל. הבנתי שזה בן האדם שאני רוצה להיות, ושמתי לעצמי מטרה אחת - להיות לוחם ולהגן על המדינה. כשביקשתי מאמא שלי לחתום על טופס ההסכמה לגיוס קרבי ראיתי את החששות שלה עולים מחדש. לא היה לה קל לחתום, אבל עכשיו היא רואה שכל סופ"ש אני חוזר עם ברק בעיניים וזה רק הולך וגדל".
4 צפייה בגלריה
יואב וארנון וספי
יואב וארנון וספי
הסב יואב וספי, והדוד ארנון וספי
(צילום: מתוך פייסבוק)
עוד לפני כן, בשנת 2014, ארנון ואחותו התאומה חיה היו שניים מהנערים והנערות שעמדו במרכז הסרט "שמיכת טלאים", ששודר אז בערב יום הזיכרון. "אני לא מבין איך היא כל פעם קמה מחדש", אמר בריאיון ל-xnet על סבתו ששכלה ארבעה מבני משפחתה.
"מאז שאני יודע לדבר שמעתי סיפורים על דוד שלי", אמר על הדוד ארנון שעל שמו הוא קרוי. "כמוהו, גם אני אוהב חיות וזו הסיבה שבחרתי להיות בחוות הסוסים. כשאומרים לי שאני דומה לו בתכונות ובהתנהגות אז אני שמח, אני מבין ומכיר יותר מי הוא היה".
נתנאל אליסון, שמכיר את המשפחה, סיפר: "אין מילים לתאר את הטרגדיה היום של ארנון בנבנסטי וספי, מהמשפחות השורשיות של יסוד המעלה. ארנון התעקש ללכת לקרבי למרות היותו משפחה שכולה. ארנון, קצין בגבעתי, נפל בעזה. ורד איבדה אבא, ואח, ובן במלחמות ישראל. ועם ישראל איבד את אחד מהיקרים מבניו. כאב כבד מנשוא".
4 צפייה בגלריה
שיינא וספי
שיינא וספי
קרובת המשפחה שיינא וספי. השתתפה במשחקים הפראלימפיים בשנה שעברה
(צילום: עמותת ארז)
הלוחם שנפל הוא בן דוד של גולשת הסקי הפראלימפית שיינא וספי, שפרשה מאחת התחרויות במשחקי החורף הפראלימפיים בבייג'ינג 2022 בגלל קיומה השבת. כשהייתה ילדה, רגלה של שיינה נקטעה בעקבות תאונת דרכים. אחותה הקטנה מנוחה רחל טבעה למוות בבריכה ביתית.