נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו אושפז היום בבית החולים הצבאי בבירה ברזיליה, בעקבות שיהוקים שמהם הוא סובל כמה 10 ימים. לשכתו של בולסונרו מסרה שמטרת האשפוז היא לקבוע מהי הסיבה לשיהוקים. בהודעתה אחר הצהריים מסרה הלשכה שהנשיא חש בטוב, ושהוא יהיה תחת השגחה רפואית של 24 עד 48 שעות – בין אם בבית החולים בברזיליה ובין אם בביתו בעיר. בולסונרו בן ה-66 אמר בעבר בכמה הזדמנויות שהוא סובל משיהוקים חוזרים, שלעיתים נמשכים ימים.
בערב, שעות אחרי האשפוז בברזיליה, הודיעה לשכת בולסונרו שהוא יעבור לאשפוז בבית חולים בסאו פאולו בעקבות חסימת מעיים. בסאו פאולו עשוי הנשיא לעבור ניתוח חירום. בפייסבוק של בולסונרו פורסמה תמונה שלו באשפוז בברזיליה, כשהוא מחייך בעיניים עצומות וכומר עומד לצדו ונוגע בכתפו. "אני מודה לכולם על התמיכה והתפילות", נכתב בפייסבוק של הנשיא הברזילאי.
ב-2018, בזמן קמפיין הבחירות שלו, נדקר בולסונרו בבטנו בעצרת בחירות על ידי אחד ממתנגדיו. הוא נפגע קשות בכבד, סבל מדימום פנימי ונשלח לניתוח. הדקירה השביתה את בולסונרו לשבועות ארוכים. מאז הוא עבר כמה ניתוחים, שחלקם לא היו קשורים לדקירה.
2 צפייה בגלריה
(צילום: רויטרס)
ביולי 2020 הודיע בולסונרו שהוא נדבק בנגיף הקורונה. הוא הלך להיבדק אחרי כמה ימים שבהם סבל משיעול ומחום גבוה. במהלך משבר הקורונה הביע בולסונרו זלזול במגפה העולמית ובהנחיות של מערכת הבריאות. הוא עטה מסכה רק לעיתים רחוקות וכינה את הנגיף "שפעת קטנה".
החודש התקיימו בברזיל הפגנות ענק נגד בולסונרו. המונים יצאו לרחובות אחרי שבית המשפט העליון אישר לפתוח בחקירה נגד הנשיא, בעקבות חשד לאי-סדרים ברכישת החיסונים לקורונה.
פורסם לראשונה: 16:30, 14.07.21