בבית המשפט המחוזי בבאר שבע נערך היום (רביעי) שלב הטיעונים לעונשו של דוד בוקובזה (54), שהורשע בהמתה באחריות מופחתת של חברו אבי אלתר, ניסיון לרצח גרושתו לידיה והצתת דירתה ב-2017. הפרקליטות דרשה לגזור על בוקובזה עונש מצטבר של עד 44 שנות מאסר בגין העבירות. "הנאשם ביצע את העבירות כאשר חרב מאסר על-תנאי לא היה בה כדי להרתיעו ולמעשה מתוך כותלי הכלא החל בתכנון נקמתו", ציינה התובעת במשפט לנוכח המאסר שריצה בוקובזה בעקבות הרשעה קודמת.
במהלך המשפט הנוכחי, שנמשך כבר יותר מחמש שנים, סירב בוקובזה לשתף פעולה עם תשעה סנגורים שונים מהסנגוריה הציבורית ולכן ייצג את עצמו. בין היתר הוא גם חקר את גרושתו שאותה כאמור ניסה לרצוח.
ב-2014 בוקובזה חטף את הבנות שלו ושל גרושתו לתאילנד, אחרי שהיא החליטה לפתוח בהליכי גירושין. הוא נידון ל-17 חודשי מאסר במסגרת הסדר טיעון, וכשהשתחרר יצא למסע נקמה שבמהלכו הכה למוות את אלתר, ניסה לרצוח את גרושתו, הצית את דירתה ולבסוף נסע לבית המשפט העליון - שם הצית את עצמו בתוך רכב.
3 צפייה בגלריה
דוד בוקובזה
דוד בוקובזה
דוד בוקובזה
(צילום: בראל אפרים)
השופטים בראשות נשיאת בית המשפט המחוזי בבאר שבע יעל רז לוי, גילת שלו ואהרון משניות, הרשיעו בינואר השנה את בוקובזה בהמתה של אלתר בנסיבות של אחריות מופחתת, ניסיון רצח גרושתו, תקיפה הגורמת חבלה של ממש, הצתה ועבירות נשק. השופטים ציינו כי התיק היה מלא מהמורות ומכשולים, שנבעו בעיקר מקשיים בייצוג הנאשם, לנוכח התנהלותו מול סנגוריו.
עו"ד רחלי אטיאס מפרקליטות מחוז דרום ביקשה להטיל על בוקובזה בין 18 עד 20 שנות מאסר בגין הרשעתו בהמתה באחריות מופחתת, בין 18 עד 20 שנות מאסר בגין הרשעתו בניסיון רצח ועבירות אלימות נוספות כלפי גרושתו, ובין שנתיים עד 4 שנות מאסר בגין הצתה ועבירות נשק.
"מעשיו של הנאשם מלמדים כי נשקפת ממנו מסוכנות גבוהה ביותר כלפי המתלוננת ובנותיה בפרט וכלפי הציבור בכלל", ציינה עו"ד אטיאס. "עבירות המבוצעות כלפי נשים ככלל ובתוך המשפחה בפרט הן הנושא הבוער על סדר היום, התופס את לב ליבו של העניין הציבורי וזאת בשל הגידול המצער במספר הנשים שחוות אלימות מצד בני זוגן ועלייה ניכרת במספר הנשים שמצאו את מותן בעקבות זאת.
"בית המשפט מתבקש לתת ביטוי משמעותי לשיקול זה בקביעת עונשו של הנאשם, בשל הצורך הבוער בהרתעת הנאשם ושכמותו מפני ביצוע עבירות אלימות נגד נשים ככלל, ועל אחת כמה וכמה בגין העבירות החמורות שאותן ביצע הנאשם".
3 צפייה בגלריה
לידיה
לידיה
שרדה ניסיון רצח.הגרושה לידיה דוד
(צילום: טל שחר)
נעמי אלתר, אלמנתו של אבי, אמרה ל-ynet: "אנחנו ממשיכים בחיים האלה, אבל אין יום שאנחנו לא נזכרים באבי ולא מדברים על זה. אין יום שאני לא מדברת לתמונה שלו. זה מאוד מאוד קשה. אני מאוד מקווה שיקבל את העונש המקסימלי בנסיבות האלה. כל השנים אמרו לנו שמדובר ברצח בכוונה תחילה, שהוא יקבל מאסר עולם.
"אני לא יודעת איך אנחנו ממשיכים מכאן הלאה. המשפט נגרר שנים בגללו. הוא משך ומשך ומשך, ואנחנו לא יודעים האם הוא לא הולך למשוך את זה שוב. המדינה נגדו ולא אני. כך שאני לא יכולה לומר את דעתי בנושא. אני מקווה שהשופטים יבינו מה עבר עלינו כל השנים האלה".
עורכות הדין הדס גבריאל-זני וסיגלית אוחיון, שמייצגות את המשפחה מטעם הסיוע המשפטי במשרד המשפטים, מסרו: "אנו מקווים, כי על אף אכזבתה של משפחת המנוח מהרשעת הנאשם בהמתה באחריות מופחתת ולא ברצח, ימוצה עמו הדין וייגזר עליו עונש משמעותי בגין כל עבירותיו.
"משפחת המנוח כואבת את לכתו של יקירם - בעל, אב וסב אוהב - אשר ראה בנאשם חבר ואף ניסה לסייע לו, כאשר זה האחרון פעל מתוך תחושת נקם ושנאה כלפי כל הסובבים אותו, ניהל הליך פלילי שנמשך כחמש שנים והטיל סבל ומורא על המשפחה. לצד הכאב על האובדן הגדול, המשפחה מקווה שבית המשפט יעביר גם מסר לנאשם ולציבור לפיו נטילת חיים של אדם, נקיטת אלימות כה חמורה ושימוש בהליכים משפטיים כדי להטיל סבל נוסף על המשפחה, אינם דבר שכחברה מתוקנת עלינו לקבל".