המשטרה בהולנד חשפה שבע מכולות שהוסבו לתאי מעצר מאולתרים ולתא עינויים אטום לרעש, עם כיסא של רופא שיניים וכלים הכוללים צבת, אזמל ואזיקים. קצין בכיר במשטרה אמר אתמול (ג') כי שישה גברים נעצרו.
עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

הרשויות מסרו שהמשטרה פשטה על המכולות לפני שנעשה בהן שימוש, והזהירה קורבנות פוטנציאליים שהסתתרו. תאי המעצר והעינויים האכזריים התגלו בחודש שעבר על ידי שוטרים שחקרו מידע מטלפונים מוצפנים של עבריינים. רשת התקשורת נפרצה לאחרונה על ידי המשטרה הצרפתית. בלשים בבריטניה ובהולנד כבר עצרו מאות חשודים בהתבסס על ההודעות המוצפנות.
הודעת המשטרה העניקה הצצה מצמררת אל העולם התחתון בהולנד שנהיה אלים יותר ויותר, העוסק בייצור ובסחר בסמים בהיקפים גדולים. המשטרה ההולנדית מסרה בשבוע שעבר כי חקירות שהתבססו על מיליוני מסרונים מ-EncroChat, הובילו למעצרם של יותר ממאה חשודים ותפיסה של יותר מ-8,000 ק"ג קוקאין ו-1,200 ק"ג מתאמפטמין. החקירות הובילו גם לפירוק 19 מעבדות לייצור סמים ותפיסת עשרות כלי נשק.
EncroChat הייתה רשת תקשורת ששימשה עבריינים לתכנון פעילויות. הרשת הפסיקה את פעילותה בחודש האחרון אחרי שנפרצה על ידי המשטרה במסגרת מבצע רחב היקף באירופה.
ב-22 ביוני עצרה המשטרה בהולנד שישה גברים החשודים בשורה של עבירות כולל תכנון חטיפות ותקיפה חמורה. בלשים גילו גם את שבע המכולות במחסן בכפר קטן Wouwse Plantage בדרום-מערב הולנד, בסמוך לגבול עם בלגיה.
1 צפייה בגלריה
משטרה הולנד תא עינויים מאולתר מכולה
משטרה הולנד תא עינויים מאולתר מכולה
"חדר הטיפולים". תא העינויים שחשפה המשטרה
(צילום : AP , NETHERLANDS POLICE)
הם נעצרו בעקבות מסרונים מתוך הרשת שנפרצה, שכללו תמונות של המכולות וכיסא רופא שיניים עם רצועות המחוברות אליו במשענות של הזרועות וכפות הרגליים. בהודעות כינו העבריינים את תא העינויים "חדר טיפולים" ו"איבי", בהתייחסות לבית כלא הולנדי עם אבטחה גבוהה. ההודעות חשפו גם את זהותם של הקורבנות הפוטנציאליים, שהוזהרו והסתתרו.
בסרטון שהופץ על ידי המשטרה נראה צוות חמוש בכבדות מפוצץ את דלת המחסן ומגלה את הכלא המאולתר. צוות חמוש אחר עצר חשוד ברוטרדם. "שש מהמכולות נועדו לשמש כתאי מעצר שבהם ניתן לקשור אנשים ומכולה נוספת נועדה לשמש תא עינויים", אמר אנדי קראאג, ראש שירות החקירות הארצי של המשטרה. "המבצע מנע כמה פשעים אלימים".
בחיפוש במכולות נמצאו שקיות עם כלים הכוללים מזמרות, אזמלים וצבתות. הכלים "נועדו ככל הנראה כדי לענות את הקורבנות או לפחות להפעיל עליהם לחץ", נאמר בהודעת המשטרה. בחיפושים נוספים שנערכו, כולל במבנה שהמשטרה תיארה כבסיס לעבריינים בסמוך לעיר הנמל רוטרדם, נמצאו מדים של שוטרים ואפודי מגן, כלי רכב גנובים, 25 כלי נשק וסמים.
בית משפט באמסטרדם האריך את מעצרם של החשודים ב-90 יום, בזמן שהחקירה נמשכת. "זו תוצאה נהדרת לחקירה", אמר קראאג והבטיח שיגיעו בהמשך "תוצאות רבות נוספות".