2 צפייה בגלריה
רומן זדורוב, תאיר ראדה ז"ל ואולה קרבצ'נקו
רומן זדורוב, תאיר ראדה ז"ל ואולה קרבצ'נקו
רומן זדורוב, תאיר ראדה ז"ל ואולה קרבצ'נקו
(צילום: אלכס קולומויסקי, באדיבות המשפחה, גבריאל בהרליה)
בית המשפט המחוזי בנצרת יקיים ביום שני הקרוב דיון בבקשת סנגורו של רומן זדורוב לזמן לעדות מוקדמת את אולה קרבצ'נקו (א"ק), שלטענתו היא זו שרצחה את תאיר ראדה ז"ל בבית הספר בקצרין בדצמבר 2006. זאת במסגרת ההליכים לקראת המשפט החוזר של זדורוב, שעליו החליט לאחרונה בית המשפט העליון.
שופט המחוזי, אשר קולה, הודיע שיתמקד בשאלה אם בכלל יתקיים דיון מקדים בעניין, ואם יש מקום להיעתר לבקשת הסנגור עו"ד ירום הלוי להוציא עיכוב צו יציאה מהארץ נגד קרבצ'נקו.
היום (ה') הוגשה עמדת המדינה המתנגדת לבקשת סנגורו של זדורוב. לשיטתה, הבקשה אינה עומדת בתנאי הנדרש לגביית עדות מוקדמת, שכן עדותה של קרבצ'נקו אינה חשובה לבירור האשמה של זדורוב. המדינה הדגישה שהיא שוללת את הטענה שקרבצ'נקו רצחה את ראדה: "בקצרה ייאמר כאן שעמדת המשיבה היא כי טענה זו משוללת כל יסוד והיא פרי עלילה של בן זוגה לשעבר, א"ח".
בתשובתה ציינה המדינה כי גם בהחלטת העליון על משפט חוזר קבע השופט חנן מלצר שאין ראיה המפלילה את קרבצ'נקו באופן ישיר, וכי אין לייחס משקל ממשי לדברים שאמר א"ח.

על עמדת המדינה חתומים פרקליטת מחוז צפון, עו"ד אילנה ירושלמי, והממונה בפועל במחלקה הפלילית עו"ד איתמר גלבפיש. לדבריהם, המדינה אינה כופרת בזכותו של זדורוב לקרוא לקרבצ'נקו לעדות במשפט החוזר, אבל היא תעמוד על זכותה להתנגד לזימון, מאחר שקרבצ'נקו "אינה קשורה כלל לפרשה זו, ואין בחומר החקירה בעניינה כדי להשפיע על בירור אשמתו של המבקש. בהקשר זה תציין המדינה כי משפט חוזר זה, שעליו הורה בית המשפט העליון, הוא משפטו של זדורוב. אין כל מקום להפוך משפט זה על ראשו ולהפכו למשפטה של קרבצ'נקו, אישה המתמודדת עם מחלת נפש שנקלעה שלא בטובתה לפרשה זו".
בהמשך מביעה המדינה התנגדות להוצאת צו יציאה מהארץ נגד קרבצ'נקו: "רשויות התביעה החליטו כי אין לה קשר לרצח המנוחה. עמדתו של המבקש בנוגע למעורבותה בפרשה לא התקבלה על ידי בית המשפט העליון. אין כל בסיס חוקי להוצאת צו עיכוב יציאה כאמור ולפגיעה כזו בחירותה".
בבקשה שהגיש הסנגור עו"ד הלוי נטען כי יש לחקור את קרבצ'נקו בבית המשפט, "במועד קרוב ככל הניתן, לפני שהפרקליטות מחליטה אם להגיש נגד זדורוב מחדש כתב אישום. זאת משום שהוא יודע (!) כי קרבצ'נקו לא תעמוד בחקירתו נוכח הראיות הרבות והעוצמתיות כנגדה... המוכיחות כי היא שרצחה את המנוחה. כשתסתיים חקירתה, ונוכח הדברים שתשיב ו/או תימנע מלהשיב עליהם, הפרקליטות לא תגיש כתב אישום כנגד זדורוב".
2 צפייה בגלריה
אולה קרבצ'נקו. העליון: אין ראיות
אולה קרבצ'נקו. העליון: אין ראיות
אולה קרבצ'נקו. העליון: אין ראיות
(צילום: גבריאל בהרליה)
זדורוב מרצה מאסר בגין רצח תאיר ראדה לאחר שהורשע בהליך ארוך וסבוך שעבר בין ערכאות שונות. לפני כשבועיים קיבל העליון את בקשתו למשפט חוזר. השופט מלצר קבע שההליך יתנהל בבית המשפט המחוזי בנצרת, והורה ש"למען ניקיון הדעת - ההרכב שידון בתיק יהיה הרכב שלא עסק בעניין בעבר".
ההחלטה על משפט חוזר התקבלה בהתבסס על חוות דעת ביחס לעקבת נעל שהתגלתה על מכסה האסלה בתא השירותים שבו נמצאה גופתה של ראדה - עקבה שנקבע לגביה כי היא לא שייכת לזדורוב.
בזמן הרצח הייתה קרבצ'נקו תושבת קצרין והתגוררה בעיר עם בן זוגה א"ח. שנים ספורות לאחר מכן, אחרי שנפרדה ממנו, הוא סיפר במשטרה כי היא התוודתה בפניו שהיא הייתה זו שרצחה את ראדה. בהחלטה על המשפט החוזר התייחס השופט מלצר לסוגייה וקבע כי הגרסה של א"ח "בעייתית", ואין ראיות המאפשרות להוכיח את אשמתה.