צה"ל הקים חטיבה מרחבית חדשה ("ההרים") שתהיה תחת אוגדה 210 ותפעל בגזרת הר החרמון והר דב שבגבול סוריה-לבנון, ותחליף את חטיבת החרמון (810). אלוף-משנה לירון אפלמן מונה למפקד החטיבה.
2 צפייה בגלריה
ארכיון מפעילות כוחות החטיבה בצפון
ארכיון מפעילות כוחות החטיבה בצפון
כוחות צה"ל באזור הגבול הצפוני. ארכיון
(צילום: דובר צה"ל)

לפי דובר צה"ל, חטיבת "ההרים" תחל את פעילותה בשבועות הקרובים ותתמחה בלחימה בתוואי שטח סבוך ובלוחמה הררית באזור הר החרמון והר דב. זאת בהמשך לעבודת מטה משותפת של אגף התכנון ובניין הכוח, זרוע היבשה ופיקוד הצפון, וניתוח של הצרכים המבצעיים של צה"ל תוך כדי המלחמה.
תת-אלוף ציון רצון, מפקד אוגדה 210, מסר: "הקמת החטיבה תיתן מענה מבצעי איכותי ותאפשר את המוכנות להגנה ולהתקפה במגוון התרחישים התואמים את תוואי השטח והאויב במרחב, בשתי החזיתות במקביל - לבנון וסוריה".
2 צפייה בגלריה
תיעוד ערבי מהתקיפות בדמשק, סוריה
תיעוד ערבי מהתקיפות בדמשק, סוריה
תיעוד מתקיפות בדמשק בחודש שעבר
הקמת החטיבה מגיעה על רקע המתיחות בגבול הצפון והלחימה מול חיזבאללה. ביום שלישי בשבוע שעבר נורו כ-100 רקטות לצפון הגולן - המטחים הכבדים ביותר שנורו מלבנון מאז ה-7 באוקטובר. בתגובה למטח תקף צה"ל באזור בעלבכ שבעומק לבנון - במרחק של כ-100 ק"מ ממטולה.
מלבד הלחימה מול חיזבאללה, מתמודדת ישראל גם עם הזירה הסורית. לאורך המלחמה האשימה סוריה את ישראל בשורת תקיפות שאירעו בשטחה. רק הלילה (בין שני לשלישי) האשימה דמשק כי ישראל תקפה מהאוויר כמה אתרים צבאיים באזור עיר הבירה. משרד ההגנה הסורי טען כי כמה טילים יורטו, וכי לא היו נפגעים. כמו כן, ביום שבת דווח בסוריה כי "ישראל תקפה אתרים צבאיים באזור המערבי של מחוז דרעא בסוריה, אחרי ששוגר טיל מאדמות סוריה לכיוון הגולן".