סוריה האשימה הלילה (בין שני לשלישי) כי ישראל תקפה מהאוויר כמה אתרים צבאיים באזור דמשק. משרד ההגנה הסורי טען כי כמה טילים יורטו בשמי הבירה, וכי לא היו נפגעים בתקיפה.
2 צפייה בגלריה
תיעוד ערבי מהתקיפות בדמשק, סוריה
תיעוד ערבי מהתקיפות בדמשק, סוריה
תיעוד מתקיפות בדמשק, בחודש שעבר
2 צפייה בגלריה
בכיר איראני בשם רדא זארעי שלפי הדיווחים חוסל על ידי ישראל ב תקיפה ב בניאס סוריה
בכיר איראני בשם רדא זארעי שלפי הדיווחים חוסל על ידי ישראל ב תקיפה ב בניאס סוריה
חוסל בתחילת החודש לצד שני פעילי חיזבאללה. רזא זארעי
(פרסום של מכון המחקר הסורי נורס)
על פי דיווח באתר החדשות "קול הבירה", המזוהה עם האופוזיציה, התקיפות כוונו למוצבים צבאיים באזור אל-קלמון שבפרברי דמשק. גם המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה שמושבו בבריטניה, דיווח על פיצוצים בדמשק ודיווח על ירי נ"מ נגד מטרות ישראליות בשמי האזור - וכמה שעות לאחר התקיפה דיווח על הרוגים ופצועים - מבלי למסור מידע על מספרם.
מקורות באופוזיציה הסורית אמרו לעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" הקטארי, כי היעדים היו מוצבים צבאיים משותפים למשטר הסורי וחיזבאללה באזור העיירות יברוד ואל-קטיפה, שבהרי קלמון - מצפון לדמשק. לפי המקורות, התקיפות הישראליות הביאו לשריפה של אחד המוצבים.
גם שלשום דיווח אתר החדשות "קול הבירה" על תקיפה ישראלית בדמשק. על פי הדיווח, מערכות הגנה אווירית הופעלו. עוד נטען כי התקיפה כוונה לאתרים של חיזבאללה באזור הכפרי של עיר הבירה, ושפיצוצים נשמעו באזור יברוד ואל-נבכ, ערים הנמצאות באזור הכפרי של דמשק, כתוצאה מפיצוץ מחסני תחמושת של חיזבאללה והצבא הסורי.
מקור ביטחוני מסר לערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'" כי "ישראל תקפה בסיס ששייך לצבא סוריה ומשמש את חיזבאללה". הוא הוסיף כי "הצבא הסורי מעביר לחיזבאללה אמצעי לחימה, בהם חיזבאללה משתמש במלחמתו עם ישראל. המשך הברחת הנשק מסוריה לחיזבאללה תגביר את התקיפות הישראליות לעבר מחסנים של הצבא, והמשך תמיכת סוריה בחיזבאללה ואיראן ימנע ממנה לחזק את יציבותה - והעם ישלם את המחיר".
בתחילת החודש יוחסה תקיפה חריגה בצפון-מערב סוריה לישראל, לאחריה נטען כי חוסל יועץ משמרות המהפכה בסוריה רזא זארעי. על פי הדיווחים הוא חוסל לצד שני פעילי חיזבאללה נוספים, שאינם סורים.
כמה ימים לפני כן דיווחה הטלוויזיה הממלכתית בסוריה על פיצוצים באזור א-סידה זינב, שנמצא מדרום לבירה דמשק. לפי הדיווחים, פיצוצים נשמעו באזור ומערכות ההגנה האווירית יירטו "מטרות עוינות". אז נטען כי "ישראל תקפה שלושה אתרים של המיליציות האיראניות", וכי פעילי חיזבאללה נהרגו בתקיפה.