צה"ל אישר אתמול (ו') דיווחים פלסטיניים על כך ש"הסתער" על בית החולים אל-אמל בחאן יונס, ומסר כי כוחותיו פועלים במתחם שנמצא במערב העיר. מדובר במוקד הפעילות של צה"ל בימים האחרונים, ושם נלחמים הכוחות בגדוד האחרון שנותר לחטיבה המקומית של חמאס בעיר שבדרום הרצועה.
2 צפייה בגלריה
אמבולנס פלסטיני באזור בית החולים אל אמל אל-אמל ב חאן יונס רצועת עזה
אמבולנס פלסטיני באזור בית החולים אל אמל אל-אמל ב חאן יונס רצועת עזה
אמבולנס פלסטיני באזור בית החולים "אל-אמל", בתמונה שהופצה משם היום
במהלך הפעילות אתמול עצרו כוחות צה"ל כמה חשודים בפעילות טרור – כשלפי הסהר האדום הפלסטיני מדובר בעשרות עצורים, בכללם אנשי צוות ו"מלווים" של מטופלים. בהודעת צה"ל נאמר כי הפעילות בבית החולים נעשית על בסיס מידע מודיעיני, שמעיד על פעילות טרור של חמאס במתחם.
"צה"ל מבצע סריקה ממוקדת ומכוונת לאיתור מחבלים ותשתיות טרור במרחב", נמסר. "הכוחות תודרכו מראש על החשיבות במניעת פגיעה באזרחים, חולים, צוותים רפואיים וציוד רפואי. צה"ל ימשיך לפעול בהתאם לדין הבינלאומי נגד ארגון הטרור חמאס, תוך רגישות וזהירות לאוכלוסייה האזרחית", נמסר עוד.
ברקע להודעת צה"ל על זהירות במבצע בבית החולים בחאן יונס, ניצב החשש שמביעים לא אחת בעולם מפעולות בשלל בתי חולים ברצועה (וגם ביהודה ושומרון), כדי למגר בהם תשתיות טרור ולעצור מחבלים. הפעולה הזכורה ביותר בהקשר זה היא זו שהייתה בבית החולים שיפא בעיר עזה, שם אותרו מנהרות של חמאס והוכחות להחזקה של חטופים במקום.
2 צפייה בגלריה
בית החולים אל אמל אל-אמל ב חאן יונס רצועת עזה ארכיון
בית החולים אל אמל אל-אמל ב חאן יונס רצועת עזה ארכיון
בית החולים "אל-אמל", ארכיון
בית החולים אל-אמל מופעל על ידי הסהר האדום הפלסטיני, שהודיע בצהריים על "הסתערות" של צה"ל על המתחם. "יש ניתוק וקושי בתקשורת עם הצוות", אמרו בארגון, וציינו כי בימים האחרונים היו "תקיפות אוויריות מאסיביות" סביב בית החולים. "נשקפת סכנה לחייהם של הפצועים בבית החולים, עקב דלדול החמצן לפני מספר ימים ואי-יכולתם של הצוותים הרפואיים לבצע ניתוחים, שכן העבודה במחלקה הכירורגית הופסקה לחלוטין", נטען עוד.
לפי הסהר האדום, שני בכירים בבית החולים נעצרו כבר לפני ארבעה ימים בשעה שיצאו מהמתחם למסדרון הומניטרי של צה"ל לאזור הבטוח ליד החוף, במוואסי. לפי הודעה שפרסם הארגון ביום שני, השניים שנעצרו הם מנהל בית החולים, ד"ר חיידר אלקודרה, והמנהל האדמיניסטרטיבי שלו מאהר עטאללה.
פורסם לראשונה: 23:06, 09.02.24