בזמן המלחמה - מחריפה המתיחות בין בנימין נתניהו לבין יואב גלנט: לאחר שנחשף שבשבוע שעבר אסר ראש הממשלה על ראש המוסד דדי ברנע ועל ראש שב"כ רונן בר להשתתף בדיון אצל שר הביטחון בנושא עסקת החטופים, מתברר שהוא מנע מהם להשתתף בדיון נוסף, שעסק בתיאום נושאים מבצעיים ביטחוניים רגישים. כך פרסם אמש (שישי) אמנון אברמוביץ' באולפן שישי.
זה היה אמור להיות דיון מרובע שנקבע ליום רביעי שעבר, ואליו זימן גלנט בנוסף לברנע ובר גם את הרמטכ"ל הרצי הלוי. פורום מרובע מהסוג הזה התקיים כמה פעמים בעבר והוא מהווה דיון מקדמי לפני החלטות שמובאות לאישור ראש הממשלה והקבינט. זו הפעם הראשונה שנתניהו אסר עליהם להגיע לדיון מבצעי שכזה.
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, יואב גלנט ובני גנץ
בנימין נתניהו, יואב גלנט ובני גנץ
שר הביטחון יואב גלנט וראש הממשלה בנימין נתניהו. מתיחות גוברת
(צילום: נעם ריבקין פנטון)
ההערכה שהדבר קשור למתיחות הפנימית בתוך לשכת ראש הממשלה, בין הדרג הפוליטי בראשות ראש הסגל צחי ברוורמן לבין המזכיר הצבאי של נתניהו, האלוף אבי גיל. ברנע ובר העבירו כמקובל בקשות להשתתף בפורום הזה אצל גלנט דרך המזכיר הצבאי, והווטו הוטל על האגף הפוליטי של הלשכה – מבלי לנמק את ההחלטה. ההנחיה שניתנה לראשי המוסד ושב"כ הייתה שאין להם אישור להשתתף.
מלשכת גלנט לא נמסרה תגובה. מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "נתניהו לא מגביל את ראש המוסד. הוא יכול להגיע לכל דיון בכפוף ללוח הזמנים שלו".
אף שכאמור לא מדובר היה בדיון בנושא החטופים, בחרה לשכת נתניהו להוסיף: "הקבינט לניהול המלחמה הוא הפורום שמתווה מדיניות וקובע בעניין השבויים והנעדרים, ואין בלתו".