מחריפה המתיחות בין נתניהו לגלנט, עד כדי גורמים שמתארים "משבר אמון חריף" בין השניים: ראש הממשלה הנחה באחרונה את ראש המוסד דדי ברנע ואת ראש השב"כ רונן בר שלא להשתתף בדיונים אצל שר הביטחון שעוסקים בעסקת החטופים. מדובר בהנחיה חסרת תקדים - שבה מונע ראש הממשלה משני ראשי הארגונים הללו שלכאורה כפופים לו להשתתף בדיונים אצל שר הביטחון.
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, יואב גלנט
בנימין נתניהו, יואב גלנט
נתניהו וגלנט. אצל רה"מ כועסים על ההדלפות לגבי בלימת מתקפת המנע
(צילום: נעם ריבקין פנטון)
נתניהו הנחה שדיונים כאלה שעוסקים בעסקת החטופים חייבים להתקיים בנוכחותו ובפורום קבינט ניהול המלחמה - ולא בנפרד אצל שר הביטחון. נתניהו טען כי לא ייתכן שמי שמינה למנהל המו"מ לשחרור החטופים (ברנע) ישתתף בדיונים עם גלנט, כשהוא עצמו כראש הממשלה לא נמצא בהם. בסביבת נתניהו זעמו בין השאר על כך שגלנט הורה לדדי ברנע להגיע לעדכן אותו מיד לאחר שחזר לאחר מביקור חשאי בפריז על עסקת החטופים, עוד לפני שעדכן את ראש הממשלה.
ההנחיה באה על רקע מתיחות הולכת ומחריפה בין נתניהו לגלנט. המתיחות הולכת אחורה עד לקרע בין השניים בימי קידום המהפכה המשפטית - והחלטתו של נתניהו לפטר את גלנט. מההחלטה הזו, נזכיר, חזר נתניהו בלחץ המחאה ואחרי ליל הפגנות חסר תקדים.
2 צפייה בגלריה
ישיבה אצל גלנט בנושא המאמצים להחזרת החטופים
ישיבה אצל גלנט בנושא המאמצים להחזרת החטופים
ראש המוסד וראש השב"כ באחת הישיבות אצל גלנט. נתניהו הנחה להפסיק להשתתף
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
בזמן המלחמה קיים גלנט הצהרה נפרדת מראש הממשלה. כשנתניהו נשאל על כך, הוא אמר שהציע לגלנט לקיים מסיבת עיתונאים משותפת אך "הוא החליט מה שהחליט".
לנתניהו בטן מלאה על גלנט. מקורבי נתניהו מאשימים את גלנט ואנשיו בהדלפת הדיווחים על כך שנתניהו בלם מתקפת מנע נגד חיזבאללה בתחילת המלחמה, ושגלנט דחף לה. גורמים שמעורים בנושא אומרים שיש משבר אמון חריף בין ראש הממשלה לשר הביטחון.
בלשכת שר הביטחון סירבו להתייחס לידיעה.
מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "ראש הממשלה לא מגביל את ראש המוסד וראש השב"כ, הם יכולים להגיע לכל דיון בכפוף ללוח הזמנים שלהם. הקבינט לניהול המלחמה הוא הפורום שמתווה מדיניות וקובע בעניין השבויים והנעדרים, ואין בלתו".
פורסם לראשונה: 22:27, 25.12.23