החורף שאיחר להגיע השנה מגיע לשיאו: הסערה "ברברה" תגיע היום (שני) לישראל מאזור יוון. המערכת תיתן את אותותיה כבר בשעות הבוקר המוקדמות, אז יתחדש הגשם בצפון הארץ, שבהמשך יתפשט גם לאזור המרכז. הגשם ילווה ברוחות חזקות מאוד עם משבי רוח של כ-70 ועד 100 קמ"ש. בשל עוצמת הרוח החריגה, מומלץ לאבטח חפצים במרפסות ובגינות. שלג כבד ימשיך לרדת בחרמון, וישנו חשש מהצפות.
היום צפויה גם ירידה משמעותית בטמפרטורות שימשיכו לרדת גם בשלישי - שיהיה היום הקר ביותר עד כה השנה. הגשם ימשיך לרדת גם בשלישי, ויהיה חורפי וקר. שלג עשוי לרדת גם בפסגות הרי הגולן. למרות הסערה הצפויה, לירושלים לא צפוי להגיע שלג.
5 צפייה בגלריה
 רוחות עזות וחשש מהצפות לקראת הגעת "ברברה" לישראל. מערכת הגשם בשבוע שעבר
 רוחות עזות וחשש מהצפות לקראת הגעת "ברברה" לישראל. מערכת הגשם בשבוע שעבר
רוחות עזות וחשש מהצפות לקראת הגעת "ברברה" לישראל. מערכת הגשם בשבוע שעבר
(צילום: ביקורת בונה)
5 צפייה בגלריה
פתיחת עונת הסקי באתר החרמון
פתיחת עונת הסקי באתר החרמון
מבקרים בחרמון בשישי האחרון, שלג כבד ימשיך לרדת באתר
(צילום: אפי שריר)
5 צפייה בגלריה
פתיחת עונת הסקי באתר החרמון
פתיחת עונת הסקי באתר החרמון
השלג צפוי להגיע גם לפסגות הגולן
(צילום: אפי שריר)
ברביעי עדיין ירד גשם, אך משבי הרוח החריגים יירגעו. עדיין יהיה קר מאוד וירד שלג בחרמון ובשעות הבוקר ייתכן שלג גם בפסגות הרי הגולן. מהצהריים ההפוגות בגשם יתארכו והוא ייחלש בהדרגה. ביום חמישי ככל הנראה כבר לא ירד גשם, אך עדיין יהיה קר.
הטמפרטורות החזויות להלילה ומחר: ירושלים 12-5, תל אביב 17-12, חיפה 15-11, צפת 9-5, קצרין 14-7, טבריה 19-10, נצרת 14-8, עפולה 17-9, בית שאן 19-9, לוד 18-10, אשדוד 17-10, עין גדי 22-14, באר שבע 16-8, מצפה רמון 12-6, אילת 22-12.

קרן קיימת לישראל ביקשה אמש מהציבור להימנע מלהגיע לכל היערות בארץ ביומיים הקרובים. בקק"ל הסבירו כי בימים אלו צפויות לרדת כמויות גדולות של משקעים וינשבו רוחות חזקות - ובתנאים אלה, כאשר הקרקע רוויה במים, אחיזת העצים בקרקע נחלשת וגובר הסיכון לקריסת עצים. בנוסף, רשות הטבע והגנים מתריעה על סכנת שיטפונות בנחלי המזרח והדרום החל מהיום ועד יום רביעי בערב, ומזכירה כי חל איסור מוחלט להיכנס ברגל וברכב לאפיקי נחלים בזרימה עד לירידה מוחלטת של מפלס המים, או להתקרב לשפת נחל בשעת שיטפון מחשש להתמוטטות הגדה.
לקראת השלג הצפוי בגולן, מזכירים ברשות כי ירידה משבילים מסומנים אסורה ומסוכנת במיוחד בשעת הצטברות שלג על הקרקע - אז קשה להבחין בשילוט אזהרה של מיקוש ובסכנות אחרות. בשאלות על מסלולים ואתרי טיול מומלץ להתעדכן טרם היציאה לטיול עם מוקד המידע של רט"ג בטלפון 3639*.
משרד הבריאות קרא לאוכלוסיות הקשישים ולהורים לתינוקות ולילדים צעירים לנקוט בצעדי מניעה: הקפדה על פעילות ותנועה כדי להגדיל זרימת דם, חימום ואטימה נאותה של הבית ושתייה ואוכל חמים בכמות מספקת. המשרד המליץ גם לשמור על קשר עם קשישים המתגוררים לבד ולדאוג לביקורים בביתם.
5 צפייה בגלריה
ערפל כבד ראשון לציון
ערפל כבד ראשון לציון
מומלץ לאבטח חפצים במרפסות ובגינות. ארכיון
(צילום: דור אדוט)
ברברה, שמגיעה ממערב, הותירה מאחוריה ביוון שלג כבד - גם באתונה. ביוון נרשמו אתמול טמפרטורות נמוכות ושלג כבד - שהוביל לסגירת כבישים באזורים הצפוניים של המדינה. ביוון דיווחו כי שירותי הכבאות קראו לאזרחים להימנע מיציאה מהבית, אלא לטובת יציאות הכרחיות. עוד דווח כי נאסרה תנועת אוניות מנמלים שונים, בהם פיראוס. ביוון דווח עוד כי בתי הספר בחבל "אטיקה", שבו שוכנת הבירה אתונה, ייסגרו היום בשל מזג האוויר.
בספטמבר, לפני ראש השנה, פרסם השירות המטאורולוגי את רשימת שמות הסערות שיינתנו השנה. כפי שהיה גם בשנה שעברה, כל אירוע מזג אוויר הצפוי להיות משמעותי מקבל שם מתוך רשימה שנקבעה מראש ומורכבת משילוב בין שמות יווניים, קפריסאיים וישראליים. השמות הם לפי סדר ה-ABC, פעם שם נשי ופעם שם גברי. אם אירוע מזג האוויר יגיע אלינו מאחד האזורים הסמוכים, אז הוא ימשיך עם השם שניתן לו שם.
בשנה שעברה נעשה שימוש בשבעת השמות הראשונים ברשימה, כאשר על ישראל השפיעו באופן ישיר ומלא שתי מערכות – כרמל שהגיעה בדצמבר, וגרמה לכמויות גדולות מאוד של גשם, ואלפיס, שהגיעה בינואר, וגרמה לכמות גדולה של שלג בהרים. בין היתר השמות השנה הם אריאל, דניאל, גיא, יסמין, משה, פנינה, טליה, ורד ויונתן.
פורסם לראשונה: 21:30, 05.02.23