גזרת חווארה מוסיפה להיות מוקד ההתנגשויות, גם בתוך חודש הרמדאן הנפיץ. אמש (שבת) אחרי פיגוע שלישי בתוך חודש בעיירה הפלסטינית שבשומרון, בעוד צה"ל ממשיך במצוד אחר המחבל שפצע בירי שני לוחמים, שוב נרשמו עימותים בין מתנחלים לפלסטינים.
יותר מ-100 מתנחלים הפגינו בצומת יצהר וניסו לפרוץ את מחסומי המשטרה והצבא במקום. כוחות יס"מ ומג"ב פעלו מולם. במערכת הביטחון בודקים טענה פלסטינית על פצוע מירי של מתנחל בכפר סמוך.
קודם לכן דיווח הסהר האדום הפלסטיני על אזרח ש"הותקף על ידי מתנחלים" במסעדה בדיר שרף, ממערב לשכם, שם גם דווח על תקיפת כלי רכב פלסטיניים. בנוסף, היו שני נפגעים משאיפת גז במהלך עימותים עם כוחות הביטחון.
הפיגוע התרחש סביב 19:00 - המחבל ירה מרכב חולף לעבר הלוחמים, ונמלט. כוחות צה"ל פתחו במצוד נרחב אחריו וסגרו את הכניסות הדרומיות לשכם. שני הלוחמים פונו לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, משם נמסר הבוקר כי מצבם מוגדר בינוני. לא נשקפת סכנה לחייהם.
שרת התחבורה מירי רגב פרסמה בטוויטר את שמות שני הלוחמים שנפצעו, אף שאלו לא הותרו לפרסום ודובר צה"ל אף ציין בהודעתו כי הוא "שב ומבקש שלא להפיץ שמועות, תיעוד מהאירוע או את זהותם של הנפגעים".
ארגון הטרור החזית העממית לקח אחריות על הפיגוע. בחמאס אמרו כי "ההתנגדות בגדה מסוגלת להפתיע את הכיבוש בכל פעם, הכיבוש לא יכול ליהנות מביטחון בזמן שהוא מבצע חיסולים, תוקף מקומות קדושים וממשיך בכיבוש ובהתיישבות".
שר הביטחון יואב גלנט, שעמד אתמול במרכזה של דרמה פוליטית סביב קריאתו לעצור את חקיקת המהפכה המשפטית, הודיע על הערכות מצב עם הרמטכ"ל וראש השב"כ.
ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר כי "זה מרגיש כמו הפקרות, שלושה פיגועי ירי באותו טווח של מטרים ספורים, בכביש מרכזי - כביש חווארה". לדבריו, "הכתובת לא על הקיר - היא מדממת מהקיר".
דגן הוסיף: "אני דורש מראש הממשלה, משר הביטחון ומכל שרי הממשלה להודיע הערב על החזרת המחסומים הביטחוניים באזור שכם וחווארה, על סגירת החנויות בחווארה כדי למנוע את הפקקים שבחסותם שני הפיגועים הקודמים יכלו להתרחש ויציאה למבצע צבאי כנגד הרשות הפלסטינית הטרוריסטית לאיסוף הנשקים והחזרת ההרתעה. אנחנו לא נעשה הנחה לממשלה כי אני וחבריי בחרנו בה".
פורסם לראשונה: 00:09, 26.03.23