המשטרה עצרה הערב (רביעי) תושב רמלה בשנות ה-30 לחייו בחשד למעורבות בניסיון החיסול בכביש 6 של שני גברים בני 46 ו-31 אתמול לפנות בוקר, בזמן שנסעו בלמבורגיני סמוך למחלף בן שמן. זהו החשוד השני שנעצר במסגרת הפרשה. נמסר כי הוא נתפס "כשהוא מסתתר בין העצים במטע באזור מזכרת בתיה". רחפן משטרתי בעל טכנולוגיה תרמית מתקדמת זיהה את החשוד מסתתר - ומסתערב מג"ב שהוכוון רץ לעברו ועצר אותו. תיעוד רגע המעצר בתחילת הכתבה.
4 צפייה בגלריה
תיעוד מרגע מעצר בחשוד הנוסף בירי בכביש 6
תיעוד מרגע מעצר בחשוד הנוסף בירי בכביש 6
רגע מעצר החשוד הנוסף בירי בכביש 6
(צילום: דוברות המשטרה)
4 צפייה בגלריה
תיעוד מהרחפן: רגע מעצר בחשוד הנוסף בירי בכביש 6
תיעוד מהרחפן: רגע מעצר בחשוד הנוסף בירי בכביש 6
הרחפן התרמי זיהה את החשוד מסתתר בין העצים
(צילום: דוברות המשטרה)
האירוע החל כששני הגברים נחסמו עם רכב היוקרה שבו נהגו על ידי אלמונים, שהכו ודקרו אותם, ואז נמלטו. חובשים שעברו במקום החלו לטפל בפצועים שהיו בלמבורגיני - שניהם תושבי מזרח ירושלים - ואז הגיע למקום חמוש רכוב על אופנוע, שירה בשני הגברים ונמלט. השניים פונו במצב קשה ובינוני לבית החולים בילינסון בפתח תקווה ושיבא בתל השומר.
המשטרה מסרה כי "בלשי היחידה הפעילו אמצעים טכנולוגיים מתקדמים לאיתור ומעצר החשודים במעורבות באירוע הירי". עוד נמסר מטעם המשטרה כי בהתאם לצורכי החקירה יובא מחר החשוד לבית המשפט בבקשה להאריך את מעצרו, ושעדיין מתנהל מצוד אחר חשודים נוספים שהיו חלק מחסימת הכביש וניסיון הרצח.

ניצב משנה ירון דהן, מפקד החטיבה הטקטית, סיפר ל-ynet: "בשעות הבוקר התקבל מידע מודעיני של חוקרי משטרת מרחב השפלה. התחלנו לפעול בשטח עד שהצלחנו להגיע לאזור שבו החשודים שהו, במתחם באזור השפלה. הגענו עם כוח מסתערבים של מג"ב למקום, יחד עם פעילות רחפנים ואמצעים נוספים, וביצענו מעצר של החשוד, שהתנהל אחריו מצוד משטרתי. סגרנו עליו ועל אדם נוסף שנמלט, שניסו להסתתר בשטח פתוח, ועצרנו אותם. החשוד הועבר לחקירה".
מוקדם יותר היום הוארך בשמונה ימים נוספים מעצרו של החשוד הראשון, קרם אבו גאנם בן ה-23 מרמלה, שנעצר אתמול סמוך לחצות בחשד למעורבות בניסיון החיסול. המשטרה מייחסת לו עבירות של ניסיון רצח, סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה וקשירת קשר לביצוע פשע.
נציג המשטרה בדיון הארכת מעצרו של אבו גאנם, שנערך בבית משפט השלום בראשון לציון, ציין כי מספר רב של אנשים יצאו משלושה רכבים שחסמו את הכביש לעיני נוסעים המומים, וציין כי הם "יצאו עם אתי חפירה וחפצים חדים, ותקפו את שני נוסעי הלמבורגיני, שהוכו ונדקרו".
4 צפייה בגלריה
רכב היוקרה שנורה
רכב היוקרה שנורה
הלמבורגיני שבו נסעו הגברים שנורו
4 צפייה בגלריה
רכב היוקרה שנורה
רכב היוקרה שנורה
זירת הירי
עורך דינו של אבו גאנם, רועי אטיאס, אמר במהלך הדיון כי מדובר בטעות של המשטרה "הנסמכת על מידע מודיעיני מוטעה". הוא הוסיף כי "אבו גאנם לא קשור כלל לאירוע. לפי מה שהוטח בו הוא לכאורה היורה שהגיע על האופנוע אחרי האירוע הראשון. האופנוע שתפסה המשטרה בביתו לא קשור לאופנוע שהיה בזירה ומתועד במצלמות כביש 6".
השופט גיל גבאי כתב בהחלטת המעצר, לאחר שעיין בחומרי החקירה, כי "החומרים מבססים חשד סביר שהחשוד ביצע את העבירות המיוחסות לו". הוא ציין בנוסף כי לנוכח עברו הפלילי החשוד נמצא ברף מסוכנות גבוה "הכולל הרשעה בעבירה של החזקת נשק".
מוחמד אבו-ראס, תושב קלנסווה שעובד כחובש פרטי, טיפל בפצועים בזמן שהאירוע עוד התחולל. הוא סיפר ל-ynet: "הייתי בדרכי לאילת לצורך עבודה ובדרך נתקעתי בעומס תנועה, והבנתי שיש במקום אירוע חריג. בהתחלה חשבתי שמדובר בתאונת דרכים. כשהגעתי לזירה התחלתי לטפל בפצועים, שאחד מהם סבל מפציעות דקירה, ותוך כדי הטיפול הגיע חמוש, ירה בשני ונמלט".
ל-ynet radio אמר: "כשאתה שומע את הקולות של הירי, אתה לא מעכל. תפסנו מחסה כדי שלא להיפגע וחזרנו לטפל, תחת אש. בחיים לא חשבתי שאני אקלע לסיטואציה כזו. הם ירו מטווח אפס, מעל הראש, לידנו בדיוק".
חובש נוסף שטיפל בפצועים הוא סלימאן חין, שסיפר: "פתאום שמענו ירי תוך כדי הטיפול, ואז ראינו שהקליעים פגעו בהם. הם תקפו אותם וברחו. הקליעים עברו בין הרגליים שלי. אני עוד לא מעכל את המקרה".