הספירה לאחור נמשכת, אבל יו"ר ש"ס מאמין כי לפחות השבוע הכנסת לא תתפזר. בהצהרה לתקשורת אחרי שהתחסן מפני נגיף הקורונה במרכז רפואי של קופת חולים מאוחדת בירושלים, אמר שר הפנים אריה דרעי: "יש לי יסוד להניח שהכנסת לא תתפזר. אמנם לצערי הבחירות ב-23 במרץ עדין עומדות על הפרק, אבל יש סיכוי שהשבוע הכנסת לא תתפזר. כל אחד יבין לבד לקראת מה מדובר".
דרעי הביע תקווה כי היום או מחר תהיה התקדמות במגעים למניעת פיזור הכנסת: "אסור ללכת לבחירות, זה מיותר, העם לא רוצה את זה. צריך להגיע להבנות ואני מקווה שראש הממשלה ושר הביטחון ימצאו את הפתרון בתקופה הזאת כך שבעוד כמה ימים אפשר יהיה להגיע לפשרה".
2 צפייה בגלריה
שר הפנים אריה דרעי
שר הפנים אריה דרעי
שר הפנים אריה דרעי, לאחר החיסון
(צילום: אלי מנדלבאום )
2 צפייה בגלריה
שר הפנים אריה דרעי
שר הפנים אריה דרעי
(צילום: אלי מנדלבאום )
בפגישה שנערכה אתמול בין בכירי כחול לבן, הציגה צמרת המפלגה לשר המשפטים אבי ניסנקורן את המתווים לשינוי עבודת הממשלה שהציעו בליכוד כדי למנוע בחירות, אך הוא סירב. גורם במפלגה האשים את ניסנקורן בכך שהוא פועל כדי לשמור על כסאו ולא מעוניין בטובת המפלגה. מנגד, מקורבי ניסנקורן אמרו כי "דרישות הליכוד מסוכנות ומטורפות. מי שחושב שנאפשר להפקיר את כל מנגנוני שלטון החוק בידי נתניהו, חי בהזיה".
קווי הפשרה שלהם צפוי היו"ר בני גנץ להסכים הם הצבעה בקריאה ראשונה על תקציב 2021 וסיכום שקריאה שלישית תתבצע לא יאוחר ממחצית ינואר; סתימת הגולל על פרצת נקודת היציאה של נתניהו לבחירות; הרוטציה תתקיים במועדה; ניסנקורן יישאר במשרד המשפטים, אבל המינוי של פרקליט המדינה עמית איסמן יבוטל ובמקומו ייבחר מועמד אחר; יתר המינויים יבוצעו בהסכמה; הקמת ועדה שתכריע בכל מקרה שבו תתגלה מחלוקת סביב הצעת חוק בוועדת שרים לחקיקה.
היום בצהריים מסרו גנץ, אשכנזי וניסנקורן כי "השיח התקשורתי שקרי ולא מבטא את התנהלותה של כחול לבן. מלחמות פנימיות שמורות למפלגות אחרות, אצלנו פועלים יחד להשגת העקרונות של כחול לבן. לא נתפשר על קיום ממשלה מתפקדת תוך שמירה על הדמוקרטיה ומנגנוני שלטון החוק, והבטחת תקציב מדינה שיטפל בקורונה הכלכלית". בתוך כך, יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ, נפגש אמש גם עם חבר הכנסת לשעבר גדעון סער, שפרש מהליכוד והקים מפלגה שבמסגרתה יתמודד בבחירות הבאות.