הסערה בכחול לבן על רקע הניסיונות להגיע לפשרה מול בנימין נתניהו ולמנוע את פיזור הכנסת: בפגישה שנערכה אתמול (שבת) בין בכירי המפלגה, הציגה צמרת כחול לבן לשר המשפטים אבי ניסנקורן את המתווים לשינוי עבודת הממשלה שהציעו בליכוד כדי למנוע בחירות, אך הוא סירב.
2 צפייה בגלריה
אבי ניסנקורן באולפן ynet
אבי ניסנקורן באולפן ynet
אבי ניסנקורן
(צילום: קובי קואנקס)
גורם במפלגה האשים את ניסנקורן בכך שהוא פועל כדי לשמור על כסאו ולא מעוניין בטובת המפלגה. מנגד, מקורבי ניסנקורן אמרו כי "דרישות הליכוד מסוכנות ומטורפות. מי שחושב שנאפשר להפקיר את כל מנגנוני שלטון החוק בידי נתניהו, חי בהזיה".
קווי הפשרה שלהם צפוי היו"ר בני להסכים הם הצבעה בקריאה ראשונה על תקציב 2021 וסיכום שקריאה שלישית תתבצע לא יאוחר ממחצית ינואר; סתימת הגולל על פרצת נקודת היציאה של נתניהו לבחירות; הרוטציה תתקיים במועדה; ניסנקורן יישאר במשרד המשפטים, אבל המינוי של פרקליט המדינה עמית איסמן יבוטל ובמקומו ייבחר מועמד אחר; יתר המינויים יבוצעו בהסכמה; הקמת ועדה שתכריע בכל מקרה שבו תתגלה מחלוקת סביב הצעת חוק בוועדת שרים לחקיקה.
לאחר מכן מסרו גנץ, אשכנזי וניסנקורן כי "השיח התקשורתי שקרי ולא מבטא את התנהלותה של כחול לבן. מלחמות פנימיות שמורות למפלגות אחרות, אצלנו פועלים יחד להשגת העקרונות של כחול לבן. לא נתפשר על קיום ממשלה מתפקדת תוך שמירה על הדמוקרטיה ומנגנוני שלטון החוק, והבטחת תקציב מדינה שיטפל בקורונה הכלכלית".
בתוך כך, יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ, נפגש אמש גם עם חבר הכנסת לשעבר גדעון סער, שפרש מהליכוד והקים מפלגה שבמסגרתה יתמודד בבחירות הבאות.
2 צפייה בגלריה
גדעון סער בני גנץ
גדעון סער בני גנץ
גדעון סער ובני גנץ
(צילום: עמית שאבי, אבי מועלם)
בתוך כך, חברות כנסת בכחול לבן תהו הבוקר מדוע חיים רמון, שהורשע בעבר בעבירת מין, משתתף במשא ומתן עם הליכוד. "חייבת לומר שכאב לי לגלות שאדם שהורשע בעבירת מין מייצג אותי ואותנו במו"מ", כתבה ח"כ תהילה פרדמן. גם מיקי חיימוביץ' הוסיפה ואמרה: "מצטרפת לתחושתה של תהילה. מצאנו לנתן אשל יריב הולם. שיהיה בהצלחה".
ביום שישי, ארבעה ימים לפני פיזור הכנסת באופן אוטומטי בשל היעדר תקציב, טען גנץ שהוא מוכן להיערך לבחירות נוספות אם ראש הממשלה בנימין נתניהו לא "יתיישר", כלשונו. "המצב פשוט", כתב. "הקמתי ממשלת אחדות עם נתניהו בגלל שתי מגפות: הקורונה, ומגפת השיסוי והפילוג. אנחנו נשאיר את הממשלה רק אם היא תפעל למגר את שתיהן: הקורונה הכלכלית שלא ניתן להילחם בה ללא תקציב מדינה מרחיב ויציב, וגם את הניסיונות לפגוע בדמוקרטיה ולערער את ההסכם בינינו לבין הליכוד.
"לא יהיו שום פשרות", אמר גנץ. "אני חוזר ואומר לליכוד שתם עידן השקרים, והגיעה העת למעשים ותוצאות. אם נתניהו מפר את ההסכם בינינו פעם אחר פעם ולא יתיישר - נלך לבחירות ונדאג שלא יהיה ראש ממשלה. נמשיך להחזיק בכל עמדות המפתח ולממש את הכוח השוויוני שלנו, כפי שלא היה לאף גוף פוליטי ממרכז המפה בעשור האחרון".
יו"ר כחול לבן התפאר במהלכים של מפלגתו בשבוע שעבר, בהם אישור חוק השוויון בקריאה טרומית, קידום היחסים הדיפלומטיים עם בהוטן שהוביל שר החוץ גבי אשכנזי, העלאת מאות עולים מאתיופיה והעברת חוק להסדרת העבודה מהבית בקריאה טרומית.
עוד ציין כי גוש כחול לבן ידרוש בקבינט הקורונה שמתכנס היום להשאיר את רוב מערכת החינוך פתוחה ולבסס את ההחלטות על הצעדים הבאים לאור ההשפעה של החיסונים. "לצערי, התחלואה עולה, ואני מבקש מכולכם לקחת אחריות אישית ולהקפיד יותר מתמיד על כל ההנחיות", כתב גנץ.
פורסם לראשונה: 08:26, 20.12.20