לאחר יום קרב בצפון שכלל כ-100 שיגורים לעבר הגליל ועשרות פגיעות, הירי באזור נמשך גם הבוקר (שני) ומטח כבד שוגר לעבר דרום רמת הגולן והגליל העליון. שעות ספורות לאחר מכן הופעלה התרעה מפני חשש לחדירת כלי טיס עוין בקריית שמונה ובשורת יישובים נוספים באזור, וכטב"ם נפץ של חיזבאללה פגע ישירות באזור מטולה. במקום התפתחו חילופי אש כבדים, כלי טיס ומסוקים הוזנקו לאזור וצה"ל תקף בתגובה את מקורות הירי.
תיעוד: תקיפות נרחבות בלבנון

2 צפייה בגלריה
לבנון
לבנון
בלבנון מדווחים על תקיפות נרחבות
מדובר צה"ל נמסר כי "מטוסי קרב תקפו כ-15 מבנים צבאיים ותשתיות טרור שמוקמו במחנה צבאי המשויך לכוח רדואן בארגון הטרור חיזבאללה במרחב ערב אל-לויזה שבדרום לבנון. בהמשך להתרעות שהופעלו בצפון הארץ מחשש לחדירת כלי טיס עוין, זוהה כטב"ם נפץ שחצה משטח לבנון למרחב מטולה".
כלי תקשורת בלבנון דיווחו על תקיפות נרחבות של צה"ל באזור כפרים נוספים, בהם ערמתא וכילא שבדרום המדינה. כמו כן, צוין כי תקיפות נוספות מתבצעות בעיירות באזור הגבול.
המטח של חיזבאללה הבוקר כלל לדבריו "עשרות קטיושות", שכוונו לטענתו לעבר "מוצב צבאי בדרום הגולן". כ-30 שיגורים זוהו מלבנון במהלך המטח, והתרעות מפני ירי רקטות וטילים הופעלו בקדמת צבי וקצרין שבדרום רמת הגולן ובנאות מרדכי שבגליל העליון. מצה"ל נמסר כי לא דווח על נפגעים, וכי הכוחות תוקפים את מקורות הירי.
לדברי ארגון הטרור, הירי בוצע בתגובה לתקיפה הישראלית באזור א-ספרי שבעומק לבנון, כ-100 ק"מ צפונית למטולה. דובר צה"ל עדכן הבוקר על התקיפה, ומסר כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה מתחם צבאי של חיזבאללה באזור א-ספרי. ברשת "אל-מיאדין" הלבנונית, שמזוהה עם חיזבאללה, דווח כי שלושה בני אדם נפצעו באורח קל בתקיפה.
מטחים כבדים ועשרות נפילות: הירי לק"ש, אתמול
(צילום: יהושע אוחנה מנחת קריית שמונה)

2 צפייה בגלריה
קריית שמונה
קריית שמונה
אחת מעשרות זירות הנפילה בקריית שמונה, אתמול
(צילום: Jalaa MAREY / AFP)
עוד מסר דובר צה"ל כי במהלך הלילה מטוסי קרב של חיל האוויר יירטו בהצלחה כטב"ם שעשה את דרכו לשטח ישראל מכיוון מזרח. "הכלי היה במעקב על ידי כוחות צה"ל, לא היווה איום ולא הופעלו התרעות בהתאם למדיניות. אין נפגעים ולא נגרם נזק", נמסר.
במקביל, "ההתנגדות האיסלאמית בעיראק", ארגון המורכב ממיליציות פרו-איראניות, לקחה אחריות על תקיפה של "בסיס חיל האוויר הישראלי באילת" ותקיפה של מתקן צבאי נוסף באמצעות כטב"מים.
התקיפה החריגה בלבנון בלילה ומטח התגובה בבוקר מגיעים כאמור לאחר יום עמוס באירועי ירי בגבול הצפון. אתמול שוגרו לעבר ישראל כ-100 רקטות בארבעה מטחים כבדים. עשרות מבנים רכבים ותשתיות נפגעו ישירות בקריית שמונה ויישובים נוספים בסביבה, שלושה בני אדם נפצעו בעיר באורח קל מרסיסים והדף, והחשמל באזורים נרחבים הופסק למשך שעות ארוכות.
תקיפות צה"ל בלבנון, אתמול
(צילום: דובר צה"ל)

הירי לעבר הגליל התחיל אתמול סמוך לשעה 7:00 בבוקר, אז זוהה שיגור בודד שנפל בשטח לבנון, אך הפעיל התרעות מפני ירי רקטות וטילים באזור רמות נפתלי וקיבוץ יפתח. לקראת הצהריים החל חיזבאללה לשגר אש כבדה לעבר קריית שמונה ויישובים סמוכים, ותושבי העיר סיפרו כי "האדמה רעדה מעוצמת האש".
מאוחר יותר, לקראת חצות, טילים נורו מכיוון סוריה לעבר רמת הגולן. המועצה האזורית הגולן מסרה כי שני טילים נורו לעבר שטח פתוח בדרום הרמה, והדי הפיצוצים נשמעו באזור היישוב רמת מגשימים. צה"ל הגיב בירי למקורות האש בסוריה, שם דווח על הפצצות ישראליות בעיר נווה, באזור הכפרי המערבי של דרעא, לכיוון הגולן.
דובר צה"ל אישר הבוקר כי "זוהו אתמול שני שיגורים משטח סוריה שנפלו בשטחים פתוחים. לא היו נפגעים, וצה"ל הגיבה בתקיפת מקורות הירי באמצעות ירי טנק". הוא הוסיף: "אתמול הותקפו מבנים צבאיים של חיזבאללה באזור רמיה, עייתא א-שעב ומרווחים שבדרום לבנון, וכן תשתית טרור באזור ג'בל בלט. כמו כן, צה"ל תקף בירי ארטילרי להסרת איום במרחב שבעא שבדרום לבנון".
פורסם לראשונה: 10:55, 06.05.24