5 צפייה בגלריה
סאלח אל-עארורי
סאלח אל-עארורי
סאלח אל-עארורי
סוכנות הידיעות AFP פרסמה הערב (רביעי) פרטים חדשים על חיסולו של סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, סאלח אל-עארורי, בתקיפה אתמול בלבנון שמיוחסת לישראל.
גורם ביטחוני מלבנון אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי ההתנקשות באל-עארורי בוצעה באמצעות מטוס קרב ישראלי - ולא כטב"ם, כפי שדווח אתמול בכלי התקשורת הערביים. לדבריו, סגנו של איסמעיל הנייה חוסל באמצעות "טילים מונחים" שנורו ממטוס קרב ישראלי ברובע הדאחייה, בפרברים הדרומיים של ביירות.
הגורם הוסיף כי מטוס הקרב ירה שישה טילים, מהם ארבעה התפוצצו - ושניים חדרו את הגג והרסו שתי קומות לפני שפגעו ישירות בחדר הישיבות של בכירי חמאס. הוא הזכיר את "האופי המדויק ביותר" של התקיפה, ואת המשקל הרב של הטילים - ששוקלים לדבריו כ-100 ק"ג כל אחד. "בטילים מסוג זה משתמשים במטוסי קרב ישראליים", הוא טען. עוד אמר כי "צבא לבנון מצא ששרידי הטילים תואמים לאלו שישראל ירתה בדרום לבנון".


5 צפייה בגלריה
תיעוד מהפיצוץ ברובע הדאחייה בביירות, לבנון
תיעוד מהפיצוץ ברובע הדאחייה בביירות, לבנון
"שני טילים הרסו שתי קומות ופגעו ישירות בחדר הישיבות של בכירי חמאס"
(צילום: רויטרס, Mohamed Azakir)
בסוכנות הידיעות הלבנונית הרשמית ANI דווח אתמול כי התקיפה, הראשונה מסוג זה בביירות מפרוץ המלחמה, בוצעה על ידי מל"ט - אך הגורם הביטחוני מלבנון שעודכן בפרטי החקירה הראשונית של החיסול סתר זאת כאמור.
יחד עם אל-עארורי נהרגו שישה אנשי חמאס נוספים, חלקם בכירים, בתקיפה שמיוחסת לישראל על משרדי ארגון הטרור באזור שנחשב למעוז חיזבאללה בבירת לבנון. ישראל לא לקחה אחריות על התקיפה, אך דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי אמר אתמול בערב כי הצבא "ערוך לכל תרחיש". לאחר החיסול בחיזבאללה אמרו כי "ההתנקשות לא תעבור ללא עונש", וראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאתי האשים את ישראל ב"רצון לגרור את לבנון לשלב חדש בעימות".
לפי הספירה של AFP, יותר מ-165 בני אדם נהרגו בלבנון מפרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר, רובם פעילי חיזבאללה - אך גם יותר מ-20 אזרחים, בהם שלושה עיתונאים. בישראל נהרגו תשעה חיילים וחמישה אזרחים כתוצאה מירי בגבול לבנון.
5 צפייה בגלריה
סאלח אל-עארורי, חסן נסראללה וזיאד נח'אלה
סאלח אל-עארורי, חסן נסראללה וזיאד נח'אלה
אל-עארורי ונסראללה. סגנו של הנייה חוסל במעוז חיזבאללה בביירות
( צילום: HEZBOLLAH'S MEDIA OFFICE / AFP)
אל-עארורי היה לפי הזרוע הצבאית של חמאס האדריכל של "מבול אל-אקצא" – השם שהעניק חמאס לטבח ה-7 באוקטובר. בעבר הוא ריצה 15 שנות מאסר בבתי סוהר ישראליים, ואחרי ששוחרר גורש מהארץ ונדד ברחבי העולם המוסלמי עד שהגיע ללבנון - שם חוסל.
אל-עארורי בן ה-57 היה כאמור סגנו של איסמאעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס, ומי שממונה על פעילות הזרוע הצבאית של ארגון הטרור ביהודה ושומרון. אחד המהלכים שרקם מטה הגדה בהנהגת אל-עארורי היה חטיפת ורצח שלושת הנערים גיל-עד מיכאל שער, יעקב נפתלי פרנקל ואיל יפרח בקיץ 2014, מה שהוביל לפתיחת מבצע צוק איתן בעזה. לאחר רצח הנערים הרסה ישראל את בית משפחתו של אל-עארורי בכפר הולדתו.

5 צפייה בגלריה
ביתו ההרוס של בכיר חמאס סלאח אל-עארורי
ביתו ההרוס של בכיר חמאס סלאח אל-עארורי
ביתו ההרוס של בכיר חמאס סלאח אל-עארורי
לפני כחודשיים צה"ל הרס את ביתו של אל-עארורי, ולאחר מכן הציב על ההריסות שלט ועליו דגל חצוי של חמאס ושל דאעש עם הכיתוב "חמאס = דאעש" בערבית. כוחות הביטחון השתלטו על ביתו והשתמשו בו במשך כשבוע וחצי, עד שמפקד פיקוד המרכז יהודה פוקס חתם על צו החרמה והריסה.
הבית, בעיירה עארורה שבאזור רמאללה, הפך לפי דיווחים פלסטיניים ל"מתקן צבאי". על חזית המבנה נתלה שלט שבו נראית תמונתו של אל-עארורי כשברקע דגל ישראל, לצד כיתוב בערבית: "כאן היה ביתו של סאלח אל-עארורי, שהפל למטה אבו א-נמר של השב"כ".