3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ביקור בבית אבות בירושלים
נפתלי בנט ביקור בבית אבות בירושלים
נפתלי בנט
(צילום: אוליבייה פיטוסי)
ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס בצהריים (יום חמישי) להמלצת הצוות לטיפול במגפות (צט"מ) להתחיל לחסן במנה שלישית את האוכלוסייה המבוגרת, ואמר כי "במהלך היום נשלים את עבודת המטה". בנט היה אמור לכנס הבוקר מסיבת עיתונאים ולהכריז על תחילת המבצע, אך הדבר מתעכב. בכל מקרה בנט צפוי להודיע בהמשך היום אם מנת החיסון השלישית תינתן מגיל 60 או 70 ומעלה, ומה בדיוק יהיה המרווח בין המנה הראשונה לשלישית. מבצע המנה השלישית אמור להתחיל כבר בשבוע הבא.
בנט כינס הבוקר דיון על מתן החיסון השלישי יחד עם שר הבריאות ניצן הורוביץ ומנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש. בתום הדיון בקריה אמר בנט: "במהלך הבוקר הוצגו לי על-ידי שר הבריאות ומנכ"ל משרדו השיקולים וההמלצות של ועדת החיסונים. המלצות אלה, של ועדת המומחים, הן כבדות משקל. אני מבקש להודות לכל חברי הוועדה על עבודה מאוד יסודית ומקיפה".
3 צפייה בגלריה
כמה שאלות עדיין על הפרק. חיסון בתל השומר
כמה שאלות עדיין על הפרק. חיסון בתל השומר
כמה שאלות עדיין על הפרק. חיסון בתל השומר
(צילום: AFP)
"האסטרטגיה שלנו ברורה: לשמור על החיים, ולשמור על שגרת החיים של מדינת ישראל", הוסיף בנט. "התוכנית שלנו מעניקה לכם, לאזרחי ישראל, שלוש שכבות הגנה: הגנה על המבוגרים ועל הפגיעים ביותר באמצעות מגן אבות, הגנה עליכם באמצעות עטיית מסכות והגנה כוללת באמצעות החיסונים".
"אני קורא למי שעוד לא עשה זאת: צאו להתחסן", הוא אמר עוד. "במהלך היום אנחנו נשלים את עבודת המטה לגיבוש תכנית הפעולה ואנחנו נציג זאת בפניכם בהקדם האפשרי. אנחנו נמשיך בטיפול במגפה ובהתפרצות הדלתא בצורה יסודית ואחראית - ביחד".

הצוות לטיפול במגפות (צט"מ) של משרד הבריאות הכריע אמש בעד חלוקת המנה השלישית של החיסון, אולם בדיון מיוחד שאליו התכנסו מומחי מערכת הבריאות הם לא הגיעו להסכמה בנוגע לשאלה אילו בדיוק קבוצות גיל יהיו זכאיות לכך - בני 60 ומעלה או 70 ומעלה.
3 צפייה בגלריה
נחמן אש בוועידת הבריאות
נחמן אש בוועידת הבריאות
פרופ' אש. יקבע כמה זמן יידרש בין כל מנה
(צילום: יריב כץ)
במשרד הבריאות אמרו בתום הדיון כי ההמלצה התקבלה ברוב מוחלט מבין חברי צוות המומחים. "ההמלצה הועברה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, שצפוי לקבל החלטה בימים הקרובים, ביחס לחיסון ולאוכלוסיית היעד", נמסר. עוד סוגיה שלא הוכרעה היא האם לתת את מנת הדחף ("בוסטר") לבעלי מחלות רקע נוספות - ולא רק למדוכאי חיסון שכבר זכאים למנה השלישית. מסתמן שמרווח הזמן שיידרש בין המנה השנייה לשלישית יהיה כחצי שנה, אך גם סוגיה זו לא הוכרעה סופית. מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, הוא שיקבע.
במרכז הדיון של צוות המומחים אמש עמדו כמה שאלות מרכזיות ובהן הבטיחות של המהלך לצד יעילותו בהורדת שיעורי התחלואה ומספר החולים במצב קשה, וזאת על רקע היעדר נתונים מקיפים ומהימנים באשר ליעילות החיסון השלישי והיעדר אישור רגולטורי מצד רשויות הבריאות בארה"ב ובאירופה. אף שאין מחלוקת שאין סיכון בעצם מתן המנה השלישית, בשיחות עם ynet העלו חלק מחברי הצט"מ שאלות וחששות באשר ליעילות המהלך. בנוסף, הם טענו כי עד כה משרד הבריאות לא סיפק להם נתונים מהימנים שיאפשרו להם לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר.