יותר מ-500 בתים ומבנים נפגעו מירי חיזבאללה מאז שפרצה המלחמה. מרבית הבתים נפגעו באורח קל יחסית, עקב פגיעות הדף ורסיסים, אך חלקם נחרבו באופן חסר תקנה. טל לויט, תושב מטולה שביתו נפגע מטיל, סיפר היום (ראשון) ל-ynet על ממדי ההרס. "אנחנו בינתיים סופגים והרכוש שלנו נפגע", אמר, "טוב שזה הסתיים בנזק לרכוש, אבל בסוף המזל ייגמר מתישהו".

לויט סיפר על היום שבו ניזוק ביתו מפגיעת הטיל. "מחבלי חיזבאללה ראו שאני נכנס הביתה, הם רק לא שמו לב מתי יצאתי. שעתיים לאחר מכן ירו לשם טיל, פגיעה ישירה בבית שלי. אם הצד השני היה רוצה שלום איתנו, הוא לא היה יורה עלינו. אני חושב שצריך לטפל בזה בצורה הרבה יותר קשוחה ומסיבית, לעשות פעולה כדי להרחיק אותם. הממשלה וכל העוסקים בדבר מתכחשים לעניין כרגע, אנחנו בהגנה", אמר.
לאחרונה חלה עלייה בשימוש של חיזבאללה בטילים "כבדים" כמו בורקאן ופלק 1. מדובר ברקטה כבדת משקל וקצרת טווח, שיכולה לשאת ראש נפץ כבד ולגרום נזק משמעותי. היא נכנסה לארסנל הירי של חיזבאללה בתחילת חודש נובמבר, על פי הצהרות הארגון. אירועי הירי לעבר היישובים בגבול לבנון מעמידים את התושבים שפונו מהם בפני סכנה גדולה, מאחר שרבים מבעלי הבתים שנפגעו מבקשים להתחיל בתיקון הנזקים. "עם כל הטילים שיש להם, ראיתם את זה אתמול בקריית שמונה, גם הליטאני לא מספיק. אז הגיע הזמן שיתעוררו במדינה ולא ידחו את זה", אמר לויט.
4 צפייה בגלריה
תיעוד: ביתו של טל לויט ממטולה לאחר פגיעה מירי נ"ט
תיעוד: ביתו של טל לויט ממטולה לאחר פגיעה מירי נ"ט
תיעוד הנזק בביתו של לויט
ראש מועצה אזורית הגליל העליון גיורא זלץ ציין: "תידרש הרבה מאוד עבודה בשביל לחזור. כחצי מתושבי הצפון מפונים, חלקם בלי תמיכה של המדינה. אנחנו דורשים מהממשלה ומהצבא שני דברים – מהממשלה אנחנו דורשים שתהיה התחייבות בדיוק כמו בדרום, שאת שנת הלימודים הקרובה נתחיל בצפון. אם לא תהיה אמירה כזאת ולא יפעלו בכיוון הזה, אנחנו במקום מאוד מאוד לא טוב".
הוא הוסיף: "מהצבא אנחנו דורשים שתתחיל להיות נוכחות הרבה יותר משמעותית מצפון לגבול. התחושה של התושבים כרגע היא שהם חוצצים בין הצבא לחיזבאללה, במקום שיהיה הפוך. ירי הטילים בכיוון ישיר הוא איום חזק, משמעותי ומפחיד מאוד, והצבא והמדינה חייבים לפעול בשביל להסיר אותו – אני יודע שאין מאה אחוז".
לדבריו, "איום חדירת המחבלים ליישובים הוא איום קיים ומפחיד גם היום, וזה מה שהצבא צריך לעשות: להסיר את ירי איום הטילים, להסיר את ירי איום חדירת המחבלים ולהיות נוכח – ששני הצדדים יראו אותו – גם החיזבאללה וגם התושבים, מצפון לגדר, מצפון לגבול".
הוא סיכם: "הממשלה חייבת להגיד לנו בצורה ברורה – המטרה שלנו היא ששנת הלימודים הבאה תתחילו כאן בצפון. הרבה מאוד אנשים נרשמים למקומות אחרים במערכת החינוך, הם לא יהיו פה גם בשנת 2025. כיתות ובתי ספר ייסגרו כאן. לכן האמירה הזאת של הממשלה והפעולה הצבאית וגם המדינית בהתאם, חשובות מאוד".