בעקבות הפרסום ב-ynet וב"ידיעות אחרונות": משרד הרווחה הודיע אתמול (יום ה') כי המיזם לביטחון תזונתי, שתומך ב-10,800 משפחות בישראל, יוארך עד סוף חודש ספטמבר, אז תסתיים תקופת חגי תשרי. המיזם אמור היה להיעצר בשל המשבר הפוליטי, אולם בכירי המשרד השיגו הסכמה עם משרדי האוצר והמשפטים.
2 צפייה בגלריה
גזיר כתבה הארכת מיזם ביטחון תזונתי
גזיר כתבה הארכת מיזם ביטחון תזונתי
הפרסום ב"ידיעות אחרונות". הושגה הסכמה
2 צפייה בגלריה
מתנדבים לאריזת חבילות מזון למשפחות נזקקות לקראת חג הפסח בהאנגר 11 בנמל תל אביב
מתנדבים לאריזת חבילות מזון למשפחות נזקקות לקראת חג הפסח בהאנגר 11 בנמל תל אביב
משפחות חששו מהגעה לחרפת רעב. חבילות מזון
(צילום: מוטי קמחי)
המיזם לביטחון תזונתי החל לפני כארבע שנים כפיילוט שמאפשר למשפחות קשות יום לקבל בכל חודש 250 שקל בכרטיס נטען לרכישה ברשתות השיווק, יחד עם 250 שקל נוספים שמגיעים בדמות חבילת מזון יבש עד לפתח הבית.
מחקר מלווה של התכנית מצא כי היא יעילה בהפחתת חוסר הביטחון התזונתי של המשפחות המשתתפות, ומסייעת להן רבות בשיפור מצבן הסוציו-אקונומי. במסגרת המיזם נהנות המשפחות גם מסדנאות לניהול תקציב, צרכנות נבונה, העשרה והעצמה. למרות הצלחתו הרבה, בהיעדר תקציב מדינה לא התאפשר להכניסו לבסיס התקציב של משרד הרווחה ועל כן הוודאות לגבי המשכו הייתה מוטלת בספק.
ההערכות הן שכיום חיים בישראל כשני מיליון איש מתחת לקו העוני, ועל פי נתונים של המועצה לביטחון תזונתי, לפני הקורונה היו כ-130 אלף בתי אב שהוגדרו במצב של חוסר ביטחון תזונתי, מספר שככל הנראה עלה באופן משמעותי בחסות המשבר הכלכלי. בהתאם היה אמור המיזם להתרחב בהדרגה, אך זה לא התאפשר בהיעדר תקציב מדינה. לאחרונה נודע למשפחות שמשתתפות בפרויקט שבסוף החודש הקרוב יסתיים התקציב ושבמידה שלא תאושר הארכה או יאושר תקציב מדינה, המדינה שולחת אותם לחרפת רעב.