שבועיים וחצי לאחר ששב להכרה ותקשר עם קרובי משפחתו, חלה החמרה במצבו של איציק סעידיאן, הלוחם שהצית את עצמו במשרדי אגף השיקום של משרד הביטחון במחאה על אופן הטיפול בו לאחר שנפגע במלחמת צוק איתן. משפחתו של איציק מסרה כי היא מבקשת להפסיק את הביקורים במחלקה וביקשה להתפלל לרפואתו של יצחק חיים בן לידה. סעידיאן עובר כעת סדרת בדיקות כדי להבין את מצבו. על אף ששב להכרה, מצבו נותר קשה בסכנת חיים, בשל חשש לזיהומים עקב הכוויות בגופו.
1 צפייה בגלריה
איציק סעידיאן
איציק סעידיאן
איציק סעידיאן
(מתוך פייסבוק)
לפני כשלושה חודשים הצליח לנשום בכוחות עצמו, אך עדיין היה מורדם ובסכנת חיים. "שאלנו אותו אם הוא מבין למה הוא פה והוא הניד את ראשו לשלילה", אמר בחודש שעבר ל-ynet אחיו, אבי. "אנחנו בוכים מהתרגשות, חיכינו לזה הרבה זמן".
רופאיו של סעידיאן העבירו אותו למיטת עמידה מיוחדת שנרכשה עבורו על-ידי משרד הביטחון ופרופסור יוסי חייק, מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית ומרכז הכוויות הלאומי, הסביר כי "ללא המיטה, לא ניתן יהיה להמשיך ולקדם את מצבו של סעידיאן אל עבר אפשרויות שיקום עתידיות".
אתמול ביקר שר הביטחון בני גנץ את סעידיאן, כשהוא מלווה בזיו שילון ובראש מחוז ירושלים באגף השיקום תמר גליל ובמג"ד של סעידיאן מצוק איתן אל"מ ארז אלקבץ. לביקור התלוו גם רופאים מבית והזמר דוד דאור ששר שיר אותו כתב לסעידיאן. "איציק ערני, מתקשר, מדבר", אמר אתמול גנץ. "זה היה מאוד מרגש, ממש אפשר לראות את ההתקדמות". שילון אמר כי "הדרך של המשפחה ושל איציק עוד ארוכה והטיפול פה בשיבא הוא מסור".
סעידיאן הוכר כמתמודד עם פוסט טראומה בעקבות מלחמת צוק איתן והשתתפותו בקרב הקשה בסג'עייה שבו נהרגו שבעה מחבריו, וקיבל 25 אחוזי נכות. בשנים שחלפו מאז נאבק כדי להגדיל את אחוזי הנכות, אך בקשותיו נדחו. מאז אותו אירוע הוא מאושפז במחלקת טיפול נמרץ ביחידה הלאומית לטיפול בכוויות של בית החולים שיבא בתל השומר. פציעתו הובילה נכי צה"ל רבים להפגין תחת הסיסמה "כולנו איציק סעידיאן", במחאה על היחס שמקבלים מאגף השיקום של משרד הביטחון.