איציק סעידיאן, לוחם גולני שאושפז במצב אנוש באמצע אפריל לאחר שהצית את עצמו במחאה על הטיפול שמקבלים מתמודדים עם פוסט טראומה מאגף השיקום של משרד הביטחון, שב היום (ראשון) להכרה והגיב לסביבתו.
איציק סעידיאן - כתבות נוספות
"שאלנו אותו אם הוא מבין למה הוא פה והוא הניד את ראשו לשלילה", אמר אחיו, אבי. "אנחנו בוכים מהתרגשות, חיכינו לזה הרבה זמן". כמו כן, רופאיו העבירו אותו למיטת עמידה מיוחדת שנרכשה עבורו על-ידי משרד הביטחון. פרופסור יוסי חייק, מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית ומרכז הכוויות הלאומי, הסביר כי "ללא המיטה, לא ניתן יהיה להמשיך ולקדם את מצבו של סעידיאן אל עבר אפשרויות שיקום עתידיות".
"השיפור במצבו של איציק משמח מאוד", מסר עורך דינו של סעידיאן, עו"ד אביעד לנצ'נר. "השיפור משמח לא רק משום שמדינה שלמה התפללה להחלמתו, אלא גם משום שהוא מאפשר למדינה לתקן את העוול הנורא שנעשה לו. הלוואי ואיציק יהיה הלום הקרב האחרון שצריך לזעזע מדינה שלמה כדי לקבל את הזכויות המגיעות לו".

כזכור, סעידיאן הצית עצמו ב-12 באפריל מול משרדי אגף השיקום של משרד הביטחון בפתח תקווה ונפגע באורח אנוש. הוא שירת כלוחם בחטיבת גולני, לחם במבצע צוק איתן והשתתף בקרב הקשה בסג'עייה, שבו נהרגו שבעה חיילים. הוא הוכר כסובל מפוסט-טראומה וקיבל 25 אחוזי נכות.
בשנים שחלפו מאז נאבק כדי להגדיל את אחוזי הנכות, אך בקשותיו נדחו. מאז אותו אירוע הוא מאושפז במחלקת טיפול נמרץ ביחידה הלאומית לטיפול בכוויות של בית החולים שיבא בתל השומר. נכי צה"ל רבים יצאו להפגין לאחר המקרה תחת הסיסמה "כולנו איציק סעידיאן", במחאה על היחס שמקבלים מאגף השיקום של משרד הביטחון.
2 צפייה בגלריה
איציק סעידיאן
איציק סעידיאן
סעידיאן
(מתוך פייסבוק )
לפני כשלושה חודשים הצליח לנשום בכוחות עצמו, אך עדיין היה מורדם ובסכנת חיים. בית החולים מסר אז כי הוא ממשיך לעבור הליכים כירורגיים וצוות היחידה הלאומית לכוויות עושה כל שביכולתו כדי להציל את חייו.