אלמונים פרצו הבוקר (יום חמישי) לתוך אטליז בכפר כנא וירו לעבר שני גברים - ערבי ויהודי - שנפצעו באורח בינוני. השניים פונו לבית החולים פוריה שבטבריה, וכוחות משטרה שהגיעו למקום פתחו בחקירה. הרקע לירי אינו ברור, וטרם נעצרו חשודים. בתיעוד הירי ניתן לראות את שני החשודים פותחים באש לעבר שני הגברים, בעוד שאחד מהם יושב בגבו אל הדלת.
הירי היום התרחש ברקע גל הרציחות שגבה כבר 159 קורבנות במגזר הערבי מתחילת השנה, וכן לאחר אירוע ירי נוסף בכפר אתמול, שבמהלכו נפצע גבר באורח בינוני. בתקופה האחרונה כפר כנא סובל מאירועי אלימות ופשיעה חמורה: רק לפני כחודש נרצח במקום גבר, ונער נפצע מהירי באורח בינוני. לפני שלושה חודשים נפצעו באורח קשה ילד ודודתו.
תושב כפר כנא אמר ל-ynet: "אין ביטחון אישי, גם בתוך בתי עסק. היום יורים כשאנשים קונים ולא מעניין מה התוצאות. אנחנו חיים תחת סכנה גבוהה". תושבת המקום אמרה: "אין שליטה. כל יום יש ירי בכפר ואין מי שיטפל. היום אני קונה מחוץ לכפר כי אני חוששת לחיי. זה לא המקרה הראשון שירו לעבר בית עסק. חשבתי שאולי המשטרה תטפל, אבל הפשיעה ממשיכה ואנחנו גם עלולים להיפגע".
2 צפייה בגלריה
אירוע ירי בכפר כנא
אירוע ירי בכפר כנא
תיעוד הירי באטליז
יו"ר ועדת הרשויות הערביות, מודר יונס, שאתמול התעמת עם ראש הממשלה נתניהו בדיון סגור בנוגע לפשיעה בחברה הערבית, אמר ל-ynet Live כי "אין שום טיפול מצד הממשלה והמשטרה, והתוצאה בהתאם". יונס הוסיף: "מה שקורה בחברה הערבית זה תוצאה של הזנחה מוחלטת, אפילו של יד מכוונת של ממשלות ישראל שהובילו לקיום ארגוני הפשיעה והעצמתם, שהיום ההתמודדות איתם הפכה לבלתי אפשרית".
יונס הדגיש כי "למנהיגות הערבית אין את הסמכות או את האחריות לטפל בארגוני הפשיעה, זה בידי המשטרה ובתי המשפט. לא ניקח את החוק לידיים. אנחנו לא מתכחשים לבעיה, אך הרציחות הן תוצאה של ארגוני הפשיעה והנשק במגזר הערבי. מוסדות המדינה מגלים פשיטת רגל מוחלטת, אנחנו זועקים שהשוטרים יכנסו ליישובים שלנו, שיהיו נוכחים וישליטו סדר. לא התנגדנו שיקימו תחנות משטרה".