מאג'ד דעיס, צעיר פלסטיני בן 18 מהכפר יטא שבשטחים, נדקר הלילה (בין שלישי לרביעי) ביישוב הבדואי לקיה שבנגב. אביו הביא אותו כשהוא פצוע בחזה לתחנת משטרת עיירות שבנגב, ומשם פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע. בבית החולים נקבע בהמשך מותו.
1 צפייה בגלריה
זירת הרצח בלקיה
זירת הרצח בלקיה
הנרצח דעיס, וזירת האירוע בלקיה
(צילום: דוברות המשטרה)
נסיבות האירוע טרם ברורות, אבל תושבים בלקיה העידו כי הצעיר נדקר כנראה כשישן. המשטרה הודיעה כי פתחה בחקירה וציינה כי איתרה את הזירה בלקיה. לפי החשד הראשוני, נמסר, הרקע לרצח הינו פלילי. עוד נמסר כי דעיס שהה בארץ באופן לא-חוקי. עד כה לא נעצרו חשודים במעשה.
ממד"א נמסר כי הדיווח על האירוע התקבל במוקד 101 בשעה 02:38, וכי הוא הובא לחבירה עם צוות של חובשים ופרמדיקים בצומת שוקת. הוא פונה במצב אנוש לבית החולים סורוקה, שם כאמור נקבע בהמשך מותו.
מפקד מחוז דרום במשטרה, ניצב אמיר כהן, קיים הערכת מצב בתחנת עיירות ובסיומה הנחה "להשקיע את כל המאמצים הנדרשים לאיתור חשודים המעורבים בביצוע המעשה", לשון הודעת המשטרה.
מדובר כבר ברצח ה-159 במספר מתחילת השנה בחברה הערבית בישראל, והוא מגיע שעות לאחר שאמש נרצחו ביריות ארבעה בני אדם באבו סנאן. הנרצחים הם גאזי סעב (53), שהתמודד לבחירות לרשות המקומית באבו סנאן, ושלושת קרובי משפחתו - זהר סעב (45), אמיר סעב (28) וחלבי סלמאן (63). בזירת הרצח התפתחו מהומות ענק, כשפורעים ידו אבנים לעבר כוחות המשטרה שהגיעו למקום.
שלשום נורה למוות מנכ"ל עיריית טירה עבד אלרחמן קשוע. באירוע נפצעו גם חבר מועצת העיר מחמוד נאסר (60) ושייח מוכר (58) באורח קל. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות המקרה.