המשטרה נערכת לעצרת שיערכו מחר (חמישי) בערב חברי "אחים לנשק" בבני ברק, סמוך לביתו של ח"כ משה גפני (יהדות התורה). עם זאת, ל-ynet נודע כי לא מדובר בהפגנה, אלא באירוע שחברי הארגון מכנים "עצרת תמיכה" - בחרדים שמעוניינים להתגייס לצה"ל.
1 צפייה בגלריה
מחאה בבני ברק
מחאה בבני ברק
מחאה בבני ברק, בימי המהפכה המשפטית. ארכיון
(צילום: AFP)
על אף שהמהלך נצבע על ידי המארגנים כעצרת קירוב לבבות, ניסיון העבר מלמד שהפגנות בעיר החרדית לא תמיד עוברות בצורה חלקה. בשנה האחרונה התקיימו בבני ברק כמה הפגנות בנושאים שונים, בהם המחאה נגד המהפכה המשפטית. "אחים לנשק" קיימה בשבוע שעבר גם הפגנה בשכונת מאה שערים החרדית בירושלים, ליד ביתו של השר גולדקנופף, אך לדברי גורם שבקיא בנושא, הפעם פעילי המחאה "לא באים כדי להפגין, אלא כדי לתמוך בחרדים שלדעתם רוצים להתגייס".
כאמור, כוונת חברי "אחים לנשק" היא להגיע לעיר החרדית "לא בהתרסה, אלא במטרה לדבר עם הדור הצעיר על החשיבות של הגיוס לצבא, והפיכתם לחלק מהמארג הישראלי". הפעילים מתכוונים ללבוש חולצות לבנות ולהגיע לאחד הרחובות המרכזיים בעיר, ובקבוצות הוואטסאפ של הפעילים הודגש כי לא מדובר באירוע לעומתי או פוליטי, אלא בניסיון לדבר עם בני דור הגיוס פנים מול פנים על האחדות בעם, ללא פוליטיקאים.
במקביל, במשטרת ישראל מודעים לאירוע הצפוי, אף שלפי המשטרה, נכון לעת זו אחים לנשק טרם הגישו להם בקשה לרישיון להפגנה. יחד עם זאת, לפי שעה דנים בפיקוד המרחב על המתווה של העצרת, ובמקביל נערכים בכוחות מתוגברים.