2 צפייה בגלריה
מחסומי משטרה בתל אביב
מחסומי משטרה בתל אביב
מחסומי משטרה בתל אביב
(צילום: עמית הובר)
הסגר הלילי לא אפשרי - אז מעבירים אותו בשם אחר: בניסיון למנוע אירועי הדלקת הנרות משותפים למשקי בית שונים ומפגשים המוניים, משרד הבריאות יגיש לממשלה המלצה לאסור על מעבר בין בתים בשעות אחר הצהריים והערב. כמו כן, יום אחרי פתיחת הקניונים, במשרד הבריאות מציעים להשבית את המסחר בחנוכה אחרי 17:30. גורמים ממשלתיים טענו כי "ההצעה היא להחיל סגר לילי - בלי לקרוא לזה סגר לילי".
שרי כחול לבן צפויים להתנגד לסגירת המסחר ושר האוצר ישראל כץ מתכוון לדרוש להזיז את שעת הסגירה ל-19:00-18:30. עם זאת, משרד הבריאות יאפשר כנראה למסעדות לבצע טייק אווי.

אחרי שהאפשרות לסגר לילי ירדה מהפרק בשל הקשיים המשפטיים, במשרד החליטו לבחון סגרים ליליים מקומיים ביישובים יהודיים בימי החנוכה, ולאחר מכן סגרים ליליים ביישובים ערביים נוצריים בחג המולד. לטענת הגורמים הממשלתיים, "הייעוץ המשפטי סירב לאשר סגר לילי מאחר שמשרד הבריאות לא היה מוכן להמליץ עליו, כי מדובר בפגיעה לא מידתית בחירויות מבלי שיש הוכחה שצעד דרסטי כזה אפקטיבי. לכן הלכו כאן על מעין פשרה - אומרים שאסור לבקר אדם אחר בערב, ובמקביל סוגרים את המסחר ביישובים יהודיים. ככה אין לאנשים סיבה לצאת מהבית, כי אין לאן ללכת. ככה התנועה לא מוגבלת אבל המסחר כן נסגר, וזה יכול להיכנס לתוקף מיד".
עם זאת, עדיין לא ברור אם היועצים המשפטיים יאשרו את המהלך, שבסופו של דבר הוא מצומצם יותר מהסגר הלילי הרוחבי שתוכנן מלכתחילה.
2 צפייה בגלריה
קבינט הקורונה
קבינט הקורונה
קבינט הקורונה. ארכיון
(צילום: קובי גדעון , לע"מ)
אתמול, כפי שצוין, בתום ישיבת קבינט הקורונה, ירד הסגר הלילי בשמו המקורי מהפרק לאחר שמשרד הבריאות התנגד בתוקף להמליץ עליו כחלופה המועדפת.
קודם לכן התברר כי ההחלטה על הטלת סגר לילי נתקלה בקשיים משפטיים, בין היתר בכל הנוגע למתווה "האיים הירוקים", שמאפשר כניסה של נופשים עם בדיקת קורונה שלילית לאילת ולאזור מלונות ים המלח. בממשלה בחנו דרכים משפטיות להחרגת אזורים מסוימים מהתקנות על מנת לאפשר את המשך המתווה.
כעת תחזור האפשרות שהציע משרד הבריאות ל"ריסון מהודק", אך מדובר בהצעה של המל"ל ליום שבו הנתונים יצביעו על 3,500 מאומתים ביום או למקדם הדבקה 1.35 (שעומד כיום על 1.24). משרד הבריאות מציע להתחיל ביישום מיידי של ריסון מהודק מרף של 2,000 חולים מאומתים ביום.