כשהיא ממררת בבכי, מחבקת את גופת בנה וזועקת זעקות שבר, נפרדה בת שבע להנגהל מבנה הבכור יואל בן ה-18, שהובא היום בצהרים (ראשון) למנוחות בבית העלמין בנוף הגליל אחרי שנרצח בסוף השבוע בקריית שמונה. במקביל, התקיים דיון הארכת מעצר לחשודים שנעצרו בעקבות הרצח ובסיומו הוחלט כי 9 מהם - בהם כל הנערים בני 15-13 שנחקרו - ישוחררו למעצר בית בתנאים מגבילים הכוללים הרחקה מעיר מגוריהם. מעצרם של שני חשודים בני 18, אחד מהם חייל, הוארך עד יום חמישי.
3 צפייה בגלריה
נרצח נהריה קטטה יואל להנגהל תלמיד ישיבה
נרצח נהריה קטטה יואל להנגהל תלמיד ישיבה
"צעיר ערכי, הכל נגדע באיבו". יואל להנגהל
3 צפייה בגלריה
קרובים בהלוויתו של יואל להנגהל ז"ל
קרובים בהלוויתו של יואל להנגהל ז"ל
אמו וקרוביו של יואל להנגהל בהלוויה
(צילום: ישראל מושקוביץ)
3 צפייה בגלריה
הלוויתו של יואל להנגהל
הלוויתו של יואל להנגהל
(צילום: ישראל מושקוביץ)
מאות מבני קהילת המנשה מכל הארץ התקבצו ברחבת ההספדים של בית העלמין ושמעו במשך שעה ארוכה את רבני העיר מעלים קווים לדמותו של יואל הצעיר, תלמיד בישיבה במעלות שחלם להתגייס לצה"ל ולשרת שירות קרבי בצנחנים. בני משפחתו רק בכו ולא אמרו מילה. להלוויה הגיעו גם חיילים מקהילת בני המנשה עם שלטים גדולים שעליהם נכתב "דם יהודי לא הפקר" ו"רציתי לשרת בצה"ל".
"זו אבידה קשה לקהילה ולעיר, היו לו שאיפות גבוהות להתגייס לצבא ולתרום לביטחון המדינה, צעיר ערכי, הכל נגדע באיבו", אמר רב הגרעין התורני בנוף הגליל, נועם קריספיל. "בני המנשה זו קהילה יקרה ומשמעותית בעיר נוף הגליל, חיים כאן כ-1,300 מהם. שלושה מאחיו הצעירים של יואל לומדים במסגרת החינוך שלנו, כל הקהילה התגייסה לסייע למשפחה".
גם ראש העיר נוף הגליל רונן פלוט הגיע להלוויה. "אנו כואבים מאוד את כאב המשפחה, כולנו משפחה אחת, כולם באו להלוויה של יואל הקדוש, קהל קדוש של בני המנשה, יש לכם נשמה אלוקית", אמר הרצל ישעיהו, רב העיר נוף הגליל.
יואל להנגהל נדקר למוות במסיבת יום הולדת בקריית שמונה. "לא האמנתי שהבן שלי יירצח ככה", אמר שלשום בכאב אביו גדעון להנגהל. יואל עלה עם משפחתו לארץ מהודו לפני פחות משנה. רבקה אאוקיף (18), בת דודתו של יואל, סיפרה ל-ynet כי המנוח היה חברה הטוב ביותר, שתמיד שמח וחייך ואף פעם לא היה עצוב. "קבוצה של צעירים התנפלה עליו, אולי בגלל אי הבנה", אמרה. "איך היה להם לב לעשות דבר כזה? איך יהודי רוצח ככה יהודי? אין להם לב. יואל הוא באמת גאוות המשפחה, תקוות המשפחה".


מחקירה ראשונית עולה כי נדקר במהלך קטטה שפרצה במסיבה, שבה היו מעורבים יותר מ-20 צעירים, בהם גם קטינים. שעות אחרי הרצח הופץ תיעוד של הקטטה ההמונית שקדמה לו, שכללה סכינים, בעיטות, דחיפות ואגרופים. להנגהל נפצע באורח קשה בעקבות הדקירה, שאירעה סמוך לכיכר ההסתדרות בעיר, ופונה לבית החולים זיו בצפת, שם מת מפצעיו כעבור כמה שעות.
חקירת הרצח הוטלה על חוקרי היחידה המרכזית במרחב כנרת, והחוקרים מנסים להבין מה הוביל לקטטה, כשברור להם כי חלק גדול מהמעורבים היו בגילופין. עד כה עלה מהחקירה שהמנוח וחברתו הגיעו לבלות בקריית שמונה, והוא שתה והיה בגילופין. בני הנוער טענו שהוא "הציק" לחברתו - וכשדרשו ממנו לחדול ממעשיו, הוא כעס עליהם ותקף אותם. לכן לטענתם החלה הקטטה, שבמהלכה דקר אחד מהם את יואל.
בסך הכל נעצרו 11 חשודים במסגרת חקירת הרצח, ותשעה מהם כאמור שוחררו למעצר בית. עו"ד ירון שומרון שייצג את אחד הנערים מטעם הסנגוריה הציבורית אמר: "אנו מברכים על ההחלטת בית המשפט שהורה על שחרורו של מרשי זאת לאחר שלא חלה כל התפתחות בחקירת המשטרה. כבר מחקירתו הראשונה מרשי טען כי לא הוא גרם למותו הטרגי של המנוח והכחיש את החשד שיוחס לו".
עו"ד סוהאד אגא שייצגה נער נוסף מטעם הסנגוריה הציבורית הוסיפה: "הקטין טען בחקירה כי אין לו כל קשר לאירוע הטרגי שבו מצא את מותו המנוח. אנו מברכים על החלטת בתי המשפט השלום והמחוזי שקיבלו את טענותינו ושחררו את הקטין למעצר בית".
שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה אמרה כי "יואל היה ילד שכל חלומו היה לעלות מהודו לישראל ולשרת בצה"ל, בשנה שעברה הוא זכה להגשים את חלום חייו ובמבצע מיוחד עם מאות בני המנשה זכינו לקבל את יואל ואותם בארץ ישראל. הבשורה על הירצחו בקטטה בין בני נוער הכתה בי, וזה כואב עד מאוד. זה רצח שצריך לזעזע את כולם, הוא היה הילד הבכור במשפחה, הותיר אחריו שני הורים ועוד חמישה אחים קטנים. דיברתי עם הוריו, והבטחתי להם שנעמוד לצידם בכל אשר יצטרכו ועובדי המשרד ילוו אותם".