2 צפייה בגלריה
ניצב שוקי תחאוכה
ניצב שוקי תחאוכה
"צנוע ונגיש". ניצב שוקי תחאוכה
(צילום: דוברות המשטרה)
גאווה בכפר כמא: לראשונה בהיסטוריה של העדה הצ'רקסית מונה בן הקהילה לתפקיד היוקרתי של מפקד המחוז הצפוני של המשטרה, ובכפר כמא, יישוב מגוריו, כולם מפרגנים. "הוא תמיד היה בקו הראשון - לוחם אמיץ", אמרו התושבים על תת-ניצב שועאע (שוקי) תחאוכה, שהועלה אתמול (שלישי) לדרגת ניצב באישור השר לביטחון הפנים עמר בר-לב.
תחאוכה, בן 54, יחליף את ניצב שמעון לביא שהתפטר לפני חודשיים בעקבות אסון מירון. הוא פיקד בעבר על יחידת המסתערבים ברצועת עזה, על מרחב עוטף ירושלים של מג"ב ועל מחוז צפון במשמר הגבול. בנוסף, פיקד על מרחב העמקים והיה סגנם של מפקדי מחוז חוף וצפון. "אני מכיר אותו מאז שנולד, הוא מגיע מאחת המשפחות הכי טובות בכפר", סיפר זכריה נבסו, ראש המועצה המקומית.
לדבריו, "הוא בן לאב שהיה שוטר במחוז הצפוני. הוא בוגר תיכון 'כדורי' שהתגייס למשמר הגבול וסיים את כל המסלול - כולל קורס קצינים - ושירת בכל היחידות המובחרות של מג"ב. הוא תמיד היה בחזית".
2 צפייה בגלריה
שוקי תחאוכה
שוקי תחאוכה
עם ראש מועצת מגידו ועל רקע תמונות רבין ויגאל אלון. תחאוכה
בכפר כמא חיים כ-3500 צ'רקסים, והוא אחד מתוך שני הכפרים הצ'רקסים בישראל - השני הוא ריחנייה שבגליל העליון. "זו גאווה ענקית לכל הקהילה שלנו, שבן העדה הגיע לתפקיד כל-כך בכיר", הוסיף נבסו. "יש תחושה של סיפוק שאחרי כל המאמץ וההשקעה שהוא נתן במשך עשרות שנים, הוא הגיע למעמד הזה בכוחות עצמו ובזכות כישוריו".
נבסו ציין כי "תחאוכה הוא ג'נטלמן אמיתי - מדבר לכולם בכפר בגובה העיניים, מאוד צנוע ולא מחצין את המעמד הבכיר שלו. הוא פורץ דרך, במעשיו הוא מוכיח לכל הצעירים בכפר שמי שמשקיע ומתמיד - מגיע רחוק. במערכת הביטחון היחס והגישה הם הכי שוויוניים, המערכת קידמה אותו כי הוא היה ראוי".
רועי בר אילן, מנהל כפר הנוער "כדורי" שבו למד והתחנך תחאוכה, הוסיף: "שוקי הגיע אלינו כנער צעיר ולמד עם שאר ילדי הגליל התחתון - קיבוצניקים ומושבניקים. הוא ספג את ערכי 'כדורי' והלך בדרכם של בוגרי הכפר המיתולוגיים יצחק רבין ויגאל אלון. הוא מהווה מודל לחיקוי לתלמידי הכפר וכולנו גאים בקידומו. הצלחות כאלה הן מקור לאושר ולגאווה עבורנו, ומהוות מגדלור לאיך שישראל צריכה ויכולה להיות".
לאריסה סגס (40), תושבת הכפר, מורה למתמטיקה ופיזיקה ומחנכת בכדורי, סיפרה: "זה אחד הימים הכי מאושרים בתולדות הכפר, כולנו גאים ומאושרים בהצלחתו של שוקי - אדם צנוע, נגיש ורגיש. אין אף תושב בכפר שלא ידע על תפקידו החדש, כל התגובות הן הכי מפרגנות בעולם. יצא לי לחנך את בנו של שוקי ב'כדורי'. למרות העומס הכבד על כתפיו - שוקי תמיד היה מעורב ודאג להתעדכן בכל דבר שקשור לחינוך ילדיו - החינוך הוא אחד הדברים המרכזיים עבור המשפחה שלו".
לדבריה, "אנחנו מגיעים מאחת הקהילות הקטנות ביותר בישראל, הקידום שלו מייצג את המצוינות שאנו חותרים אליה. אני מאמינה ששוקי ספג הרבה מאוד במהלך שנותיו ב'כדורי' ובכפר שלנו - שמחנך למצוינות ולתרומה למדינה. אנו מקווים שעוד בני הקהילה שלנו יתקדמו בכל התחומים".