מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי הודיע הערב (שלישי) על מינויו של תת-ניצב שועאע (שוקי) תחאוכה לתפקיד מפקד מחוז צפון והעלה אותו לדרגת ניצב באישור השר לביטחון הפנים עמר בר-לב.
תחאוכה, בן 54 מכפר כמא, יחליף את ניצב שמעון לביא שהתפטר לפני חודשיים בעקבות אסון מירון, ויהיה בן העדה הצ'רקסית הראשון שיכהן בדרגת ניצב. הוא פיקד בעבר על יחידת המסתערבים ברצועת עזה, פיקד על מרחב עוטף ירושלים של מג"ב ועל מחוז צפון במשמר הגבול, וכן פיקד על מרחב העמקים והיה סגנם של מפקדי מחוז חוף וצפון.
2 צפייה בגלריה
ניצב שוקי תחאוכה
ניצב שוקי תחאוכה
תת-ניצב שוקי תחאוכה
(צילום: דוברות המשטרה)
המפכ"ל שבתאי אמר כי "מחוז צפון הוא מהמחוזות המשפיעים ביותר על מפת הפשיעה בישראל, ושוקי הוא קצין ומפקד עתיר ניסיון עם רקע מבצעי עשיר בתפקידים מרכזיים במג"ב ובמשטרה הכחולה. מאפייניו הייחודיים של המחוז מחייבים את העומד בראשו ביוזמה וביצרתיות, ושוקי הוא הקצין המתאים ביותר לפקד על מחוז צפון ולהמשיך את המדיניות ההתקפית וחסרת הפשרות מול העבריינים וארגוני הפשיעה, בדגש על אלו שבחברה הערבית".
המפכ"ל הוסיף כי "אני גאה למנות את הניצב הצ'רקסי הראשון במשטרת ישראל ואני מאחל לו הצלחה בתפקיד. למפקד המחוז היוצא, ניצב שמעון לביא, אני מודה על עשרות שנים של חברות ודרך משותפת ותרומה ענקית לביטחון המדינה וכלל אזרחיה. במהלך כהונתו כמפקד המחוז הוביל שמעון תהליכים מהפכנים במאבק בפשיעה תוך מתן מענה מבצעי אפקטיבי לחיזוק הביטחון של תושבי המחוז והמדינה כולה".
2 צפייה בגלריה
שמעון לביא
שמעון לביא
היחיד שהתפטר אחרי אסון מירון. מפקד מחוז צפון היוצא שמעון לביא
(צילום: אלעד גרשגורן)
השר לביטחון הפנים עמר בר-לב הבהיר כי הוא אישר את המינוי כבר בשבועות האחרונים, ובשיחה שערך הערב עם היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, נאמר לו שניתן למנות את חתאוכה בתקופת בחירות. "אני סבור כי בעת הזו תנ"צ תחאוכה הוא האיש הנכון, במקום הנכון ובזמן הנכון כדי להמשיך את המאבק הנחוש בפשיעה בחברה הערבית, להגביר את הביטחון האישי של האזרחים והאזרחיות ולהוביל את המחוז אל עבר הפסגות הבאות".
בר-לב הוסיף כי "תנ"צ תחאוכו יועלה בקרוב לדרגת ניצב, ויהיה הניצב הראשון בן העדה הצ'רקסית. זה מבחינתי גם ציון דרך חשוב והוכחה כי משטרת ישראל מייצגת את הפסיפס הישראלי במלוא יופיו".