הילה רונן-דבי, יו"ר המינהל הקהילתי בשכונת בית הכרם בירושלים, הופתעה לגלות כי השלט שתלתה על גדר ביתה במסגרת הקמפיין "לא תמחקו אותי" נלקח מהמקום. "כנראה שהוא הפריע למישהו. המילים 'חופשיה וליברלית' פוגעות בו כנראה באיזשהו אופן", אמרה בריאיון ל-ynet Live.
את השלט - עליו נכתב "את ואתה נכנסים לשכונה חופשיה, שוויונית וליברלית. אנא התחשבו ברגשות התושבות.ים ובואו בלבוש שבא לכן.ם" - היא תלתה לפני יותר משבוע, וברביעי האחרון גילתה שהוא פשוט נתלש מהמקום. היא הגישה תלונה למשטרה והעלתה פוסט לרשתות החברתיות בנושא - אך כעת היא מודאגת עוד יותר, לאחר שאמש (ראשון) קיבלה שיחת איומים.
1 צפייה בגלריה
שלט בשכונת בית הכרם בירושלים נגד הדרת נשים
שלט בשכונת בית הכרם בירושלים נגד הדרת נשים
השלט בשכונת בית הכרם, שנתלש על ידי אלמוני
(צילום: הילה רונן דבי)
"התקשרו לאיים עליי ש'אם אני אעז לתלות את זה שוב אז הם יטפסו שוב על הגדר'", שחזרה. לדבריה, השיחה הגיעה ממספר חסום - ואז גבר עם מבטא ערבי כבד, להערכתה אחד שנשלח על ידי מישהו כדי לטשטש ראיות, איים עליה. "הוא הטיח בי שאין מקום לאנשים כמוני בבית הכרם ובירושלים הקדושה ושלסביות כמוני, למרות שאני נשואה לגבר כבר 20 שנה, צריכות לגור בת"א. מיותר לציין שלסביות זה לא קללה בעיניי", הבהירה בריאיון.
- את מרגישה מאוימת? "זו תחושה לא טובה. יש לי ילדים בבית אותו בן אם שטיפס על הגדר יכל לזרוק לפה כל דבר אחר שהוא להצית לי את החצר ובאותה הדרך להצית לי את הבית זו תחושה לא נעימה. אני לא חשבתי מעולם שמישהו יטפס על הגדר שלי ויתלוש שלט כשבאמת כל מה שכתוב זה שבית הכרם 'חופשיה וליברלית'. לא חשבתי שזה יקרה וזה קרה אז מה מונע מאותו אדם לנסות לפגוע בבית שלי? או חס וחלילה במישהו מבני ביתי?".
הקמפיין "לא תמחקו אותי", נזכיר, התחיל לפני כחודש כפעולת תגובה למקרים הרבים בירושלים שבהם נמחקו, הוסרו והושחתו תמונות של נשים. תושבות העיר, שמתגוררות בעיקר בשכונה בה מתגוררת הילה, יצאו למאבק בתופעה – כדי שלא יהיה ספק לגבי מקומן במרחב הציבורי.