3 צפייה בגלריה
נועה רוטמן נכדתו של יצחק רבין בטקס האזכרה בהר הרצל
נועה רוטמן נכדתו של יצחק רבין בטקס האזכרה בהר הרצל
נועה רוטמן, נכדתו של רבין, בטקס האזכרה בהר הרצל ב-2018
(צילום: MX1)
יום הזיכרון הממלכתי ליצחק רבין יחול מחר (שני), וכבר הערב יחלו טקסים ואירועים לציון 26 שנים להירצחו של ראש הממשלה החמישי. הערב יתאספו בכיכר רבין למעגלי שיח משפחות ההרוגים מאסון מירון, הרופאים שעמדו בחזית מאבק הקורונה ועוד, כשהנושא המרכזי הוא "קדושת החיים".
בשעה 10:00 הוצבו בכיכר רבין בתל אביב אלפי מודעות אבל במתקני תצוגה מיוחדים ועליהם שמות מייצגים של אנשים שהלכו לעולמם בשנה האחרונה באירועים קשים וטראגיים. בהם נשים שנרצחו על ידי בני משפחתם, הנרצחים מהחברה הערבית, הרוגי אסון מירון, נפטרי מגפת הקורונה, הרוגים בדרכים ובתאונות העבודה. מעל שמותיהם יתנוסס הכיתוב "אתם חסרים".
3 צפייה בגלריה
טקס האזכרה ליצחק רבין בהר הרצל בירושלים
טקס האזכרה ליצחק רבין בהר הרצל בירושלים
קברו של רבין בהר הרצל
(צילום: מארק ישראל סלם )
את המייצג ואת האספה הישראלית מארגנת קואליציית "זוכרים את הרצח, נאבקים על הדמוקרטיה", שלטענתה "רואה בערך החיים את הבסיס לשוויון ולדמוקרטיה. לכן דווקא ביום השנה לרצח, ולאור אירועי השנה האחרונה, הקואליציה מעוניינת להעלות לסדר היום את השאלה, האם הפכנו כהי חושים, והאם אנו עושים מספיק כדי לשמור על החיים".
ב-17:00 המיצג יוסר, ותחל "האספה הישראלית" השנתית החמישית ובה צפויים לקחת חלק אלפים שיגיעו לשיח על קדושת החיים. בהם, חניכי תנועות הנוער, הרופאים שעמדו בחזית המאבק בקורונה כמו פרופ' סיגל סדצקי, פרופ' גילי רגב יוחאי, מנהל המכון הביולוגי לשעבר פרופ' שמואל שפירא, ד"ר איתי פסח ועוד, נציגי משפחות ההרוגים מאסון מירון, עדי גוזי שהצילה את חייה של שירה איסקוב, מנהלת ביה"ס אלג'ואריש ברמלה נוואל אבו עאמר שנאבקת באלימות בחברה הערבית, יו"ר איגוד המנופאים דן ורשבסקי וסמנכ"ל עמותת "אור ירוק" עוז דרור.
3 צפייה בגלריה
ההרוגים באסון
ההרוגים באסון
משפחות הרוגי אסון מירון ישתתפו באספה הישראלית. קורבנות האסון
בשעה 18:00 תתקיים במרכז רבין עצרת נוער ממלכתית בהשתתפות דליה רבין, ראש מרכז יצחק רבין, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, מנכ"ל משרד החינוך ומועצת התלמידים הארצית. דליה רבין גם תנעל את האירוע בכיכר. "האספה הישראלית ממשיכה את דרכו וחזונו של יצחק רבין", מסרה. "קיום שיח פתוח חשוב לקיומה של מדינה יהודית ודמוקרטית. במרכז מעגלי השיח השנה עומד הערך של קדושת חיי האדם והתחושה של הכרסום בערך הקדוש הזה שאנו עדים לו בכל שכבות העם. תפקידן של תנועות הנוער הוא ערכי וחשוב בטיפול בסוגיות קשות ורלוונטיות ולהוכיח שאפשר לטפל בהם אחרת".
מחר ב-13:00 יתקיים טקס האזכרה הממלכתי "נר יצחק" במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג ונציגי משפחת רבין בבית הנשיא. ב-15:00 יתקיים טקס האזכרה הממלכתי בהר הרצל במעמד נשיא המדינה, ראש הממשלה נפתלי בנט, ויו"ר הכנסת מיקי לוי. ב-17:00 תתקיים ישיבה מיוחדת לזכרו של רבין במליאת הכנסת, ו-20:00 תתקיים עצרת הנרות הגדולה, מיצג ייחודי והדלקת אלפי נרות נשמה בכיכר רבין.