9 צפייה בגלריה
עשר מהנשים שנרצחו השנה בישראל
עשר מהנשים שנרצחו השנה בישראל
הרשימה הולכת ומתארכת. עשר מהנשים שנרצחו השנה בישראל
מהדרום לצפון, בכל הגילים ומכל המגזרים והמעמדות החברתיים. רשימת הנשים שנרצחות בישראל מדי שנה הולכת ומתארכת. אוזלת היד של המדינה והמשטרה לא מותירה לרבות מהן ברירה, ולצד קורבנות האלימות ששורדות - ישנן כאלו שלא מצליחות להישאר בחיים. ynet ריכז את סיפורן של עשר מהנשים שנרצחו מתחילת השנה האזרחית. לכל אחת סיפור, קרובים אהובים וחלומות לעתיד שנגדעו ברגע אחד.

לטרישיה לני פוינטר | בת 53 במותה | נרצחה ב-4 בינואר

9 צפייה בגלריה
לטריסיה לאני פוינטר
לטריסיה לאני פוינטר
לטרישיה לני פוינטר
(מתוך הפייסבוק)
"איך אומר לילדים שלי שסבתא לא תחבק אותם עוד, שהיא איננה?"
לפי החשד, לטרישיה לני פוינטר נחנקה למוות בידי בן זוגה סקוט ניומן בביתם שבירוחם. היא עברה כשנתיים לפני הרצח מדימונה - שם התגוררה עם חברי קהילת העבריים.
"אני עדיין לא מעכל שזה קרה, שלא אראה אותה שוב", שיתף בנה, יוחאי בן ישראל. "איך אומר לילדים שלי שסבתא לא תחבק אותם עוד, שהיא איננה? הייתי מביא אותם לישון שם. קשה להגיד לילדים שהם איבדו את סבתא, היא הייתה מחבקת ומנשקת אותם בכל שנייה שהיא הייתה איתם. לא היינו מוכנים לזה בכלל. בפעם האחרונה שראיתי אותה לא חשבתי שזו תהיה הפעם האחרונה. אני אתגעגע אליה, פספסתי את ההזדמנות להיפרד ממנה. אני פשוט נדהם. בחיים לא חשבתי שזה יכול לקרות".

דיאנה דדבייב | בת 32 במותה | נרצחה ב-5 בפברואר

9 צפייה בגלריה
דיאנה רז
דיאנה רז
דיאנה דדבייב
"לא הספקתי לומר לך עד כמה אני אוהבת ומעריכה אותך, אחותי"
לפי החשד בעלה של דיאנה דדבייב ירה בה בזמן שילדיהם בביתם. המשפחה התגוררה ביישוב נעלה שבמועצה האזורית מטה בנימין. גורמים המעורים בחקירת הרצח סיפרו כי הבעל החשוד התקשר תחילה לאימו וביקש שתיקח את ארבעת הילדים. לאחר מכן התקשר החשוד, שהחזיק מתוקף תפקידו כשוטר נשק ברישיון, למפקדו במשטרה כדי לדווח על הירי.
"דיאנה שלי, אחותי האהובה כל כך. בשישי האחרון קטפו את חייך ברשעות נתעבת, באכזריות מדויקת וברוע מכוון", ספדה אחותה. "מעשה נתעב, שבוודאי לא תיארת לעצמך שיקרה. בוודאי שלא לך. כולנו במשפחה בוכים והמומים. רק שעה לפני כן שוחחנו בטלפון, כמו בכל יום. לא הספקתי לומר לך בשיחה עד כמה אני אוהבת ומעריכה אותך, אחותי, שהיא גם החברה שלי. אחות מוצלחת ובולדוזר שמאחדת את כולם ומפיצה אור ואהבה לכל עבר.

סוהא מנסור | בת 38 במותה | נרצחה ב-12 באפריל

9 צפייה בגלריה
סוהא מנסור
סוהא מנסור
סוהא מנסור
"היא הייתה אישה מקסימה"
סוהא מנסור נרצחה בסלון היופי שבבעלותה בעיר מגוריה טירה אחרי שהייתה מאוימת שיפגעו בה. הרוצח ירה לעבר מכון היופי לפחות חמישה כדורים - ונמלט. קודם לכן הוצת רכבה.
"היא הייתה אישה מקסימה", אמר באולפן ynet מוחמד מנסור, בעלה של סוהא. "עברנו סדרת התעללות. שרפו לה את האוטו יחד עם הטרקטורון שלי. התלוננו במשטרה. אמרו שישימו ניידת אבטחה ליד הבית. לא הייתה משטרה ולא שום דבר. באו עוד פעם ושרפו את הטרקטורון. הילדה שלי כנראה זיהתה את מי שעשה את זה, התלוננו במשטרה, והתלונה הזו עלתה לנו ביוקר".

תושבת כפר יונה | בת 69 במותה | נרצחה ב-1 ביוני

"התהפכה לי הבטן כששמעתי מה קרה"
על פי החשד, אישה בת 69 מכפר יונה נרצחה בידי בעלה שהתאבד לאחר המעשה. לפי החשד, הוא עשה זאת כי התכוונה לעזוב אותו.
האישה הייתה אמורה לעבור לדירה חדשה כעבור יומיים. שכנה של בני הזוג, מיטל, סיפרה כי "הם היו זוג מבוגרים, מאוד נחמדים. היא עובדת כדולה בבית החולים לניאדו. הם היו זוג נורמטיבי, הזוגיות הייתה פרק ב' שלהם. התהפכה לי הבטן כששמעתי מה קרה".
שכנים בבניין סיפרו כי האישה שנרצחה "הייתה מקסימה, כזו שתמיד עזרה לכולם". רונית לייזרוביץ', מיילדת בבית החולים לניאדו בנתניה, עבדה עם הנרצחת. "היא הייתה מלאת נתינה וטובת לב", אמרה. "כולם התחברו אליה ואהבו אותה. היא עמדה לעזוב אותו והוא לא נתן לה שקט. היא אמרה שהיא לא יכולה יותר ופשוט רצתה לעזוב אותו, אבל הוא כנראה לא נתן לה. אנחנו מאוד כואבים את לכתה".

מייסר עותמאן | בת 27 במותה | נרצחה ב-30 ביוני

9 צפייה בגלריה
מיסר עותמאן הנרצחת בחיפה
מיסר עותמאן הנרצחת בחיפה
מייסר עותמאן הנרצחת בחיפה
"זה כאב עצום. זה נורא שאי-אפשר להרגיש בטוחה בבית שלך"
מייסר עותמאן נורתה למוות בדירתה בשכונת חליסה בחיפה לעיני שניים מבין ארבעת ילדיה.
"כששמעתי על המקרה ישר ידעתי שזו היא", אמרה אחת השכנות, "איך? אני לא יכולה להסביר, אבל זה הגורל של אישה מוסלמית גרושה במדינת ישראל. היא הייתה אישה מקסימה, עם ילדים מקסימים. כל המשפחה שלה גרה פה, הם אנשים טובים. זה כאב עצום. זה נורא שאי-אפשר להרגיש בטוחה אפילו בבית שלך".

טטיאנה קמינסקי | בת 53 במותה | נרצחה ב-19 באוגוסט

9 צפייה בגלריה
טטיאנה קמינסקי
טטיאנה קמינסקי
טטיאנה קמינסקי
"אמרתי לה לפנות למשטרה, אבל היא רצתה לשמור עליו"
טטיאנה קמינסקי נרצחה על פי החשד בידי בנה אנדריי (29) בביתם בשדרות. השכנה לודמילה רחימוב שהגיעה ראשונה לדירה סיפרה: "שמעתי צעקות. הוא פתח את הדלת, וראיתי אותה מתה. הוא אמר: 'בואי תראי, רצחתי אותה'. זה היה מזעזע".
"הוא נכנס לדיכאון בגלל הקורונה כי זה פגע לו בעבודה", סיפרה רחימוב. "הוא היה מכה אותה כל הזמן. היא פחדה שהוא יהרוג אותה. היא נתנה לי מפתח. הייתי עוזרת לה לטפל בפצעים. אמרתי לה - תפני למשטרה ולרווחה, אבל היא לא רצתה. היא רצתה לשמור עליו".

לורין תפאל | בת 28 במותה | נרצחה ב-20 באוגוסט

9 צפייה בגלריה
לורין תפאל
לורין תפאל
לורין תפאל
"היא אמרה 'נכון שחיי בסכנה, אבל אני לא יכולה לצאת למקום רחוק כי אני רוצה להיות במדינה שחיים בה שני הילדים שלי'"
לורין תפאל, תושבת חיפה, נרצחה ביריות כשהייתה ברכבה ברמלה. בעלה לשעבר של תפאל, רמדאן מוסראתי, נרצח לפני שש שנים באותו מקום בדיוק - יחד עם אביו מוסטפא מוסראתי.
תושבת חיפה שמכירה אותה אמרה כי "לורין הייתה אישה נהדרת. היא יכלה לנסוע לחו"ל ולהתגורר שם כדי שתשמור על חייה. היא אמרה 'נכון שחיי בסכנה, אבל אני לא יכולה לצאת למקום רחוק כי אני רוצה להיות במדינה שחיים בה שני הילדים שלי, שאני לא רואה אותם מספיק. אם אעזוב את הארץ אני נשברת לגמרי'".

רחל אייזנשטדט | בת 55 במותה | נרצחה ב-18 בספטמבר

9 צפייה בגלריה
רחל אייזנשטדט ז"ל
רחל אייזנשטדט ז"ל
רחל אייזנשטדט
"אימנו אהבה מאוד את החיים. היא לא הייתה מוותרת עכשיו"
רחל אייזנשטדט נרצחה על פי החשד בידי בעלה גיא שפירא (48). לפי החקירה, שפירא רצח את אשתו, נמלט – וניסה להתאבד בתום מרדף משטרתי. גופתה נמצאה בשבת שלפני חג הסוכות על ידי שוטרים שהוזעקו לבית על ידי צוות מד"א שהזעיק הבעל החשוד ברצח. הוא סיפר כי הגיע הביתה וראה אותה באמבטיה ללא רוח חיים. לאחר תחקור ראשוני הוא לא נעצר אלא הסכים לנתיחת הגופה, והחוקרים חשבו תחילה כי מדובר בהתאבדות. עם זאת, גופתה של רחל נשלחה לנתיחה במכון לרפואה משפטית באבו כביר והממצאים העלו סימנים מחשידים.
בהמשך התברר כי מיד אחרי שחנק למוות את רחל החל שפירא בבידוי הראיות, חתך את ורידיה והניח את גופתה באמבטיה. הוא השתתף לאחר מכן בישיבת זום ארוכה של עבודתו, ורק אז דיווח למד"א ולמשטרה שמצא את גופת אשתו. הוא אף נעזר בשכנים כדי לנסות להנשים אותה, וספד לה בהלווייתה.
"מהרגע הראשון היה ברור לנו שמדובר ברצח ולא בהתאבדות", מסרו ילדיה של אייזנשטדט. "אימנו היקרה אהבה מאוד את החיים ואותנו. היא לא הייתה מוותרת עכשיו. זהו רצח אכזרי ביותר שתוכנן לפרטי פרטים. מדובר באדם מניפולטיבי שניסה להימלט מהדין ולרשת את הונה של אימנו. אם אף אחד לא היה מגלה את המעשים שלו, הוא היה שם את ידיו על נכסיה ואנו היינו חיים עם המחשבה שאימנו 'התאבדה'".

סומאיה אל-טלאלקה | בת 42 במותה | נרצחה ב-25 בספטמבר

"היא סיפרה שאמא שלה יצאה החוצה ונפלה. בכלל לא ידעה שאמא שלה נרצחה ולא הצליחה להסביר את עצמה כראוי"
סומאיה אל-טלאלקה נורתה למוות בפתח ביתה שביישוב הבדואי לקיה. סומאיה, שהייתה גרושה, שמעה שלשום זריקות אבנים על ביתה בזמן שבישלה את ארוחת הערב, יצאה החוצה - ונורתה למוות.
שלוש בנותיה הובאו לתחנת עיירות כשהן חשודות ברצח של אמן, והמתינו לעיני כל במשך שעות ללא כל גורם טיפולי - ומבלי שידעו שאמן נרצחה. "נתקלתי בשלוש ילדות שיושבות באמצע הפרוזדור של תחנת עיירות, ליד כל העוברים והשבים", סיפר ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" עורך הדין האיל אבו גררה. "הביאו לי ילדה בת 14 וחצי שהייתה שם בלי אף גורם מהרווחה". בתחקור קצר הבין עורך הדין כי מדובר בנערה שאמה נורתה למוות לפני כשעה. "פניתי לחוקר ואמרתי שמדובר בילדה שלא צריכה להיות בתחנת המשטרה, היא צריכה חיבוק", אמר עורך הדין. "היא סיפרה שאמא שלה יצאה החוצה ונפלה. בכלל לא ידעה שאמא שלה נרצחה ולא הצליחה להסביר את עצמה כראוי".

ליטל יעל מלניק | בת 17 במותה | נרצחה ב-2 באוקטובר

9 צפייה בגלריה
ליטל יעל מלניק
ליטל יעל מלניק
ליטל יעל מלניק
(באדיבות המשפחה)
"מעולם לא איבדתי אדם קרוב אליי, ואני לא מאמינה שאיבדתי אותה"
ליטל יעל מלניק נרצחה לפי החשד על ידי אח שעבד בבית החולים הפסיכיאטרי "מעלה הכרמל" שבו הייתה מאושפזת. גופתה התגלתה כשהיא קבורה ליד אתר בנייה בקריית מוצקין.
"קשה לי מאוד עם מה שקרה לליטל", סיפרה נועה (שם בדוי), נערה בת 16 שהייתה מאושפזת לצידה של מלניק בבית החולים. "היא הייתה מאוד דומיננטית בשבילי באשפוז, למרות שזה לא היה התפקיד שלה. איך דבר כזה יכול לקרות? עדיין לא נפל לי האסימון שזה קרה. מעולם לא איבדתי אדם שקרוב אליי, ואני לא מאמינה שאיבדתי אותה ככה. אני עוד בשלב של הדחקה".