בתום דיון בין חברי הצוות לטיפול במגפות (צט"מ) של משרד הבריאות, הוחלט כי בשלב זה יותר מ-600 אלף המחלימים מקורונה בישראל לא יקבלו את החיסון נגד הנגיף.
אין זו הפעם הראשונה שהנושא נידון בפורום מומחים זה, ואולם עם הצטברות המידע בנוגע להשלכות חיסון המחלימים וברקע ההאטה בדרישה בציבור לחיסונים בשבועיים האחרונים - ההיתכנות לשינוי בעמדת המשרד בנושא זה הפכה סבירה יותר.
1 צפייה בגלריה
מתחם חיסוני הקורונה של כללית
מתחם חיסוני הקורונה של כללית
ארכיון
(צילום: דוברות כללית)
רוב הנוכחים בדיון שנערך ביום חמישי שעבר הביעו התנגדות למתן החיסונים למחלימים, אך עם ההתקדמות של מבצע החיסונים יבחן המשרד שוב את עמדתו בעניין.
בין האופציות שעשויות להישקל באשר לחיסון מחלימים: חיסון קבוצה קטנה יותר של מחלימים לצורך בחינת השפעות החיסונים, חיסון במנת חיסון אחת בלבד או חיסון מחלימים ותיקים יותר שרמת הנוגדנים שלהם נמוכה יותר.

"אני חושב שצריך לשקול חיסון מחלימים", אומר אחד מחברי הצוות. "מצד אחד, יש לנו הרבה מאוד מחלימים בעולם ובארץ שעל מעט מאוד מהם אנחנו יודעים שהם חלו בשנית. עם זאת, יש כמה עבודות מבוקרות שמראות שלכאורה יש שיעור לא קטן של מחלימים שעלולים לחלות פעם נוספת ולכן יש סתירה בין שתי הגישות האלה.
"בנוסף, יש טענות שהן עדיין לא מבוססות, שאם מחסנים מחלימים מגדילים את הסיכוי לתופעות לוואי - וזה דורש בדיקה. השורה התחתונה היא שאני לא בטוח שזה יתקבל כרגע בוועדת התעדופים של משרד הבריאות. צריך למצוא דרך לחקור האם קיים קשר בין חיסון מחלימים לשכיחות גבוהה יותר של תופעות לוואי והדבר השני שצריך לקחת בחשבון הוא האם חיסון מחלימים באמת מקטין את הסיכוי לתחלואה חוזרת".
חבר הצוות הוסיף: "ההעדפה שלי היא לקחת קבוצת מחלימים באופן מבוקר ולחסן אותם לצד בדיקת שכיחות תופעות הלוואי אצלם, ולראות אם החיסון הנוסף מגן עליהם מפני תחלואה חוזרת. זה סימן שאלה שנוגע בכלל לסוגיה האם חיסון הוא משהו חד-פעמי או שנצטרך לחסן מדי שנה או מדי עונה. באופן גורף לא הייתי מחסן כרגע מחלימים אלא במסגרת מחקר".